Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

[COLUMN] M12 set review: Groen

Scroll: [boven|reacties|beneden]
15-7-2011 15:26:00

Beste Nedermagiccers.

We zijn zover, de laatste kleur is aan de beurt! Hier komt Groen.

Ik gebruik daarbij de volgende beoordeling: (Bedankt Channelfireball!)

Commander5.0: Commander all-star. Speel je in élk deck. Mana Crypt, Sol Ring.
4.0: Commander staple. Time Stretch, Primeval Titan, Solemn Simulacrum
3.5: Goede Commander kaart, maar geen staple. Rofellos, Llanowar Emissary, Mimic Vat, Wrath of God
3.0: Commander staple in het juiste deck. Overwhelming Stampede, Phyrexian Reclamation
2.5: Goede kaart in bepaalde decks. Font of Mythos, Violent Ultimatum
2.0: Matige kaart. Ziet soms play of is een goede haat-kaart. Relic of Progenitus, Celestial Purge(Veel kaarten vallen in deze categorie)
1.0: Deze kaart is slecht en ziet zelden play. One with Nothing, Squire

Limited5.0 Deze kaart speel je altijd.
4.5 Deze kaart speel je bijna altijd, ondanks wat je ernaast nog meer hebt.
4.0 Als dit de enige kaart in deze kleur is probeer je hem alsnog te spelen.
3.5 Ik wil graag de kleur van deze kaart gaan spelen.
3.0 Als ik de kleur van deze kaart speel zal ik de kaart in 100% van de gevallen spelen.
2.5 Meerdere kaarten in de kleur van deze kaart zullen me naar deze kleur toe trekken.
2.0 Als ik deze kleur speel, speel ik deze kaart meestal(70%)
1.5 Deze kaart haalt mijn deck 50% van de keren.
1.0 Ik ben niet blij als ik deze kaart moet spelen.
0.5 Er zijn situaties waarin ik deze kaart inboard, maar ik begin er nooit mee.
0.0 Ik stop deze kaart nooit in mijn deck.




Commander: 3.0

Acidic Slime eet bijna alles op. Volrath’s Strongholds, Sol Rings, Necropotence, enz. Bovendien heb je na afloop nog een solide blocker. Een van de betere non-creature removal spells voor groen, en door het feit dat het een beest is, is hij ook nog makkelijk herbruikbaar!

Limited: 3.0

Acidic Slime is eigenlijk altijd wel een 2 voor 1, al sloop je bijna altijd een landje met zijn ability. Je tegenstanders beste non-flying mannetje opeten en hem wellicht manascrewen is echter nog steeds niet verkeerd, en af en toe zal de Slime een Pacifism, Mind Control of Oblivion Ring verteren. Zeker in combinatie met Rampant Growth en Llanowar Elves kan een early Slime zeker voor problemen zorgen bij je tegenstander.



Commander: 1.0

Arachnus Web is niet speelbaar in Commander, aangezien het de meest enge beesten niet uit kan schakelen en er zoveel equipment zijn om power te boosten. Arachnus Spinner is dan vanzelf ook niet boeiend meer.

Limited: 4.0

Dit is pas een spin! Zonder Arachnus Web ernaast is het al een beest dat zo'n beetje álles tegen kan houden, en met het web kan je helemaal loco gaan! Het mooie is namelijk dat Arachnus Spinner de webben ook uit je graveyard kan halen. Als je web stuk gaat spin je hem gewoon opnieuw! Heb ik al gezegd dat je zijn ability meteen kan gebruiken zodra hij in het spel komt?



Commander: 1.0

Veel beesten in Commander zijn al immuum voor deze kaart door hun power van 4+, en dan zijn Sword of Feast and Famine en zijn vriendjes ook nog eens prima antwoorden op het web. Helaas, hoe tof het ook is om met Arachnus Spinner webben te slingeren, het is gewoon niet goed genoeg.

