Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Protean Hydra

Serie: M11 (M11)

Rarity: Rare M11 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M10
 -
1,95
 -
3,95
M11
 -
1,75
 -
2,95
Protean Hydra | M11

Prijs:

€ 1,75

Uitverkocht

FOIL 

€ 2,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
6-4-2015 10:59:00

Aha thanks, had ik inderdaad zelf wel kunnen vinden.

stan (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-4-2015 10:04:00

Rulings: "Protean Hydra's last ability triggers whenever a +1/+1 counter is removed from it for any reason, not just when a +1/+1 counter is removed by its second ability."

6-4-2015 09:52:00

Als Zameck Guildmage hier een counter vanaf haalt. Wat gebeurt er dan?

4-4-2015 15:01:00

Thanx!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-4-2015 14:40:00

Het heet geen triggeren, want het is een replacement effect, maar het resultaat is hetzelfde.

Protean Hydra triggert apart voor elke +1/+1 counter die ge-removed wordt, dus hij maakt drie delayed triggers die aan het begin van de end step af gaan. En per delayed trigger die resolvet, wordt het replacement effect van Hardened Scales toegepast. Voor elke delayed trigger maakt hij van twee dus drie.

4-4-2015 12:05:00

Stel dat deze 4 +1/+1 counters heeft, 3 damage krijgt en je hebt een Hardened Scales liggen; triggert hardened scales dan 3 keer zodat protean hydra 10 +1/+1 counters heeft in de end step?

21-2-2013 00:49:00

leuk met Bioshift!

2-9-2011 19:57:00

Overal behalve op de stack is zijn CMC 1; je kunt hem dus met een Green Sun’s Zenith voor X=1 zoeken, maar of dat veel nut heeft... hij komt dan namelijk met 0 counters in het spel (je hebt immers niet voor de X van Protean Hydra betaald), dus hij gaat meteen dood als een zielig 0/0 wurmpje. Ook meer betalen voor de Zenith baat niet: je cast de Hydra niet, dus je krijgt nooit de kans om voor zijn X te betalen.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-9-2011 19:50:00

Voor de Zenith is de CMC van de Hydra

Maar als je Protean Hydra cast, dan is de CMC - + .
Is 4? Dan is de totale CMC van de Hydra + = dus 5.

2-9-2011 19:45:00

wat is de CMC van deze kaart?

als je hem wilt zoeken met bc Green Sun’s Zenith gewoon 1 toch?

21-5-2011 12:14:00

Werkt trouwens best leuk met Ion Storm, Shape of the Wiitigo of Sage of Fables

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-1-2011 17:21:00

Het is een 0/0 met 6 +1/+1 counters. Dus 6/6.

Hij krijgt 4 damage omdat hij geblockt wordt. Die damage wordt geprevent en je haalt er 4 +1/+1 counters vanaf.

Het is nu een 0/0 met 2 +1/+1 counters. Dus 2/2.

Einde beurt, je legt er twee maal 4 counters (dus 8) op.

Het is nu een 0/0 met 10 +1/+1 counters. Dus 10/10.

Jef Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-1-2011 17:17:00

Ja sorry hoor maar ik begrijp em nog altijd niet goed,

Veronderstel dat ie 6/6 is en hij valt aan mijn tegenstander blokt hem met een 4/4

Dan word er 4 damage geprevent, 4 counters verwijderd en dan het dubbele er weer op gezet?
4*2=8 dus dan is het een 14/14 ofzo??

Vandaag heb ik iemand ontmoet die dit de beste kaart van heel Magic vind. Hij was 12.

Wat verlang ik terug naar die tijd dat je de kracht inziet van elke kaart. (ik vond Bounceland INSANEBROKEN, en Air Elemental was het allerbeste allertijden)

Grimp (20) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-11-2010 08:43:00

oke dan is dit beestje wel iets beter dan ik had gedacht.

Oracle

Creature - Hydra 0 / 0

Protean Hydra enters the battlefield with X +1/+1 counters on it.
If damage would be dealt to Protean Hydra, prevent that damage and remove that many +1/+1 counters from it.
Whenever a +1/+1 counter is removed from Protean Hydra, put two +1/+1 counters on it at the beginning of the next end step.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
All damage that would be dealt to Protean Hydra is prevented, even if it doesn’t have that many +1/+1 counters on it. This is true even if Protean Hydra has no +1/+1 counters on it at all (and is able to remain on the battlefield because some other effect is boosting its toughness). If the amount of damage that would be dealt to Protean Hydra is greater than the number of +1/+1 counters on it, all the +1/+1 counters on Protean Hydra are removed from it.

10/1/2009
If unpreventable damage is dealt to Protean Hydra, the Hydra’s second ability will try to prevent it and fail (meaning that damage has its normal results), and it will also remove that many +1/+1 counters from Protean Hydra.

10/1/2009
Protean Hydra’s last ability triggers whenever a +1/+1 counter is removed from it for any reason, not just when a +1/+1 counter is removed by its second ability.

10/1/2009
If multiple +1/+1 counters are removed from Protean Hydra at once, its last ability will trigger that many times.

10/1/2009
If a -1/-1 counter is put on Protean Hydra while it has +1/+1 counters on it, that -1/-1 counter and a +1/+1 counter will be removed from it as a state-based action. This will cause Protean Hydra’s last ability to trigger.

10/1/2009
If any +1/+1 counters are removed from Protean Hydra during the end step, its last ability will trigger and set up a delayed triggered ability that will trigger at the beginning of the next end step (which is near the end of the following turn).

Decktips