De winkel is momenteel gesloten. Zie topic.

Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Humility

Serie: Tempest (TMP)

Rarity: Rare Tempest Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Tempest
 -
49,95    
Humility | Tempest

Prijs:

€ 49,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-9-2021 12:15:00

Ik had ook gedacht dat WotC deze kaart en haar complexiteit achter zich zou willen laten. Dit omdat ze aangeven kaarten intuitief en niet nodeloos complex te willen laten zijn. Met het oog op beginnende spelers, maar ook de wens om meer focus op fun te hebben dan op regeltjes.

Toch werden Vedalken Humiliator en de nog veel verwarrender Overwhelming Splendor geprint, verbaast me.

12-6-2018 21:10:00

Ligt het nou aan mij of zijn de officiële rulings van deze kaart geslonken? Deze kaart had ooit de meest uitgebreide rulings ever. Ever!

Verrassend prijzige kaart tegenwoordig.

23-2-2016 16:46:00

Een andere manier om landjes uit te schakelen (en eigenlijk bijna alles) is om een Stony Silence of Null Rod samen met Mycosynth Lattice te spelen

23-2-2016 16:43:00

Yep, landen die creatures zijn geworden d.m.v. dingen als awaken of Living Plane verliezen dankzij Humility hun abilities, dus ook die om mana te maken.

23-2-2016 16:31:00

Klopt het als ik denk dat alle landjes die met "awaken" creatures zijn geworden nu niet meer kunnen tappen voor mana?
Als je op een of andere manier kan afdwingen dat alle landjes creatures worden dan zijn ze opeens compleet nutteloos
zoals met: Living Plane (en dan zelf even voor manastenen zorgen) of als je tegen zwart of groen speelt: Kormus Bell en Living Lands

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-1-2016 22:32:00

@Johannes/Torak: Aha, daar heb ik in zekere zin overheen gelezen. Dat wil nog wel eens een handicap zijn, als je al weet hoe het werkt...

Maar het is inderdaad zo dat als je aanvankelijk voldoende devotion had en daarna devotion verliest waardoor je niet meer voldoende devotion hebt, hij geen creature meer is, omdat hij in layer 4 het type Creature al verliest en in layer 6 zou hij zijn ability pas kwijtraken.

3-1-2016 20:53:00

De Devotion ability van een god is geen Characteristic Defining Ability. Het lijkt er wel wat op omdat het doet wat een CDA ook doet, maar omdat het om iets vraagt om de kaart te veranderen, is het het niet. Een CDA is een static ability die uit zichzelf de eigenschappen van een kaart veranderd zonder extra grappen zoals "heb een pannenkoek op je hoofd *kuch*Mana Leak " (ik roep maar even wat willekeurigs, maar dat is alleen maar even ter illustratie)
Een goed voorbeeld van een CDA is het nieuwe Devoid of het al wat oudere Changeling.
Also, een CDA werkt in iedere zone, iets wat de Devotion ability van een god niet doet. Je kan bijvoorbeeld een god counteren met een Essence Scatter ook al is er niet genoeg Devotion.

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-1-2016 20:24:00

Dat komt uit het antwoord van Sander (zoals ik het begrijp).

Om even de vraagstukken op te breken

Vraag 1: God komt binnen zonder genoeg devotion -> God = Enchantment, dus Humility doet er niets mee.

Vraag 2: God ligt, ik krijg genoeg Devotion, wat nu? -> God = Ench. Creature en Wordt 1/1 door Humility

Stap 3: Stel mijn Devotion komt later weer onder de gevraagde waarde. Wat gebeurt er?

Volgens mij wordt je God dan weer een Enchantment. Want Devotion is een character defining ability en in laag 4 wordt dus vastgesteld of de god een enchantment is of een enchantment ccreature (aan de hand van devotion).
In dit geval is dat alleen een Enchantment.

Dus ook al ligt er een Humility, dan wordt je god toch weer gewoon een enchantment (met abilities), omdat Humility pas in laag 6 en 7 iets wil gaan doen. Tegen de tijd dat bij het checken van de SBAs laag 6 en 7 bereikt worden is in laag 4 al bepaald dat de God GEEN creature is en doet Humility dus niets meer.

(Ik weet niet zeker of het trouwens een CDA is of gewoon een static ability nu ik kijk hoe de wording is, dan lijkt het met een static ability, maar aangezien die in laag 4 nog bestaat klopt de rest van het verhaal dan nog wel volgens mij)

(Zou iemand dit graag even kunnen bevestigen ofwel ontkrachten s.v.p.?)

