Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Core Set 2021 (C21)
Jumpstart (JMP)
Commander 2020 (C20)
Ikoria: Lair of Behemoths (IKO)
Theros Beyond Death (THB)
Throne of Eldraine (ELD)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Core Set 2021.

Oracle of Mul Daya

Serie: Zendikar (ZEN)

Rarity: Rare Zendikar Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Jumpstart        
Zendikar
 -
24,95
 -
49,95
Oracle of Mul Daya | Zendikar

Prijs:

€ 24,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 49,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
13-5-2019 13:27:00

Superduidelijk, Lord. Dankjewel!

(Ik wist dat ik deze vraag ergens had gesteld, maar wist niet meer bij welke kaart - en ik heb net past de 'laatste commentaren'-functie ontdekt. Vandaar de late reactie.)

23-4-2019 17:04:00

Dan mag je nog steeds geen extra land meer spelen. Landjes hebben een limiet van 1 per beurt, en kaarten als Oracle of Mul Daya verhogen die limiet alleen maar. Het spel houdt echter nog steeds bij hoeveel land je gespeeld hebt. Na het blinken van Oracle of Mul Daya heb je nog steeds (of opnieuw) een limiet van 2 land per beurt en al 2 land gespeeld, dus mag je geen land meer spelen.

(Opmerking: Dit was ooit wel anders. Er was een tijd dat je inderdaad per kaart een extra land drop kreeg, en toendertijd kon je inderdaad dat soort blink shenanigans uithalen om extra landdrops te krijgen. Maar tegenwoordig is die regel veranderd en kan dat niet meer.

Edit/Toevoeging: Kennelijk is dit in M14 veranderd. hier / hier)

305.2. A player can normally play one land during their turn; however, continuous effects may increase
this number.
305.2a To determine whether a player can play a land, compare the number of lands the player can
play this turn with the number of lands they have already played this turn (including lands
played as special actions and lands played during the resolution of spells and abilities). If the
number of lands the player can play is greater, the play is legal.




Het verschil met Muldrotha is dat er geen expliciete limieten zijn op hoeveel dingen je uit de graveyard mag spelen. Muldrotha geeft je gewoon een optie om iets uit je graf te spelen, en een nieuwe (of geblinkte) Muldrotha geeft je die optie nogmaals. (Als je landjes met Muldrotha wil spelen moet je je ook nog steeds houden aan de '1 per beurt' regel.)

23-4-2019 17:02:00

Als je Oracle blinkt, creëer je een nieuw 'You may play an additional land on each of your turns'-effect en mag je nog een extra (dus 3 in totaal) landje spelen.

23-4-2019 16:28:00

Wat gebeurt er als ik deze heb liggen, 2 land speel, en de Oracle vervolgens blink (exile en terug, unsummon en opnieuw casten, etc)?

Tot nu toe dacht ik dat ik dan geen 3e land zou mogen spelen. Je hebt immers al een "additonal land" gespeeld, iets wat mogelijkerwijs bijgehouden wordt door het spel ipv. door deze kaart. Zo zou je het kunnen lezen, althans.
Maar laatst kwam ik erachter dat een soortgelijk ding met Muldrotha, the Gravetide wel zou werken.

Wie geeft uitsluitsel?

22-7-2018 13:12:00

Deze mevrouw kan wel een reprint gebruiken.

2-10-2017 21:09:00

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Mijn vraag is alleen niet helemaal beantwoord. Wellicht dat mijn formulatie niet zo helder was, vandaar dat ik mijn vraag hier bij Mosswort Bridge nog een keer anders stel (ivm on topic discussie)

2-10-2017 15:13:00

Je tegenstander krijgt geen extra informatie van Oracle of Mul Daya. Oracle laat alleen zien welke kaart bovenop ligt, en dat is voor Hideaway niet heel relevant; Voordat de Hideaway afgaat ligt de ene kaart bovenop en nadat de hideaway afgaat ligt er een andere. Waar de revealede kaart ondertussen is gebleven is niet Oracles probleem.

Hideaway vertelt je tegenstander niet welke kaart je kiest, je tegenstander weet alleen dat het 1 van de top 4 kaarten was. Zelfs als je met een (hypothetische) kaart zou spelen die de top 4 kaarten van je deck zou revealen zou je tegenstander nog steeds niet weten welke kaart je koos voor hideaway.

Het mogen shufflen van de 4 kaarten is geen 'echt' shufflen, het is puur een manier om te voorkomen dat je tegenstander ziet welke kaart jij kiest (want dat mag je tegenstander niet weten). Het is ook alleen maar toegestaan omdat het verder geen invloed op het spel heeft, aangezien de resterende kaarten toch al onderop gaan in de order die jij wil. Regeltechnisch doe je helemaal niets, officieel gezien liggen de kaarten nog steeds op top in volgorde dat ze er al lagen.

2-10-2017 14:09:00

Stel ik heb Oracle of Mul Daya liggen en heb dus de top card van mijn deck revealed. Vervolgens speel ik een hideaway landje (bijv. Mosswort Bridge) en kijk ik naar de top 4 kaarten van mijn deck, en kies er een om te exilen. Kan de tegenstander dan informatie winnen over welke kaart ik exile?

