Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

[COLUMN] M12 set review: Rood

Scroll: [boven|reacties|beneden]
14-7-2011 01:07:00

Beste Nedermagiccers.

3 kleuren gehad, nog 2 te gaan! Rood is nu aan de beurt.

Ik gebruik daarbij de volgende beoordeling: (Bedankt Channelfireball!)

Commander5.0: Commander all-star. Speel je in élk deck. Mana Crypt, Sol Ring.
4.0: Commander staple. Time Stretch, Primeval Titan, Solemn Simulacrum
3.5: Goede Commander kaart, maar geen staple. Rofellos, Llanowar Emissary, Mimic Vat, Wrath of God
3.0: Commander staple in het juiste deck. Overwhelming Stampede, Phyrexian Reclamation
2.5: Goede kaart in bepaalde decks. Font of Mythos, Violent Ultimatum
2.0: Matige kaart. Ziet soms play of is een goede haat-kaart. Relic of Progenitus, Celestial Purge(Veel kaarten vallen in deze categorie)
1.0: Deze kaart is slecht en ziet zelden play. One with Nothing, Squire

Limited5.0 Deze kaart speel je altijd.
4.5 Deze kaart speel je bijna altijd, ondanks wat je ernaast nog meer hebt.
4.0 Als dit de enige kaart in deze kleur is probeer je hem alsnog te spelen.
3.5 Ik wil graag de kleur van deze kaart gaan spelen.
3.0 Als ik de kleur van deze kaart speel zal ik de kaart in 100% van de gevallen spelen.
2.5 Meerdere kaarten in de kleur van deze kaart zullen me naar deze kleur toe trekken.
2.0 Als ik deze kleur speel, speel ik deze kaart meestal(70%)
1.5 Deze kaart haalt mijn deck 50% van de keren.
1.0 Ik ben niet blij als ik deze kaart moet spelen.
0.5 Er zijn situaties waarin ik deze kaart inboard, maar ik begin er nooit mee.
0.0 Ik stop deze kaart nooit in mijn deck.




Commander: 2.5

Het is altijd leuk om iemands Primeval Titan te jatten, vervolgens te kopieren met Kiki-Jiki, Mirror Breaker, en daarna de Titan de saccen aan je Goblin Bombardment om de Titan onder je Mimic Vat te krijgen

Limited: 2.5

lijkt wel het huis te zijn van de super aggressieve beatdown strategieën, en Act of Treason werkt daar prima in. Zeker als je hem kan combineren met Fling of Devouring Swarm. Het Act of Treason deck is helaas wel wat minder geworden nu er nog maar 1 sac-outlet in de set zit. Act of Treason werkt trouwens ook prima om van vervelende Phantom creatures af te komen.



Commander: 1.0

Kleine beestjes zonder boeiend effect zijn niet geschikt voor Commander.

Limited: 3.5

3/3 first strike voor 3 mana? I'll take it! Dit is wel een flinke verbetering van Gray Ogre. Rood heeft na , waar het de slechtste kleur was, zijn comeback wel gemaakt. Blood Ogre is door zijn first strike de beste common 3-drop die te bieden heeft. Er zijn maar weinig creatures die kunnen ruilen met deze Ogre, en in combinatie met Shock kunnen zelfs 5/5 beesten deze man niet neerkrijgen. Op de prerelease heb ik deze kaart meerdere Serra Angel's neer zien knuppelen. Bloodthirst triggeren is niet moeilijk met Goblin Fireslinger, Scepter of Empires en Tormented Soul.



Commander: 1.0

Deze kaart zal weinig botten breken in een formaat waar Urabrask the Hidden ook gespeeld mag worden.

Limited: 2.5

Berserkers of Blood Ridge zijn vervangen door een bijna strict betere kaart. 4/4 voor 5 mana is de definitie van standaard 5 drop, en is dus zeker speelbaar.