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-1-2016 20:03:00

Waar lees jij "blijft de God dan een 1/1 creature als je devotion verliest"?

3-1-2016 19:29:00

Dus de typebepalende layer is lager dan de layer die je God zijn abilities laat verliezen. Waarom blijft de God dan een 1/1 creature als je devotion verliest, terwijl het verlies van zijn abilites pas in een hogere layer komt dan het bepalen van zijn types?

3-1-2016 19:09:00

Vielen Dank!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-1-2016 19:00:00

Klopt. Werkt volgens het layer-systeem: hier

Types worden bepaald in layer 4, abilities in layer 6 en power/toughness in layer 7.

In layer 4 wordt dus bepaald dat het een creature is. Vervolgens raakt hij zijn abilities kwijt in layer 6. Tenslotte wordt in layer 7 bepaald dat hij 1/1 is.

3-1-2016 18:42:00

Dit antwoord weet ik dan niet zeker, maar ik geloof dat je god dan uiteindelijk een 1/1 creature is zonder abilities.
Hij word namelijk een Creature door hele Devotion gebeuren, waarop Humility dan zegt "nee, jij bent 1/1 zonder abilities". Er is nu niks op de god dat zegt dat hij geen creature is wanneer je onvoldoende Devotion hebt dus blijft hij een Legendary Enchantment Creature - God met P/T van 1/1 en zonder abilities want er is geen ability om er voor te zorgen dat hij geen creature is.

Maar zoals ik al zei, hier ben ik niet zeker van dus back-up van een mede RA, NMRA of een Judge zou ik erg waarderen. =)

Premium lid G-men (96) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-1-2016 18:09:00

Ok top

En aangezien het een van de moeilijkste kaarten is:

Wat gebeurt als je later je devotion haalt??

3-1-2016 17:55:00

Als je onvoldoende Devotion hebt, word je god niet als creature gezien (zie mijn antwoord bij Tainted Æther) dus Humility doet in dat geval dan helemaal niks met je god.
Also, Humility doet helemaal niks met enchantments. Tenzij het toevallig ook creatures zijn, wat in het geval van een god met onvoldoende Devotion niet het geval is.

Oracle

Enchantment 

All creatures lose all abilities and have base power and toughness 1/1.

NederMagic FAQ

Vraag: Hoe werkt Humility nu precies?
Antwoord: Regeltechnisch kan het wat lastig zijn. Het heeft alles met layers te maken, waarover je in dit artikel alles kunt lezen. Je kunt ook altijd een vraag stellen in het Regelvragen Forum.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

2/1/2006
With a Humility and two Opalescences on the battlefield, if Humility has the latest timestamp, then all creatures are 1/1 with no abilities. If the timestamp order is Opalescence, Humility, Opalescence, the second Opalescence is 1/1, and the Humility and first Opalescence are 4/4. If Humility has the earliest timestamp, then everything is 4/4.

2/1/2007
Removes all creature abilities. This includes mana abilities. Animated lands will also lose the ability to tap for mana.

10/1/2009
This is the current interaction between Humility and Opalescence: The type-changing effect applies at layer 4, but the rest happens in the applicable layers. The rest of it will apply even if the permanent loses its ability before it’s finished applying. So if Opalescence, Humility, and Worship are on the battlefield and Opalescence entered the battlefield before Humility, the following is true: Layer 4: Humility and Worship each become creatures that are still enchantments. (Opalescence). Layer 6: Humility and Worship each lose their abilities. (Humility) Layer 7b: Humility becomes 4/4 and Worship becomes 4/4. (Opalescence). Humility becomes 1/1 and Worship becomes 1/1 (Humility). But if Humility entered the battlefield before Opalescence, the following is true: Layer 4: Humility and Worship each become creatures that are still enchantments (Opalescence). Layer 6: Humility and Worship each lose their abilities (Humility). Layer 7b: Humility becomes 1/1 and Worship becomes 1/1 (Humility). Humility becomes 4/4 and Worship becomes 4/4 (Opalescence).

10/1/2009
You apply power/toughness changing effects in a series of sublayers in the following order: (a) effects from characteristic-defining abilities; (b) effects that set power and/or toughness to a specific number or value; (c) effects that modify power and/or toughness but don’t set power and/or toughness to a specific number or value; (d) changes from counters; (e) effects that switch a creature’s power and toughness. This card’s effect is always applied in (b), which means that effects applied in sublayer (c), (d), or (e) will not be overwritten; they will be applied to the new value.

Decktips