Limited: 3.0

Solide removal in monogroen? Graag! Het werkt niet op dikke beesten, maar dikke beesten zijn over het algemeen niet het grootste probleem voor groen om mee om te gaan. Natuurlijk zijn Serra Angel en vriendjes immuum, maar je krijgt er wel een Belltower Sphinx mee te pakken. Bovendien is deze kaart wel een antwoord op Royal Assassin of Azure Mage, 2 kaarten waar groen normaal moeilijk vanaf komt. Het feest kan natuurlijk helemaal beginnen als je een Arachnus Spinner hebt gedraft.



Commander: 1.0

Zelfs tegen blauwe en zwarte decks zou ik deze kaart niet spelen in mijn groene Commander deck. Zulk soort kaarten zijn gewoon saai.

Limited: 1.0

Van de cycle van color hosers is deze kaart nog het meest situationeel. Pas als je ten minste 4 counters/removal spells bij je tegenstander ziet wordt deze kaart het waard om in te boarden.



Commander: 3.5

Turn 1 Birds of Paradise is een van de beste plays die je kan hebben in Commander. (Turn 1 Sol Ring of Mana Crypt is de beste). Mana is belangrijk en de manabirds zetten je eigenlijk een beurt voor op je tegenstander! Zijn flying is ook niet geheel onbelangrijk, want daardoor kan hij makkelijk binnen vliegen met een Sword of Fire and Ice ofzo.

Limited: 3.0

Je speelt de manabirds eigenlijk altijd wel in groen, maar hij is niet heel erg sterk. In een heavy groen deck is hij niet veel beter dan Llanowar Elves, en ik zou er zeker geen removal voor doorgeven. Birds of Paradise kan wel voor insane potjes zorgen.Als je bird 1 je Bop speelt, en bird 2 een Rampant Growth, dan kan je je tegenstander zwaar naaien door bird 3 een Acidic Slime te spelen.



Commander: 1.0

Zelfs als je 20 land in het spel hebt wil je deze kaart niet spelen. Hij doet helemaal niets aan je board namelijk. Lifegain kaarten die verder niets doen zijn zelden speelbaar.

Limited: 0.5

Als het plan van je tegenstander is om je te Lava Axeen, dan kan je deze kaart misschien inboarden. Ik zou hem niet eens elke keer inboarden als ik Lava Axe zie, maar als je denkt dat je tegenstander aggressief is en geen late-game plan heeft, prima.



Commander: 2.0

Als je manieren hebt om de Brindle Boar terug te krijgen (Genesis, Phyrexian Reclamation) dan s het wellicht een redelijke kaart om af en toe wat levens te krijgen.

Limited: 1.5

Boaring… Tegen aggressieve decks koopt het vaak behoorlijk wat tijd, en laat net een aggressief formaat zijn. De Brindle Boar ruilt met hun 2-drop, en anders voorkom je de schade van een beest en krijg je nog eens 4 levens extra.



Commander: 1.0

"Hallo Carnage Wurm, ik ben Primeval Titan."

Limited: 3.0

Groen staat in limited bekend om zijn dikke domme beesten, en Carnage Wurm is koning in dik zijn. Je wilt niet te veel 6- en 7-drops, dus probeer niet al te erg los te gaan op het dikke wurmen plan. Als je echter wat Rampant Growths en Llanowar Elves hebt kan je waarschijnlijk wel zo'n 3-4 dikke wurmen spelen.



Commander: 1.0

Thrun is niet voor niets de laatste troll, de rest is uitgestorven in Commander.

Limited: 3.5

Er zijn maar weinig antwoorden op een Cudgel Troll, al heeft rood nu Incinerate gekregen. Regenerate op een 4 power beest is best goed, en mensen die wat anders zeggen zijn aan het trollen.



Commander: 0.0

Laten we een deck maken met de meest slechte kaarten in Commander. Beginnend met Mishra, Artificer Prodigy.

Limited: 0.0

Ooit op een dag verlies ik door deze kaart omdat iemand 3 Inferno Titans heeft geopend.