Commander: 3.0

Chandra is een leuke kaart met veel potentie, maar ze heeft gewoon één major issue: Ze kan zichzelf niet beschermen, en ook in Commander is dat een probleem. Niemand heeft zin om te zien hoe jij die Time Warp gaat kopieren, en iedereen zal dus meteen Chandra dood willen hebben. Naast de -2 ability is Chandra eigenlijk niet zo heel erg boeiend in Commander.

Limited: 3.5

Chandra is een stuk slechter geworden in limited. Het voordeel van Chandra Nalaar was dat ze eigenlijk elk beest meteen stuk kon maken op beurt 5. De nieuwe Chandra kan dat niet. Ze moet echt een beurt blijven leven, en dat is moeilijk in een formaat dat wordt bepaald door aggressieve creatures. Er zijn echter zat beesten met 1 toughness, en je tegenstander moet zijn plan meteen richten op Chandra, omdat hij anders heel erg hard dood gaat aan haar ultimate. Ze kan zeker goed zijn, maar ze is gewoon erg kwetsbaar.



Commander: 1.0

Dus je was van plan 4 mana te besteden aan een removal spell die niet eens elk beest stuk kan maken?

Limited: 3.5

Er zijn maar weinig beesten die een Outrage van Chandra overleven, en als bonus krijg je er nog eens 2 extra damage bij. Het nadeel van deze kaart is dat hij niet splashbaar is, maar dat vinden de rode spelers helemaal niet erg. Dit is een prima removalspell in limited.



Commander: 2.0

Het is niet heel moeilijk om misbruik te maken van beesten die makkelijk te recurren zijn, en ook deze kaart zal vast wel een plekje vinden in decks die hier optimaal misbruik van kunnen maken.

Limited: 3.5

Het zal niet vaak voorkomen dat deze Phoenix terugkeert uit de dood, maar een 2/2 flying haste voor 3 mana is lang niet slecht. Het geeft rood een prima blocker tegen bijna elke 2 toughness man, en met kaarten als Chandra’s Outrage is het wel makkelijk de phoenix terug te halen. Bovendien vliegt ze over een heleboel decks heen voor net dat beetje damage dat je nodig hebt.



Commander: 1.0

Een enchantment die niets doet wanneer hij in het spel komt en niets doet wanneer hij eenmaal in het spel ligt.

Limited: 0.5

Elke keer als ik deze kaart op de prerelease tegen me zag maakte ik een klein sprongetje van vreugde. Hij doet helemaal niets als je tegenstander flyers heeft, en hij doet zo goed als niets als je tegenstander geen flyers heeft. Misschien wil je hem inboarden als je opponent een paar Tormented Souls speelt, maar verder zou ik deze kaart lekker in je sideboard laten zitten. Natuurlijk lijkt hij beter in multiples, maar aangezien het uncommon is, is de kans daarop niet zo groot. Bovendien moet je dan ook maar net meerdere Circles of Flame pakken tijdens het potje, want anders heb je nog steeds niets.



Commander: 1.0

Eenn kaart die zo situationeel is wil je niet spelen.

Limited: 1.0

Dit is een prima sideboard kaart, maar je wilt hem eigenlijk nooit in je beginnende 40 kaarten hebben.



Commander: 2.5

Haste is best goed in Commander, en met deze kaart is dat geen probleem om te krijgen. Natuurlijk zijn er betere varianten, maar sommige decks kunnen er niet genoeg van krijgen.

Limited: 3.0

Haste is in een aggressief limited formaat erg goed. Het maakt het erg moeilijk voor de tegenstander om te racen, en bovendien kan hij een stuk moeilijker aanvallen omdat hij niet weet wat er volgende beurt terug komt. Als er opeens uit het niets 5/5 Gorehorn Minotaurs met haste komen dan heeft je tegenstander toch wel een klein probleempje.



Commander: 1.0

Als je graag beesten met firebreathing wilt spelen, speel dan een echte draak!

Limited: 2.5

Nu rood weer speelbaar is in limited is de vurige hond ook een stuk beter. Het is best een speelbare combo met Goblin Tunneler om elke keer voor 5 of meer schade binnen te komen. De hellhound is als blocker misschien nog wel sterker, omdat hij makkelijk beesten met toughness 5 of meer kan roosteren.



