Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

[COLUMN] X-mas special: Top 20 Lands

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
26-12-2012 17:11:00

Speciaal voor jullie een mooie christmas special: Top 20 favoriete EDH kaarten: Lands!

Eervolle vermeldingen:

Phyrexia’s Core: Leuk in combinatie met Spine of Ish Sah
Khalni Garden: Ziek met Natural Order of equipment. Ook goed met Gaea’s Cradle en Skullclamp.
Mishra’s Workshop: In het Karn, Silver Golem deck is Workshop by far de beste kaart in het deck, helaas is hij zo duur en moet je echt mono artifact zijn..

#20



Kaarten op instantspeed kunnen spelen is vaak gewoon heel sterk. Het maakt combat voor je tegenstanders veel moeilijker en ze weten niet wat ze kunnen verwachten. Alchemist’s Refuge werkt met name goed samen met Awakening en Seedborn Muse, omdat je dan in elke beurt van elke speler opnieuw dingen kan spelen.

#19



2 prima utility landjes om die irritante Karrthus, Tyrant of Jund of Skithiryx, the Blight Dragon op afstand te houden. De kaarten zijn ook prima tegen beesten met zwaarden eronder!
Maze of Ith heeft geen color requirement maar tapt niet voor mana. Chromatic Lantern is daar een mooie oplossing voor. Hou er ook rekening mee dat je Maze of Ith kan gebruiken om een beest van jou semi vigilance te geven!

#18



Een turor voor alle leuke landjes op deze lijst, en voor Mana Crypt? Sweet! Misschien ook maar goed dat niet elke kleur deze kaart mag spelen want hij is wel heel erg sterk.

#17



In Commander is Inkmoth Nexus zeker een legitieme winconditie, aangezien hij maar 10 schade hoeft te doen. Hatred erbij en je bent er in no time! Er zijn ook plenty equipment die het proces wat versnellen Het mooie van Inkmoth Nexus is dat hij niet te slopen is door mass removal spells zoals Wrath of God.

#16



Kessig Wolf Run is zeer goede vriendjes met Inkmoth Nexus, maar eigenlijk ook met elk ander beest dat je speelt. Zeker met commander damage gaat het heel hard. Aarzel niet om Boundless Realms te spelen met deze mooiboy in je deck!

#15



Ik vind Terrain Generator een hele fijne kaart om in decks zonder groen te spelen als extra mogelijkheid om te accelereren. Uiteraard werkt hij enkel in mono colored decks.
In mijn Kiki-Jiki, Mirror Breaker deck had ik laatst een toffe interactie met Valakut, the Molten Pinnacle en een Rings of Brighthearth. Ik had zo'n 6 Mountains in mijn hand en een Rings of Brighthearth in het spel met een actieve Valakut en er werd een Awakening gespeeld. Ik kon nu elke beurt voor 4 mana 2 mountains in het spel leggen om 6 schade te schieten! Dat ging toch best hard

#14

Riptide Laboratory

Weer een blauw utility landje dat erg goed is. Lekker elke beurt je Archaeomancer bouncen hiermee om nare dingen te doen zoals een Time Warp opnieuw casten is natuurlijk behoorlijk broken. Ook kan je steeds je Venser, Shaper Savant terughalen, je Vendilion Clique opnieuw spelen en noem maar op.

#13



Ze moeten worden genoemd want ze zijn sterk en soms zijn ze nodig om insane landjes van deze lijst te beantwoorden. Ik vind echter een turn 1 Island Strip Minen nogal kinderachtig en helaas is dat soms gewoon de beste play.

#12



Deze 2 toppers draaide overuren in mijn oude Rubinia Soulsinger deck! Bovendien zijn ze leuk tegen nare Treachery effecten, zodat je je beest kan sacrificen voordat de Treachery resolved.
Ze zijn ook heel leuk in combinatie met Vedalken Shackles of Helm of Possession.

#11



Een Thawing Glaciers in je openingshand betekent geen manascrew de rest van de game. Dat is iets waar ik wel voor wil tekenen want verliezen doordat je geen land pakt is frustrerend. Hij is wel een beetje traag, maar werkt ook nog eens goed samen met kaarten als Scroll Rack, Land Tax, Rings of Brighthearth, Karoo land zoals Dimir Aqueduct en Knight of the Reliquary.

#10



Met name een ster in monocolored decks. Temple of the False God zorgt ervoor dat je met 5 landjes in het spel meteen 6 mana hebt om enge dingen te spelen!
In multicolored decks is hij wel een heel stuk minder want dan wil je vaak geen kleurloze mana uit je landjes.