Ik las net dat je die 4 bekeken kaarten mag schudden en vervolgens er een mag kiezen om met hideaway te exilen, zodat de tegenstander niet weet welke kaart ik kies. Maar hoe zit dit regeltechnisch? Want je mag niet zomaar de volgorde van de bovenste kaarten van je deck aanpassen lijkt me?

Intuïtief lijkt het mij zo te zijn dat de tegenstander wel te zien krijgt of ik de eerste (top), 2e, 3e of 4e kaart kies.

Premium lid Mrdj07 (0) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
24-9-2016 14:46:00

Dank voor de hulp! Blij met de bevestiging

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
23-9-2016 18:58:00

@Dustin: Thanks voor de toevoeging.

Aan de hand van je uitleg zie ik nu waar de eventuele onduidelijkheden zouden kunnen zitten. Dat een kaart omgedraaid ligt, wil inderdaad niet zeggen dat hij ineens in een andere zone zou zitten of zo.

23-9-2016 18:46:00

Mooi met Madblind Mountain

23-9-2016 15:46:00

Volgens mij zijn we er uit, maar ten overvloede: tijdens het schudden van je library zijn er geen kaarten revealed. Je zoekt dus in je library, schudt je deck, daarna schudt je tegenstander je deck, en daarna draai je de bovenste kaart om; je mag niet tijdens het schudden telkens naar de bovenste keert kijken, en zodra de bovenste keer revealed is, is het schudden afgelopen.

Als je je deck gaat schudden, schud je je hele deck, dus ook de kaart die revealed was; je hebt dus inderdaad een heel grote kans dat na het schudden er een andere kaart ligt, en als je genoeg manieren hebt om je deck te schudden (wat inderdaad niet zomaar mag, alleen als je daar een opdracht toe krijgt), heb je meerdere kansen om een landje te hitten.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
23-9-2016 14:08:00

Ja, dit is zo evident dat ik er verder weinig aan kan toevoegen.

Wat zijn dan de tegenwerpingen van degene die er blijkbaar anders overdenkt?

Sowieso heb je de bovenste kaart ge-revealed liggen. Welke kaart zou dat anders moeten zijn, nadat je je library geshuffled hebt?



(Voor alle duidelijkheid, maar dat gaf je zelf al aan volgens mij: Je mag echter niet zonder reden je library shufflen.)

Premium lid Mrdj07 (0) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
23-9-2016 13:54:00

Ik heb een kleine kwestie waarvan ik uiteraard vind dat ik gelijk heb Miss kunnen jullie mij helpen...

Als je speelt met de bovenste kaart revealed en door een spell of effect wordt je gedwongen je library te shuffelen, dan is die bovenste kaart toch gewoon onderdeel van je library en ligt er na het shuffelen dus een andere kaart (99%) bovenop revealed?

M.a.w. als ik een land zoek, kan ik meedere malen mijn library shuffelen (meerdere spells uiteraard) tot er een land bovenop ligt en dan spelen.

9-11-2013 10:00:00

De eerste stap van het casten van een spell is hem naar de stack brengen. Zonder die regel zou je dan dus al de volgende kaart revealen en met die informatie bepalen welke modus je wilt gebruiken, wat X is en welke landen je wilt tappen.

Oracle

Creature - Elf Shaman 2 / 2

You may play an additional land on each of your turns.
Play with the top card of your library revealed.
You may play the top card of your library if it's a land card.

NederMagic FAQ

Vraag: Hoeveel land mag ik nu precies spelen met deze op de battlefield?
Antwoord: Twee, en dat is inclusief het landje dat je altijd al mag spelen. De Oracle geeft je één extra mogelijkheid om een land te leggen, en daarnaast een extra plaats waarvan je land mag spelen.

Je kunt dus:
- 2 land uit je hand spelen
OF
- 2 land vanaf je library spelen
OF
- 1 land uit je hand en 1 vanaf je library spelen.

Tournooi-info

Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
If you control more than one Oracle of Mul Daya, the effects of their first abilities are cumulative. If you control two, for example, you can play three lands on your turn.

10/1/2009
Oracle of Mul Daya doesn’t change the times when you can play a land card from the top of your library. You can play a land only during your main phase when you have priority and the stack is empty. Doing so counts as one of your land plays for the turn.

10/1/2009
If you play your first land of the turn from the top of your library, and the new top card is another land card, you can play that one too.

4/15/2013
The top card of your library isn’t in your hand, so you can’t suspend it, cycle it, discard it, or activate any of its activated abilities.

4/15/2013
If the top card of your library changes while you’re casting a spell or activating an ability, the new top card won’t be revealed until you finish casting that spell or activating that ability.

4/15/2013
When playing with the top card of your library revealed, if an effect tells you to draw several cards, reveal each one before you draw it.

Decktips

Nickname # Foil
Carla (29) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 3 0
Premium lid Xander (43) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Jacinto (47) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
midnight (31) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Premium lid Casper (65) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Bally (37) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 0 1
Johannes (eindhoven) (145) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Premium lid KansLooz (48) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Thomas (17) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Ivo (10) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 2 0
Premium lid Roald Landheer (8) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 2 0
* Dit is het aanbod van Oracle of Mul Daya uit Zendikar. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.