Commander: 3.0

In monogroen kan hij best dik worden, en hij kan nog steeds equipment dragen! Multani, Maro-Sorcerer is het niet, maar dat maakt hem niet slecht.

Limited: 3.5

Als je een beetje diep in groen zit kan dit al snel een 4/4 hexproof voor 3 mana zijn. Laat je tegenstander daar maar eens vanaf komen. Gooi er een Spirit Mantle onder en je tegenstander kan bijna gaan inpakken.



Commander: 3.0

Kaarten die veel mana kunnen maken zijn nou eenmaal ontzettend goed in Commander. Je wilt wel wat elven in je deck hebben, want anders kan je beter Fyndhorn Elder spelen.

Limited: 2.5

Natuurlijk is het de droom van elke groene speler om beurt 1 Llanowar Elves te spelen, gevolgd door deze en beurt 3 dan een Primeval Titan. Meestal is de Archdruid echter een 3 mana Gray Ogre die tapt voor een mana(soms 2), maar dat is zeker niet verkeerd. In een deck zonder andere elven en 8 of minder forests wil je deze kaart misschien niet eens spelen, omdat hij eigenlijk alleen goed is op beurt 3 en zijn manacost voor problemen kan zorgen.



Commander: 1.0

Ken je mop van de Moment’s Peace?

Limited: 1.0

Zodra je Overrun bij je tegenstander verwacht wil je deze kaart zeker inboarden. Verder kan hij best oke zijn in het aggressieve formaat van . Net wanneer je tegenstander voor de fatal blow gaat Fog je hem en schop je hem zelf vervolgens dood. Meer dan 1 wil je er waarschijnlijk nooit spelen. Als je echter al voor staat is hij behoorlijk slecht, en als je heel erg achter staat ook, aangezien hij niets aan je boardsituatie verandert.



Commander: 3.5

Reken maar dat deze Planeswalker gespeeld gaat worden! Multani, Maro-Sorcerer is dikke vriendjes met Garruk, aangezien je dan niet alleen Multani's power kan verdubbelen, maar ook nog eens 20+ kaarten kan pakken! Verder is zijn +-ability het maken van beesten, zodat hij zichzelf vaak wel een beurt kan beschermen. Zelfs als je Garruk meteen stuk laat gaan met -3 om er 6 kaarten van te rapen was dat het vaak al waard.

Limited: 4.5

Stap 1: Slam de Planeswalker uit je booster , en geef de booster door zonder er naar te kijken.
Stap 2: Bekijk welke Planeswalker je ook al weer geopend heb, en forceer die kleur.
Stap 3: Win de draft met Garruk.



Commander: 1.0

Als je graag 3 power beesten wil maken, poep ze dan gewoon uit met behulp van Garruk, Primal Hunter of Garruk Wildspeaker

Limited: 3.0

Beesten met power 3 zijn goed, zeker als je maar 2 mana kosten. Op beurt 2 losgaan met Garruk’s Companion kan hard gaan, maar ook later in het spel ruilt hij voor bijna alles. Zijn trample zorgt er ook voor dat hij niet zomaar gechumped kan worden door 1/1'tjes.



Commander: 3.0

Niet elk deck speelt genoeg beesten om deze kaart goed te maken, maar in de decks waar hij het wel doet is hij gelijk insane. Een soort Future Sight voor groen. Leg er een Oracle of Mul Daya naast en het feest kan beginnen!

Limited: 4.0

Op de prerelease heb ik deze kaart in actie gezien. Iemand had een Garruk's Horde met 6 1- of 2-drops bovenop haar deck. Een beurt later lagen die allemaal in het spel.
Als je tegenstander niet onmiddellijk van je 7/7 trample man afkomt gaat hij het potje gewoon verliezen door de insane hoeveelheid kaartvoordeel die deze kaart voor je creëert. En aangezien Doom Blade, Mind Control en Oblivion Ring (en Cancel/Mana Leak) zo'n beetje de enige effectieve manieren zijn om er vanaf te komen..



Commander: 1.0

Bij het woordje ‘giant' gaat het nog goed, tot het gevolgd wordt door het woordje ‘spider'.

