Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Wastes (A)

Serie: Oath of the Gatewatch (OGW)

Rarity: Common Oath of the Gatewatch Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Oath of the Gatewatch (A)
 8
0,40
 -
7,95
Oath of the Gatewatch (B)
 8
0,40
 -
7,95
Oath of the Gatewatch (C)
 -
0,90    
Oath of the Gatewatch (D)
 -
0,90    
Time Spiral Remastered
 -
2,50
 -
0,01
Wastes | Oath of the Gatewatch

 Op voorraad 

€ 0,40 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 7,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
6-9-2017 12:56:00

't Voordeel van Wastes ten opzichte van de nonbasic lamdjes is dat je de Wastes op kan zoeken met bijvoorbeeld Cultivate.

6-9-2017 11:12:00

Ik vind dit landje erg fascinerend, aan de ene kant zou ik graag de wtf gezichten zien van mijn vrienden als ik deze speel, maar teglijkertijd zijn er heel veel andere non basix kleurlose landjes die naast het maken van een kleurlose mana ook nog veel andere dingen kunnen

ik vind het wel jammer dat deze niet gewoon een basic land type van wastes hebben gekregen, dat had een hoop extra mogelijk gemaakt maar niet is dat erg uit de hand loopt denk ik

24-10-2016 10:53:00

Let wel: Chromatic Lantern en soortgelijken zorgen er NIET voor dat je landjes ook kunnen maken, omdat het geen kleur is

24-10-2016 10:50:00

ah thnx, nu is het duidelijk! echt bedankt het was nogal Mindfck sinds wanneer de Oath Set/Block uitkwam.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-10-2016 10:16:00

Klopt. kun je alleen met betalen. Net zoals je alleen met kunt betalen.

kun je betalen met of of of of of .


Maar dat heet geen colorless, maar generic. Dat was de designfout die Wizards gemaakt had, om voor colorless en generic hetzelfde symbool te gebruiken. Sindsdien zijn we het met zijn allen kleurloos gaan noemen, terwijl we eigenlijk generiek bedoelden. En dat hebben ze rechtgetrokken door er een apart symbool voor te introduceren.

= kleurloos

= generic

24-10-2016 10:12:00

Stel je hebt de kaart Stalking Drone dan kan je de ''': +1/+2''' ability niet betalen met ,,,, of .
(Maar met alleen Wastes?

Kun je Wastes gebruiken om bijvoorbeeld colorless te betalen? maar niet andersom? help me ff ?

25-1-2016 22:39:00

Ja ik had het ook gelezen. Ik vind overigens wel dat het wél mooier is. Ook vind ik dat ze dit best het subtype Wastes hadden kunnen geven, al had dat natuurlijk effect zou hebben op dingen als Draco die domain heeft.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-1-2016 22:14:00

Scherp. Je hebt nu net het regelboek laten ontploffen...

Ze proberen zich eruit te redden met deze ruling:

---
The mana ability of Wastes doesn't appear on the printed cards, but it is in its official Oracle text. (A card's Oracle text (in English) can be found using the Gatherer card database at Gatherer.Wizards.com.) The printed cards display a large colorless mana symbol in a design that's similar to other basic land cards.
---

Maar regeltechnisch is dat vrij zwak want het is kritisch beschouwd niet het Forest-symbooltje dat de mana ability impliceert. Het komt erop neer dat je met het releasen van de set al met errata aan komt zetten...

25-1-2016 22:08:00

Apart dat dit landje eigenlijk geen rules text heeft, aangezien dit geen subtype heeft zoals een Forest wel heeft. Die subtype impliceert dus ': Add to your mana pool' en dan zou je dus denken dat spelregeltechnisch gezien Wastes geen mana kan maken.

23-1-2016 21:56:00

Duidelijk bedankt voor het antwoord

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-1-2016 21:47:00

Misschien nog even de terminologie op een rijtje:

"Land" is een card type (voor het streepje).
"Basic" is een supertype (voor het card type).
"Land type" is het subtype (achter het streepje) van een kaart met card type Land.
"Basic Land type" is het subtype (achter het streepje) van een kaart met card type Land en supertype Basic.

23-1-2016 21:41:00

Dat dacht ik ook wist alleen niet 100% zeker met:

Wastes is not a land type. If something asks you to name a land type, you can't choose Wastes.

Maar het is dus wel een basic land maar zonder een basic land type

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-1-2016 21:38:00

Niet, want deze heeft geen basic land type.

De basic land types zijn Forest, Island, Mountain, Plains en Swamp. Bij een "Basic Land - Forest" bijvoorbeeld, is het gedeelte achter het streepje het (basic) land type.

23-1-2016 21:31:00

Hoe werkt dit met Tribal Flames?

23-1-2016 10:58:00

De Full Art zitten (volgens mij) ook in Fat Packs, waardoor je dus 6 maal 15 basic lands hebt van elk type

Oracle

Basic Land 

T: Add C.

NederMagic FAQ

Vraag: Vertel me meer over kleurloze mana!
Antwoord: Oké!

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/22/2016
The mana ability of Wastes doesn’t appear on the printed cards, but it is in its official Oracle text. (A card’s Oracle text (in English) can be found using the Gatherer card database at Gatherer.Wizards.com.) The printed cards display a large colorless mana symbol in a design that’s similar to other basic land cards.

1/22/2016
Because Wastes is a basic land, you can include as many of them as you like in your Constructed decks.

1/22/2016
In Limited events (including Sealed Deck and Booster Draft), Wastes must be in your card pool to be included in your deck. You can’t add Wastes to your card pool in the same way that you can add other basic lands.

1/22/2016
Wastes is not a land type. If something asks you to name a land type, you can’t choose Wastes.

1/22/2016
Similarly, colorless is not a color. If something asks you to choose a color, you can’t choose colorless.

Decktips