Commander: 2.5

X damage spells zijn ook in Commander goede finishers, aangezien mensen daar nog wel eens willen valsspelen met hun mana.

Limited: 5.0

Ja, een 5.0. Zo goed is Fireball! Natuurlijk zijn er kaarten die je boven Fireball zou pakken, zoals Grave Titan, en Mind Control is ook verdedigbaar, maar Fireball speel je gewoon áltijd. Door zijn enkele rood is hij namelijk erg makkelijk te splashen. Stop 2 mountains in je deck en je kan Vuurballen schieten naar je tegenstander.
Voor de mensen die niet snappen wat er zo goed is aan Fireball: Het is removal, mass removal, en een winconditie in één. Je kan hem op beurt 2 spelen om een Stormfront Pegasus te slopen of op beurt 6 om een Flameblast Dragon te slopen. Er zijn maar weinig rares die sterk genoeg zijn om over Fireball heen te pakken. Wees ook op je hoede als je tegenstander in zijn deck opeens een mountain speelt, want waarschijnlijk is die mountain bedoeld voor Fireball.



Commander: 1.0

Weer een slechte aura.

Limited: 0.5

Firebreathing is echt een slechte kaart in limited. Hij is mana-intensief, en als je tegenstander in reactie op het pompen een Doom Blade speelt ben je niet alleen 2 kaarten kwijt, maar ook nog een sloot mana. Speel deze kaart echt alleen maar als je bij je tegenstander geen enkele vorm van removal hebt gezien. Als je tegenstander echter geen antwoord heeft op deze aura dan kan hij snel dood gaan.. Het probleem is alleen dat er zo ongelovelijk veel antwoorden op zijn.
Firebreathing is echter wel weer een antwoord op Illusions. Het is Sideboard materiaal, maar meer vaak niet.



Commander: 3.0

Een wandelende Blaze? En dat elke beurt? Doe mij die maar!

Limited: 4.5

Flameblast Dragon tilt het niveau van draken naar een compleet nieuw level. Niet alleen is hij een 5/5 flyer voor 6 mana, wat al prima is. Hij heeft de eigenschap om het spelletje te winnen als je er een keertje mee mag aanvallen.



Commander: 2.0

Een Multani, Maro-Sorcerer Flingen is nog steeds een leuk truukje in Commander.

Limited: 1.5

Fling is een beetje riskant in limited. Er zijn maar een paar manieren om jezelf geen kaartnadeel te geven met deze kaart, en Flingen voor 2 schade is nou ook niet echt geweldig. Natuurlijk werkt hij prima in het Act of Treason deck, en een dikke Vastwood Gorger Flingen for the win is ook prima. Ik zou hem zeker niet in elk deck spelen, maar onspeelbaar is Fling ook zeker niet.



Commander: 2.0

Een draak die niets anders doet dan dik zijn. Maar in dik zijn is hij dan ook wel erg goed. Ik zit er zelf niet helemaal op te wachten, maar misschien dat er wat drakenliefhebbers zijn die hem een kans geven.

Limited: 4.0

6/6 draken voor 7 mana zijn goed. 12/12 draken voor 7 mana zijn beter.



Commander: 1.0

Er zijn zeker speelbare 1 mana goblins in Commander, maar dit is er geen van. Probeer Goblin Welder eens!

Limited: 1.0

Was het nog maar een Mogg Fanatic, en ging damage nog maar op de stack…
Deze kaart is prima in het blocken van x/2 mannen, maar door zijn power van 1 wil je hem eigenlijk gewoon niet spelen omdat hij bijna geen druk op je tegenstander kan leggen. Het is natuurlijk wel heel erg tof om deze kaart te sacrificen aan een Goblin Grenade!



Commander: 5.0

Je tegenstander zal uit respect scoopen als jij deze kaart speelt in je Commander deck samen met Tuktuk, Ben-Ben, Ishi-Ishi en Zo-Zu

Limited: 0.5

Als je nou 2 Goblin Chieftains hebt gedraft dan kan je het proberen, maar zelfs dan moet je maar net geluk hebben. Ik zou niet teveel laten afhangen van een coinflip in magic.