Limited: 3.5

Giant Spider is de perfecte kaart voor groene decks. Met zijn toughness van 4 houdt hij erg veel tegen, en door zijn reach is er geen common flyer die er doorheen komt. Spider is hét antwoord tegen efficiente goedkope vliegers, en zelfs 4 Giant Spiders is niet teveel voor welk groene deck dan ook.
Wist je dat Giant Spider de laatste kaart is die sinds in elke coreset zat?



Commander: 1.0

Als hij nou tapte voor een groene mana..

Limited: 1.0

Hexproof is schattig, maar 1/1 beesten zijn gewoon niet goed in limited, tenzij ze een handige special ability hebben, zoals mana maken.



Commander: 1.0

5 mana komt aardig in de buurt van de Primeval Titan zone.

Limited: 3.0

3/5 is normaal gesproken wat slechter dan 4/4, totdat deathtouch erbij komt kijken. Nu heb je een beest dat bijna alles in combat kan opeten, en zelf bijna alles overleeft. Je wilt niet teveel 5+ drops hebben, dus draft niet teveel Basilisks. Gelukkig maar dat deze kaart geen reach heeft.



Commander: 3.0

Een mooie manier voor Groen om kaartjes te rapen. Als is het wel gevoelig voor spotremoval zoals Swords to Plowshares. Pas altijd goed op met deze kaart!

Limited: 3.0

Een erg sterk effect in limited, maar het komt wel met een groot nadeel. Net als aura's heeft deze kaart de neiging om in kaartnadeel te lopen. Zorg er altijd voor dat je deze kaart speelt wanneer je tegenstander outtapped is, of in ieder geval geen blauwe mana open heeft.
Op de prerelease is mijn Unsummon een keer 3 voor 1 gegaan toen iemand een Hunter’s Insight+Titanic Growth op zijn Saproling speelde…



Commander: 2.5

Weer een manier om snel veel tokens uit te poepen.

Limited: 3.5

Sommige decks kunnen simpelweg niet winnen van Jade Mage. Het is een manier om ongelimiteerd beesten te kunnen maken, en verder is het ook nog eens een 2/1 voor slechts 2 mana.



Commander: 3.0

De kracht van Llanowar Elves in Commander wordt door veel mensen onderschat. Iedereen speelt Sol Ring, en alle mana elven zijn in veel decks eigenlijk Sol Ring #2 t/m 6. Natuurlijk zijn ze slechter als je ze laat in het spel nog pakt, maar je hebt altijd nog kaarten als Natural Order om er dan toch gebruik van te maken.

Limited: 3.0

Llanowar Elves is maar marginaal slechter dan Birds of Paradise in limited. Beurt 1 Elf kan hard gaan, en het kan jezelf zo erg voor op je tegenstander zetten dat hij er niet meer van terug kan komen. Het probleem van Llanowar Elves is dat als je hem op beurt 10 pakt, je niet zo heel blij bent. 1/1 beesten voor 1 mana blijven in dat opzicht toch wel een beetje zwak.



Commander: 1.0

Vet, je gebruikt een kaart om je eigen beest dood te laten gaan.

Limited: 2.0

Lure is een handig truukje om met al je beesten door te komen. Je speelt de Lure gewoon op een Llanowar Elves terwijl je binnen komt met wat Stampeding Rhinos. Natuurlijk werkt het ook leuk met Greater Basilisk. Echter heeft Lure hetzelfde probleem als de meeste aura's: Je loopt makkelijk in kaartnadeel, en dat is echt belangrijk in limited.



Commander: 1.0

Het is niet eens de beste Crocodile in Magic..

Limited: 2.5

Groen heeft over het algemeen meer moeite met bloodthirst dan andere kleuren, wat deze kaart dan ook geen 3.0 geeft. Echter tegen blauwe decks is het een ongelovelijke beating.



