Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Humility

Serie: Tempest (TMP)

Rarity: Rare Tempest Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Tempest
 -
49,95    
Humility | Tempest

Prijs:

€ 49,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
robin (21) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-9-2011 11:56:00

Ik heb enkele vraagjes met humility in spel:
-kan een creature met flash dan nog op instand-speed gespeeld worden? (ik denk het wel)
-Krijgt Triskelion nog zijn counters? Ik weet dat come into play abilities niet gelden, maar dit lijkt me een ander soort ability.
-Hetzelfde met Phyrexian Metamorph. Moet een ander creature gekozen worden of hoeft het niet? En indien het niet moet, wat gebeurt er dan als de humility geDisenchant wordt?

Alvast bedankt.

8-6-2011 10:04:00

Oh, dan werkt een Humility neergooien op de tegenstander z'n Show and Tell dus wel? Heerlijk

8-6-2011 01:49:00

Misschien moet ik dat ook maar niet meer doen Bedankt voor de heldere uitleg.

8-6-2011 01:45:00

Ja, dat heet een slaperige mod die onzin loopt neer te plempen zonder eerst even na te denken

PenPen heeft gelijk, en hier is de relevante quote uit de Comp Rules: 603.6d Normally, objects that exist immediately after an event are checked to see if the event matched any trigger conditions. Continuous effects that exist at that time are used to determine what the trigger conditions are and what the objects involved in the event look like. [...]

Ik weet van mezelf dat ik na middernacht geen regelvragen meer moet beantwoorden... maar het is te verleidelijk!

8-6-2011 01:45:00

Jaja, het is laat.

8-6-2011 01:42:00

Ja david, dat heet een mod. Waarschijnlijk betekend het dat wat hierodner word gezegd door penpen goed is. Even doordenken hoor

8-6-2011 01:41:00

Huh? Heeft iemand nou net z'n eigen post verwijderd? :|

8-6-2011 01:40:00

Oh dus toch wel half goed? Judge!

8-6-2011 01:39:00

Hm! Interessant. In dat geval mijn excuses voor de foute uitleg Weer wat geleerd.

8-6-2011 01:36:00

eh nee jongens
dat is hartstikke fout. Ga maar eens goed opzoeken. Want show and tell is een leuke kaart die iets unieks doet namelijk 2 kaarten tegelijk enteren.
Nu wil de Primus gaan triggeren maar let vooral goed op wanneer hij triggert: ETB oftewel dan is hij al op de battlefield. Maar dat betekent dat humility dat dus ook is. En humility heeft geen triggered abbility en dat is sneller oftewel primus is een 1/1 voordat trigger af gaat.

Dit is een erg basic uitleg maar zal even linkje erbij zoeken met meer uitleg:
tadaaaa! hier

8-6-2011 00:38:00

Da valt wel tegen... Bedankt voor het antwoord :-).

8-6-2011 00:23:00

uitgevoerd = gecheckt

8-6-2011 00:22:00

Eerst triggeren de 'enter the battlefield' triggers. Daarna worden de state-based actions uitgevoerd. Dus hij kan jou humility slopen voordat ie een 1/1 zonder abilities wordt

7-6-2011 23:58:00

Jah, maar dan kan ik ook zeggen dat de Humility de ability van de Woodfall Primus teniet doet. Daar twijfel ik dus zo'n beetje over.

7-6-2011 23:27:00

'Put onto the battlefield' gebruikt de stack verder niet. Dus zodra de ability van show and tell resolved komen de permanents tegelijk the battlefield binnen en zien elkaar ook binnenkomen.

Dus helaas voor jou is humility verleden tijd

Oracle

Enchantment 

All creatures lose all abilities and have base power and toughness 1/1.

NederMagic FAQ

Vraag: Hoe werkt Humility nu precies?
Antwoord: Regeltechnisch kan het wat lastig zijn. Het heeft alles met layers te maken, waarover je in dit artikel alles kunt lezen. Je kunt ook altijd een vraag stellen in het Regelvragen Forum.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

2/1/2006
With a Humility and two Opalescences on the battlefield, if Humility has the latest timestamp, then all creatures are 1/1 with no abilities. If the timestamp order is Opalescence, Humility, Opalescence, the second Opalescence is 1/1, and the Humility and first Opalescence are 4/4. If Humility has the earliest timestamp, then everything is 4/4.

2/1/2007
Removes all creature abilities. This includes mana abilities. Animated lands will also lose the ability to tap for mana.

10/1/2009
This is the current interaction between Humility and Opalescence: The type-changing effect applies at layer 4, but the rest happens in the applicable layers. The rest of it will apply even if the permanent loses its ability before it’s finished applying. So if Opalescence, Humility, and Worship are on the battlefield and Opalescence entered the battlefield before Humility, the following is true: Layer 4: Humility and Worship each become creatures that are still enchantments. (Opalescence). Layer 6: Humility and Worship each lose their abilities. (Humility) Layer 7b: Humility becomes 4/4 and Worship becomes 4/4. (Opalescence). Humility becomes 1/1 and Worship becomes 1/1 (Humility). But if Humility entered the battlefield before Opalescence, the following is true: Layer 4: Humility and Worship each become creatures that are still enchantments (Opalescence). Layer 6: Humility and Worship each lose their abilities (Humility). Layer 7b: Humility becomes 1/1 and Worship becomes 1/1 (Humility). Humility becomes 4/4 and Worship becomes 4/4 (Opalescence).

10/1/2009
You apply power/toughness changing effects in a series of sublayers in the following order: (a) effects from characteristic-defining abilities; (b) effects that set power and/or toughness to a specific number or value; (c) effects that modify power and/or toughness but don’t set power and/or toughness to a specific number or value; (d) changes from counters; (e) effects that switch a creature’s power and toughness. This card’s effect is always applied in (b), which means that effects applied in sublayer (c), (d), or (e) will not be overwritten; they will be applied to the new value.

Decktips