Meest gebruikte links 
Actieve topics 
Laatste kaartcommentaar 
 
Spoilers 
Innistrad Crimson Vow 
Crimson Vow Commander 
Innistrad Midnight Hunt 
Midnight Hunt Commander 
Adventures in the Forgotten Realms (AFR) 
Commander Forgotten Realms (AFC) 
Modern Horizons 2 (MH2) 
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R) 
Strixhaven (STX) 
Strixhaven Mystical Archive (STA) 
Commander 2021 (C21) 
 
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage. 
 
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Oath of the Gatewatch (OGW)
| Serie | Normaal | Foil | ||
| Oath of the Gatewatch (A) | 0,50 | 7,95 | ||
| Oath of the Gatewatch (B) | 0,50 | 7,95 | ||
| Oath of the Gatewatch (C) | 0,90 | |||
| Oath of the Gatewatch (D) | 0,90 | |||
| Time Spiral Remastered | 2,50 | 0,01 | ||
 
									                
                                                Prijs:
€ 0,90
Andere versie wel op voorraad.
't Voordeel van Wastes ten opzichte van de nonbasic lamdjes is dat je de Wastes op kan zoeken met bijvoorbeeld Cultivate.
Ik vind dit landje erg fascinerend, aan de ene kant zou ik graag de wtf gezichten zien van mijn vrienden als ik deze speel, maar teglijkertijd zijn er heel veel andere non basix kleurlose landjes die naast het maken van een kleurlose mana ook nog veel andere dingen kunnen 
 
ik vind het wel jammer dat deze niet gewoon een basic land type van wastes hebben gekregen, dat had een hoop extra mogelijk gemaakt maar niet is dat erg uit de hand loopt denk ik
Let wel: Chromatic Lantern en soortgelijken zorgen er NIET voor dat je landjes ook  kunnen maken, omdat het geen kleur is
 kunnen maken, omdat het geen kleur is 
ah thnx, nu is het duidelijk! echt bedankt het was nogal Mindfck sinds wanneer de Oath Set/Block uitkwam.
Klopt.  kun je alleen met
 kun je alleen met  betalen. Net zoals je
 betalen. Net zoals je  alleen met
 alleen met  kunt betalen.
 kunt betalen. 
  kun je betalen met
 kun je betalen met  of
 of  of
 of  of
 of  of
 of  of
 of  .
. 
 
 
Maar dat heet geen colorless, maar generic. Dat was de designfout die Wizards gemaakt had, om voor colorless en generic hetzelfde symbool te gebruiken. Sindsdien zijn we het met zijn allen kleurloos gaan noemen, terwijl we eigenlijk generiek bedoelden. En dat hebben ze rechtgetrokken door er een apart symbool voor te introduceren. 
  = kleurloos
 = kleurloos 
  = generic
 = generic
Stel je hebt de kaart Stalking Drone dan kan je de ''' : +1/+2''' ability niet betalen met
: +1/+2''' ability niet betalen met  ,
, ,
, ,
, ,
, of
 of  .
. 
(Maar met alleen Wastes? 
 
Kun je Wastes  gebruiken om bijvoorbeeld
 gebruiken om bijvoorbeeld  colorless te betalen? maar niet andersom? help me ff
 colorless te betalen? maar niet andersom? help me ff  ?
?
Ja ik had het ook gelezen. Ik vind overigens wel dat het wél mooier is. Ook vind ik dat ze dit best het subtype Wastes hadden kunnen geven, al had dat natuurlijk effect zou hebben op dingen als Draco die domain heeft.
Scherp. Je hebt nu net het regelboek laten ontploffen...  
 
 
Ze proberen zich eruit te redden met deze ruling: 
 
--- 
The mana ability of Wastes doesn't appear on the printed cards, but it is in its official Oracle text. (A card's Oracle text (in English) can be found using the Gatherer card database at Gatherer.Wizards.com.) The printed cards display a large colorless mana symbol in a design that's similar to other basic land cards. 
--- 
 
Maar regeltechnisch is dat vrij zwak want het is kritisch beschouwd niet het Forest-symbooltje dat de mana ability impliceert. Het komt erop neer dat je met het releasen van de set al met errata aan komt zetten...
Apart dat dit landje eigenlijk geen rules text heeft, aangezien dit geen subtype heeft zoals een Forest wel heeft. Die subtype impliceert dus ' : Add
: Add  to your mana pool' en dan zou je dus denken dat spelregeltechnisch gezien Wastes geen mana kan maken.
 to your mana pool' en dan zou je dus denken dat spelregeltechnisch gezien Wastes geen mana kan maken.
Duidelijk bedankt voor het antwoord
Misschien nog even de terminologie op een rijtje: 
 
"Land" is een card type (voor het streepje). 
"Basic" is een supertype (voor het card type). 
"Land type" is het subtype (achter het streepje) van een kaart met card type Land. 
"Basic Land type" is het subtype (achter het streepje) van een kaart met card type Land en supertype Basic.
Dat dacht ik ook wist alleen niet 100% zeker met: 
 
Wastes is not a land type. If something asks you to name a land type, you can't choose Wastes. 
 
Maar het is dus wel een basic land maar zonder een basic land type
Niet, want deze heeft geen basic land type. 
 
De basic land types zijn Forest, Island, Mountain, Plains en Swamp. Bij een "Basic Land - Forest" bijvoorbeeld, is het gedeelte achter het streepje het (basic) land type.
Hoe werkt dit met Tribal Flames?
De Full Art zitten (volgens mij) ook in Fat Packs, waardoor je dus 6 maal 15 basic lands hebt van elk type
Basic Land
T: Add C.
Vraag: Vertel me meer over kleurloze mana!
Antwoord: Oké!
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/22/2016
The mana ability of Wastes doesn’t appear on the printed cards, but it is in its official Oracle text. (A card’s Oracle text (in English) can be found using the Gatherer card database at Gatherer.Wizards.com.) The printed cards display a large colorless mana symbol in a design that’s similar to other basic land cards.
1/22/2016
Because Wastes is a basic land, you can include as many of them as you like in your Constructed decks.
1/22/2016
In Limited events (including Sealed Deck and Booster Draft), Wastes must be in your card pool to be included in your deck. You can’t add Wastes to your card pool in the same way that you can add other basic lands.
1/22/2016
Wastes is not a land type. If something asks you to name a land type, you can’t choose Wastes.
1/22/2016
Similarly, colorless is not a color. If something asks you to choose a color, you can’t choose colorless.
Decktips