Commander: 1.0

Krosan Grip is echt een goede kaart in Commander. Het is een antwoord op de meest gevaarlijke kaarten die er zijn, zoals Nevinyrral’s Disk, Pernicious Deed, Vicious Shadows, en hij kan niet eens gecounterd worden!

Limited: 1.5

In sealed wil je er meestal wel 1 main spelen. In draft zijn er vaak minder targets, al wil je er zeker 1 in je sideboard voor vervelende dingen als Mind Control, Warstorm Surge en dat soort kaarten.



Commander: 1.0

Er zijn decks die nog voor de oldschool Overrun gaan, maar ik raad die decks aan om eens te kijken naar Overwhelming Stampede en Triumph of the Hordes

Limited: 4.5

Deze kaart krijgt de hoogst mogelijke rating voor een kaart die je niet helpt als je ver achter ligt in het potje, gewoon omdat hij zo vaak games wint uit het niets. Met 4 2/2 beesten heb je opeens al lethal damage op het board liggen. Zeker nu Overrun weer uncommon is(In had je Overwhelming Stampede maar dat was een rare), is het zeker een kaart waar iedereen rekening mee moet houden.



Commander: 1.0

Gewoon niet doen. Groen heeft betere antwoorden op vliegers.

Limited: 2.0

Er zijn zoveel beesten met flying in de set dat je Plummet vaak wel maindeck wil spelen. Mocht je geen targets zien dan kan je hem altijd uitboarden. 1 Plummet main spelen is vaak het correcte aantal. Na boarden kan je dat aantal altijd veranderen.



Commander: 4.0

Primeval Titan is een van de aller beste kaarten voor Commander als je groen speelt. Zodra de Titan ligt ben je nooit meer manascrewed! Onze metagame wordt sterk bepaald door Primeval Titan, waardoor kaarten als Rite of Replication en Clone vanzelf beter worden.

Limited: 4.0

Ik vind dit de minste van de Titans, wat niet zoveel zegt aangezien ze allemaal belachelijk zijn. 6/6 trample voor 6, al je splash kleuren vinden, mana verzamelen voor je fireball, en je deck van land filteren zijn dingen die ik niet afsla in limited.



Commander: 2.5

Flavorwise een hele sterke kaart! Hij krijgt zelfs trample wanneer hij super dik is! Het probleem alleen is dat hij aan alles dood gaat en geen kaartvoordeel creëert als hij in het spel komt, zoals Primeval Titan. Maar het is wel een leuke kaart voor de echte Timmy!

Limited: 3.5

Het vette van deze Hydra is dat je hem al beurt 3 kan spelen, en hij vanzelf dikker wordt. Naast heel erg dik kunnen worden is hij echter niet heel speciaal. Hij is waarschijnlijk net iets beter dan Protean Hydra was, maar wel moeilijker te splashen.



Commander: 3.0

Mana acceleratie. Je moet het echt eens proberen!

Limited: 2.5

Het is geen Cultivate, maar ook Rampant Growth kan manafixen. En je hebt natuurlijk al 4 mana op beurt 3, wat ook niet verkeerd is. Je wilt alleen niet te veel Rampant Growths spelen, want later in het potje worden het dode kaarten.



Commander: 1.0

Probeer anders eens Regrowth. Of Eternal Witness.

Limited: 0.5

Deze kaart geeft vanzelf kaartnadeel. Iets dat je liever wil vermijden. Al kan ik me voorstellen dat met genoeg Day of Judgment-achtige kaarten je wel een Reclaim wilt spelen. Echte pro's hebben dit soort kaarten niet nodig want die pakken toch wel de kaart die ze willen



Commander: 1.0

Je tegenstanders helpen is niet iets dat ik graag doe. Font of Mythos is goed omdat jij er vaak omheen kan spelen door veel early drops bijvoorbeeld te spelen, maar deze kaart zorgt ervoor dat je tegenstanders ook opeens 2 land per beurt kan spelen.

Limited: 0.5

Het enige deck waar ik deze kaart in zou kunnen zien is het mill-deck met genoeg Jace’s Erasures. Het probleem alleen is dat deze kaart ervoor gaat zorgen dat je tegenstander je keihard outraced.



