Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 49,95
Ik heb enkele vraagjes met humility in spel:
-kan een creature met flash dan nog op instand-speed gespeeld worden? (ik denk het wel)
-Krijgt Triskelion nog zijn counters? Ik weet dat come into play abilities niet gelden, maar dit lijkt me een ander soort ability.
-Hetzelfde met Phyrexian Metamorph. Moet een ander creature gekozen worden of hoeft het niet? En indien het niet moet, wat gebeurt er dan als de humility geDisenchant wordt?
Alvast bedankt.
Oh, dan werkt een Humility neergooien op de tegenstander z'n Show and Tell dus wel? Heerlijk
Misschien moet ik dat ook maar niet meer doen Bedankt voor de heldere uitleg.
Ja, dat heet een slaperige mod die onzin loopt neer te plempen zonder eerst even na te denken
PenPen heeft gelijk, en hier is de relevante quote uit de Comp Rules: 603.6d Normally, objects that exist immediately after an event are checked to see if the event matched any trigger conditions. Continuous effects that exist at that time are used to determine what the trigger conditions are and what the objects involved in the event look like. [...]
Ik weet van mezelf dat ik na middernacht geen regelvragen meer moet beantwoorden... maar het is te verleidelijk!
Jaja, het is laat.
Ja david, dat heet een mod. Waarschijnlijk betekend het dat wat hierodner word gezegd door penpen goed is. Even doordenken hoor
Huh? Heeft iemand nou net z'n eigen post verwijderd? :|
Oh dus toch wel half goed? Judge!
Hm! Interessant. In dat geval mijn excuses voor de foute uitleg Weer wat geleerd.
eh nee jongens
dat is hartstikke fout. Ga maar eens goed opzoeken. Want show and tell is een leuke kaart die iets unieks doet namelijk 2 kaarten tegelijk enteren.
Nu wil de Primus gaan triggeren maar let vooral goed op wanneer hij triggert: ETB oftewel dan is hij al op de battlefield. Maar dat betekent dat humility dat dus ook is. En humility heeft geen triggered abbility en dat is sneller oftewel primus is een 1/1 voordat trigger af gaat.
Dit is een erg basic uitleg maar zal even linkje erbij zoeken met meer uitleg:
tadaaaa! hier
Da valt wel tegen... Bedankt voor het antwoord :-).
uitgevoerd = gecheckt
Eerst triggeren de 'enter the battlefield' triggers. Daarna worden de state-based actions uitgevoerd. Dus hij kan jou humility slopen voordat ie een 1/1 zonder abilities wordt
Jah, maar dan kan ik ook zeggen dat de Humility de ability van de Woodfall Primus teniet doet. Daar twijfel ik dus zo'n beetje over.
'Put onto the battlefield' gebruikt de stack verder niet. Dus zodra de ability van show and tell resolved komen de permanents tegelijk the battlefield binnen en zien elkaar ook binnenkomen.
Dus helaas voor jou is humility verleden tijd
Enchantment
All creatures lose all abilities and have base power and toughness 1/1.
Vraag: Hoe werkt Humility nu precies?
Antwoord: Regeltechnisch kan het wat lastig zijn. Het heeft alles met layers te maken, waarover je in dit artikel alles kunt lezen. Je kunt ook altijd een vraag stellen in het Regelvragen Forum.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
2/1/2006
With a Humility and two Opalescences on the battlefield, if Humility has the latest timestamp, then all creatures are 1/1 with no abilities. If the timestamp order is Opalescence, Humility, Opalescence, the second Opalescence is 1/1, and the Humility and first Opalescence are 4/4. If Humility has the earliest timestamp, then everything is 4/4.
2/1/2007
Removes all creature abilities. This includes mana abilities. Animated lands will also lose the ability to tap for mana.
10/1/2009
This is the current interaction between Humility and Opalescence: The type-changing effect applies at layer 4, but the rest happens in the applicable layers. The rest of it will apply even if the permanent loses its ability before it’s finished applying. So if Opalescence, Humility, and Worship are on the battlefield and Opalescence entered the battlefield before Humility, the following is true: Layer 4: Humility and Worship each become creatures that are still enchantments. (Opalescence). Layer 6: Humility and Worship each lose their abilities. (Humility) Layer 7b: Humility becomes 4/4 and Worship becomes 4/4. (Opalescence). Humility becomes 1/1 and Worship becomes 1/1 (Humility). But if Humility entered the battlefield before Opalescence, the following is true: Layer 4: Humility and Worship each become creatures that are still enchantments (Opalescence). Layer 6: Humility and Worship each lose their abilities (Humility). Layer 7b: Humility becomes 1/1 and Worship becomes 1/1 (Humility). Humility becomes 4/4 and Worship becomes 4/4 (Opalescence).
10/1/2009
You apply power/toughness changing effects in a series of sublayers in the following order: (a) effects from characteristic-defining abilities; (b) effects that set power and/or toughness to a specific number or value; (c) effects that modify power and/or toughness but don’t set power and/or toughness to a specific number or value; (d) changes from counters; (e) effects that switch a creature’s power and toughness. This card’s effect is always applied in (b), which means that effects applied in sublayer (c), (d), or (e) will not be overwritten; they will be applied to the new value.
Decktips