Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Maze of Ith

Serie: The Dark (DRK)

Rarity: Uncommon The Dark Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Double Masters
 -
7,95
 -
12,95
Eternal Masters
 -
11,95
 -
24,95
FtV Realms
 -
19,95    
FtV kaarten zijn speciale foils.
Judge Gift
 -
69,95    
The Dark
 -
24,95    
Maze of Ith | The Dark

Prijs:

€ 24,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
2-10-2021 5:07:00

Speel inderdaad geen Old School. Dat gezegd hebbende, heb de laatste tijd bar weinig überhaupt gespeeld.

30-9-2021 20:52:00

@wackywong Jij speelt duidelijk geen Old School...

26-9-2021 12:42:00

Kaart ooit zo dominant dat het restricted was maar tegenwoordig kom ik het nooit meer tegen.

24-5-2016 6:45:00

Reprint als rare in Eternal MAsters hier

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-11-2015 18:20:00

Ahja, dan kun je natuurlijk aanvallen, ability gebruiken, Maze of Ith activeren en dan nog eens de tap-ability gebruiken. Nooit zo meegemaakt, maar dan kan het natuurlijk wel op die manier.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-11-2015 20:46:00

quote: "Wat dus niet kan met een Maze of Ith is een beestje 2x in een beurt zijn tap-ability laten gebruiken."


Behalve als het creature Vigilance heeft...

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-11-2015 19:53:00

Maar als je een Marchesa, the Black Rose hebt liggen en je hebt een Maze of Ith, dan kun je toch gewoon aanvallen met een creature voor de +1/+1 counter, deze activeren in de declare blockers step waardoor het beestje untapt.

Dan kun je in je tweede main phase eventueel de tap-ability van het beestje gebruiken.

Wat dus niet kan met een Maze of Ith is een beestje 2x in een beurt zijn tap-ability laten gebruiken. Maar in combinatie met Marchesa, the Black Rose kun je dus gewoon aanvallen en met deze weer untappen. (Dat kan eventueel ook in de "end of combat step" zodat je dus de counter krijgt, damage doet en je beestje untapt)

18-11-2015 11:59:00

Ja ik dacht ook wel dat het om het untappen ging maar snapte het nog niet, want stel je wilt dit doen om een tap-ability gebruiken maar ook aan te vallen, dat kan dan toch ook door die tap-ability na de aanval te doen.

Maar ik bedacht me net dat het kan natuurlijk ook zo kan zijn dat je wilt untappen omdat het creature al tapped was, bijvoorbeeld door een "doesn't untap during next untap step" effect of iets dergelijks.

Ik was gewoon benieuwd naar de speciefe reden

18-11-2015 11:26:00

Het ging inderdaad vooral om het untappen, ansich.
Maar je kunt je voorstellen dat stel je zou dus een niet attacking creature mogen untappen en je hebt Marchesa, the Black Rose liggen, je ookal doe je geen damage je wel wil aanvallen.
Dank voor het snelle en uitgebreide antwoord weer

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-11-2015 11:16:00

Ik vermoed dat het puur om het untappen gaat. Het is met deze op zichzelf echter onmogelijk om een creature dat vóór de combat phase al getapt ligt, untapped te krijgen.

18-11-2015 10:47:00

@Gerommeke, wat zou je hier mee willen bereiken?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-11-2015 10:20:00

Het is een voorwaarde om te targeten, alleen een aanvallend creature is een legal target. Voor het activeren moet je een legal target hebben ("target attacking creature" ) en bij het resolven wordt het target nogmaals gecheckt.

Sowieso wordt alles wel een keer gecheckt. Er zijn ook wordings waarbij dingen alleen gecheckt worden tijdens het resolven, maar als ze tekst erop zetten staat die er niet voor niks.

18-11-2015 10:07:00

Kun je hier een creature mee targetten die nog niet in combat is, bv in eerste main fase? Zodat deze untapped, en vervolgens geen damage doet of ontvangt, maar wel kan aanvallen?
Waarom ik dit denk: attacking creature valt niet onder de cost, en is dus geen voorwaarde, of zit ik er finaal naast?

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-11-2014 12:33:00

amazing shit...

Vroeger een auto-include in veel decks, nu zie je 'm toch een stuk minder.

3-9-2014 13:37:00

het feit dat Karakas kan voorkomen dat je geannihilate wordt door een vliegend spaghettimonster, is ook niet onbelangrijk t.o.v. deze.

Oracle

Land 

T: Untap target attacking creature. Prevent all combat damage that would be dealt to and dealt by that creature this turn.

NederMagic FAQ

Vraag: Ith? Wie is dat?
Antwoord: Dat is Ith, High Arcanist. Hij heeft lang gevangen gezeten in Barl’s Cage en hij heeft ook een Wand of Ith.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

6/8/2016
Maze of Ith can target an untapped attacking creature. It will still prevent damage in that case.

6/8/2016
The creature isn’t removed from combat; it just has its damage prevented. It’s still an attacking creature until the combat phase is complete.

6/8/2016
You can activate Maze of Ith’s ability targeting an attacking creature you control during the combat damage step or the end of combat step. It’ll be untapped and the damage it had already dealt won’t be undone.

Decktips