#09



Een heerlijk landje in mono witte decks! Zodra je eenmaal genoeg plains hebt liggen kan je bijna niet meer verliezen omdat je elke beurt je Sunblast Angel of een ander gevaar terug kan halen. Martyr of Sands is ook een leuke, om lekker veel levens te krijgen.

#08



Politiek correct èn een sterk effect op een landje! Daar teken in voor. Met kaarten als deze maak je vaak vrienden, terwijl jij er toch het meest aan hebt omdat jij bepaalt wanneer je Mikokoro, Center of the Sea Activeert. Het is ook een topper in mijn Multani, Maro-Sorcerer deck aangezien hij mijn general dan minimaal +2/+2 geeft per activatie.

#07



Weer een leuk landje in blauw. Combineert fijn met Mindslaver en Oblivion Stone, maar er zijn wel meer artifacts die je vaker terug wil kunnen halen

#06



Eindelijk een leuk zwart land! Hij doet hetzelfde als Academy Ruins maar dan voor creatures. Eternal Witness terughalen is natuurlijk de droom maar iets als Shriekmaw of Reiver Demon terughalen is ook niet verkeerd. Of wat dacht je van die Grave Titan of Sheoldred, Whispering One die net gePutrefyd is?

#05



Uiteraard in combinatie met Urborg, Tomb of Yawgmoth. Cabal Coffers maakt zo ontzettend veel mana zonder dat je verder iets anders nodig hebt dan swamps. En je weet wat ze zeggen over veel mana

#04



Je weet wat ze zeggen over veel mana, en Gaea’s Cradle doet precies dat: Veel mana maken. Erg leuk met dingen als Avenger of Zendikar en Garruk Wildspeaker om helemaal los te gaan, of met Rude Awakening om het op te volgen met een Genesis Wave.
Je moet wel veel beesten in je deck spelen om cradle goed te maken, waardoor je deck wat gevoeliger wordt door Wrath of God.

#3



Ancient Tomb is waanzinnig! Een landje dat meteen tapt voor 2 mana? Die 2 schade die hij doet is nauwelijks een problem in Commander aangezien je op 40 levens begint in plaats van op 20. In multicolored decks wordt hij wel minder goed maar ook daar zorgt Ancient Tomb voor een Coalition Relic of Gilded Lotus een beurt eerder, wat natuurlijk waanzinnig is! Hij zit bij mij in zo'n beetje elk deck in ieder geval.

#2



Reliquary Tower is echt een leuke multiplayer kaart! Met al die Howling Mine effecten en massive card draw wil je natuurlijk meer dan 7 kaarten in je hand!
Ik heb al regelmatig momenten gehad waarop ik 50+ kaarten op hand had, toen was het altijd fijn om die Reliquary Tower in mijn hand te zien zodat ik die kon spelen. Het is een land en een Spellbook in een, waardoor het opeens een prima kaart is.

#1



Hall of the Bandit Lord is echt waanzinnig! Opeens dingen met haste spelen, voor de kleine kost van 3 levens. Landen met ingebouwde spells zijn vaak heel sterk, en Hall of the Bandit Lord kost verder niet eens mana om zijn effect te gebruiken. Doordat je op 40 begint kan je de 3 levens per activatie makkelijk missen.
Hall of the Bandit Lord is een van mijn favoriete landjes in EDH!



Geniet nog even van het lekkere eten en tot de volgende keer!

Erwin

 Reactie plaatsen

Reacties 26-28 (28)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
Premium lid pi (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-3-2013 11:14:00

In het juiste deck is de Valley vergelijkbaar met of zelfs beter dan de Maze. Het punt is dat je dan een deck moet hebben dat echt heel graag zijn creatures sacrificed voor levens. De Maze aan de andere kant heeft geen specifiek deck nodig om zijn werk te doen en is een veel betere toevoeging aan een willekeurig EDH deck.

In mijn Lin Sivvi deck is de Valley belangrijker, maar daar probeer ik dan ook de life combo af te laten gaan (Outrider en-Kor, Task Force & Diamond Valley).

30-4-2013 18:54:00

Waarom staan Boseiju, Who Shelters All en Cavern of Souls hier niet bij? Beiden zijn ziek sterk, vooral de laatste om gamewinnende spells zoals Tooth and Nail, Time Stretch en Rite of Replication oncounterbaar te maken. In het juiste deck heb ik veel meer schrik van een boseiju dan van haste Mijn Damia edh wint on the spot als een tooth and nail resolved en er is geen Time Stop of Sudden Spoiling

5-6-2013 23:31:00

Zeg erwin,
Het is nu al een paar maanden verder en ik vroeg me af of er nog een multicolored column kwam. Ik ben namelijk erg benieuwd.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2