Commander: 1.0

Raaawrrrr!

Limited: 2.0

Zoals al vaker is gezegd: Het formaat is snel genoeg dat 2/2 beesten voor 2 prima speelbaar zijn.



Commander: 1.0

"Hallo Sacred Wolf, dit is Dungrove Elder."

Limited: 2.5

De lage toughness is een nadeel, maar hexproof maakt veel goed. Bovendien zorgt de power van 3 ervoor dat hij de meeste beesten wel dood kan blocken. Gooi er een Trollhide op en je hebt een Thrun, the Last Troll



Commander: 1.0

Het blijft een vanilla beest, en vanilla beesten zijn gewoon niet zo goed in Commander. Hoe veelzijdig hij ook mag zijn.

Limited: 3.5

Een 4/4 trample op beurt 3? Maar natuurlijk!



Commander: 1.0

Zonder zijn Overwhelming Stampede is het maar een zielig neushoorntje.

Limited: 2.5

Vroeger was groen de enige die toegang had tot dikzakken, maar tegenwoordig heeft bijna elke kleur wel een 4-powered beest voor 5 mana. Hij is nog steeds speelbaar in limited, maar hij domineert het spel niet meer zoals 4/4 tramples dat vroeger deden.



Commander: 2.0

Beesten met enters the battlefield ability's die dingen slopen zijn speelbaar in Commander. En er zijn genoeg dikke vliegers die gesloopt mogen worden.

Limited: 4.0

Als hij 2/5 reach was voor 5 mana, dan was hij al redelijk goed geweest. Er zijn maar weinig vliegers met power 5. Stingerfling Spider heeft echter ook nog een ingebouwde AA-gun om die enkele Flameblast Dragon neer te halen die er wel doorheen zou kunnen komen. Groen heeft schijt aan vliegers, en laat dat ook erg goed zien in .



Commander: 1.0

Pompspells zijn over het algemeen niet zo goed, tenzij ze Hatred heten.

Limited: 2.5

Ik wil Giant Growth terug… Natuurlijk is +4/+4 best veel, en het kan zeker een goed truukje in limited zijn, maar 1 mana is gewoon zoveel fijner dan 2 mana. Ik zou deze kaart echter wel altijd 1x spelen in limited als je groen speelt, want groen heeft weinig removal en moet het vooral hebben van dikke beesten in combinatie met truukjes.



Commander: 1.0

In een formaat waar Wrath of God zit wil je geen aura's op beesten spelen die niet meteen het potje voor je winnen.

Limited: 3.0

Door het aantal hexproof beesten is Trollhide eigenlijk behoorlijk goed voor een aura. Bovendien zorgt de regenerate ability ervoor dat je 2 voor 1's kan voorkomen! Cudgel Troll is een kaart waar sommige decks niet vanaf kunnen komen, en Trollhide maakt van je beest vaak een dikkere Cudgel Troll.



Commander: 1.0

Te makkelijk…

Limited: 3.5

Waar 4/4 niet echt boeiend meer is voor groen is 5/6 dat nog zeker wel. In limited zijn bijna geen kaarten met power 6, en de Vastwood Gorger beukt dus bijna overal wel doorheen. Je wilt niet teveel dikke wurmen spelen, maar dit is zeker een goede late-game finisher.

Top 5 Commander kaarten voor Groen 5. Dungrove Elder
4. Garruk’s Horde
3. Birds of Paradise
2. Garruk, Primal Hunter
1. Primeval Titan

Top 5 commons voor limited 5. Llanowar Elves
4. Arachnus Web
3. Greater Basilisk
2. Giant Spider
1. Vastwood Gorger


Groen is gewoon goed in Commander, en heeft een paar van de allerbeste groene kaarten! Probeer snel de topkaarten te regelen voor je deck, en zie hoe goed ze zijn!
Over het algemeen heeft groen in limited wel de beste beesten in , maar groen heeft het probleem dat het bijna geen goede removal heeft. In was groen naast rood een beetje de underdog, maar ik denk dat Wizards zijn best heeft gedaan groen wat meer speelbaar te maken. Zeker nu groen de poweruncommons Overrun en Stingerfling Spider tot zijn beschikking heeft.
De top 5 van commons lijkt misschien een beetje raar, maar dit zijn toch de kaarten waar groen het met name van moet hebben tijdens drafts. En dat een kaart niet in de top 5 staat betekent natuurlijk niet dat hij niet goed is

Dit was het weer voor vandaag! Morgen volgen de laatste paar artifacts en nonbasic landjes!

Erwin

 Reactie plaatsen

Reacties (9)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
15-7-2011 15:48:00

Zeker nu Overrun weer uncommon is, is het zeker een kaart waar iedereen rekening mee moet houden.

''Weer'' uncommen?

15-7-2011 15:51:00

In had je Overwhelming Stampede, maar die was rare.

15-7-2011 16:10:00

Ja, dat snap ik. Maar ik zoals het er staat, lijkt het alsof Overrun naar commen of rare is gegaan, en nu weer terug.

15-7-2011 16:13:00

ik zal het wat aanpassen bedankt!

Erik (18) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-7-2011 18:01:00

Die Bird 1 en Bird 2 en Bird 3 zijn erg leuk verzonnen bij het stukje over Birds of paradise

16-7-2011 11:55:00

Worden de artifacts niet meer behandeld?

16-7-2011 14:02:00

artifacts krijgen hun eigen deel nog

18-7-2011 14:09:00

Weer goed werk. Hier en daar denk ik er een beetje anders over, maar dat is niet erg.
Eén punt: in Limited is Reclaim erg goed. Bommetjes op instant speed vanuit je graveyard bovenop je library leggen net voor je een kaart gaat trekken: geweldig. Zo heb je gewoon 2 x achter elkaar bijv. een Overrun (wat me bij de Prerelease tot 2 x toe lukte).
Ik zou hem zeker 3.0 geven.

21-8-2011 18:07:00

Arachnus Spinner

Oude rating: 4.0
Nieuwe Rating: 4.5

De groene Visara. Al moet je wel een web hebben om de kaart zijn 4.5 te laten verdienen.

Arachnus Web

Oude rating: 3.0
Nieuwe rating: 3.5

Het web is gewoon solide removal, en het enige antwoord van groen op dingen als Azure Mage en Gideon’s Lawkeeper

Brindle Boar

Oude rating: 1.5
Nieuwe Rating: 2.0

Aangezien het formaat barst van de x/2 beesten, is de Boar redelijk solide. Die levens kunnen soms ook nog belangrijk zijn!

Jade Mage

Oude rating: 3.5
Nieuwe rating: 4.0

Met de beschrijving bij de mage verdient hij wel een 4.0

Sacred Wolf

Oude rating: 2.5
Nieuwe rating: 3.0

Het hexproof-aura deck is een feit. De wolf is echt goed icm Trollhide of Spirit Mantle!

Titanic Growth

Oude rating: 2.5
Nieuwe rating: 3.0

+4/+4 is erg veel..

Vastwood Gorger

oude rating: 3.5
Nieuwe rating: 2.5

het formaat is te snel voor de dikke wurm.

Top 5 commons voor limited5. Titanic Growth
4. Llanowar Elves
3. Garruk’s Companion
2. Giant Spider
1. Arachnus Web

Groen is het kneusje in limited. De kleur is vaak niet opgewassen tegen -based decks omdat het pas goed begint te worden bij veel mana. Verder is het removal gevoelig en heeft het weinig 'reach'(en daarmee bedoel ik niet de ability van Giant Spider)
kaarten waarvoor je groen in duikt: Arachnus Spinner, Garruk, Primal Hunter, Overrun, Dungrove Elder, Skinshifter, Jade Mage en Stingerfling Spider.
Als je die kaarten niet hebt zou ik groen met rust laten..

Scroll: [boven|reacties|beneden]