Commander: 1.0

Nog een kaart die goed is met de Fantastic Four.

Limited: 1.5

Er zijn een aantal goblins in de set, maar die zijn allemaal behoorlijk slecht. Slechte kaarten spelen om andere slechte kaarten iets minder slecht te maken is nooit een goede strategie geweest.



Commander: 1.0

Laat hem maar lekker ergens anders met hete stenen gooien.

Limited: 2.5

Goblin Fireslinger is zeker speelbaar in limited in decks waar je genoeg Bloodthirst speelt. Sowieso is het een manier om je tegenstander damage te blijven doen zodra hij is gestabiliseerd van je aggressieve game-plan. Zeker wanneer je er meerdere in het spel hebt liggen heb je toch een redelijke klok.



Commander: 1.0

Kan je mooi met Ben-Bens en Tuktuks schieten.

Limited: 0.5

Het probleem van deze kaart is dat je veel goblins nodig hebt om hem te kunnen spelen, maar dat goblins over het algemeen geen goede kaarten zijn in dit formaat. Bovendien is het eigenlijk bijna altijd een 2 voor 1 op jezelf. Al is het wel tof om een Goblin Arsonist naar iemands hoofd te gooien..



Commander: 1.0

Hij is te veel bezig met wachthouden om in Commander gespeeld te worden.

Limited: 2.0

In een snel formaat zijn 2-drops belangrijk, en bij gebrek aan beter heb je altijd de Goblin Piker.



Commander: 2.0

Er is vast wel iets te doen met deze kaart. Unblockable kan namelijk best handig zijn. Bijvoorbeeld je general unblockable maken om er vervolgens een Hatred op te spelen ofzo.

Limited: 1.5

Een Fiery Hellhound of Child of Night elke keer unblockable maken voor ze aanvallen kan echt handig zijn. Vaak stabiliseert je tegenstander op een bepaald moment tegen je aggressieve deck door een 2/4 neer te leggen, maar met de Goblin Tunneler kan je elke beurt voor 2 of meer schade binnen blijven komen.



Commander: 1.0

Nog zo'n toffe aura voor Ben-Ben

Limited: 2.0

+2/+2 is precies op de grens tussen speelbaar en goed, waardoor de kaart zeker potentie heeft. Ik hou nog steeds niet van het kaartnadeel, maar onbeantwoord kan deze aura zeker voor random wins zorgen.



Commander: 1.0

Vanilla beesten horen niet in Commander thuis, zelfs niet als ze 5/5 zijn voor maar 4 mana.

Limited: 3.5

Wauw, Juzam Djinn zit als common in . Dit is zeker een van de betere rode kaarten. 5/5 voor slechts 4 mana is geweldig. Er zijn maar vrij weinig beesten die hem kunnen blocken en het kunnen na vertellen. Rood is definitief terug in coreset limited!



Commander: 2.0

Er worden meer dan genoeg enge kaarten met 1 of 2 toughness gespeeld om deze kaart in Commander te verantwoorden. Kijk naar dingen als Rofellos, Llanowar Emissary, Cold-Eyed Selkie, Dwarven Blastminer, Fauna Shaman en meer van dat soort ongein.

Limited: 4.0

Hij verandert telkens 2 kaarten uit je Graveyard in een Shock. Dat is echt heel erg goed! Zeker als je kijkt naar het aantal beesten met 1 of 2 toughness in . "Hallo Gideon’s Lawkeeper en Azure Mage en anderen, ik ben Grim Lavamancer."



Commander: 1.0

De enige vormen van Burn die je in Commander wilt spelen zijn X-spells, zoals Banefire. Met eenmalig 3 damage kom je eigenlijk net nergens.

Limited: 4.0

Weer een goed voorbeeld van wat eerste klas removal. Incinerate is goed splashbaar en het komt van de meeste beesten af, waaronder Cudgel Troll. Hij is niet zo goed als Doom Blade of Pacifism omdat hij niet werkt op de meeste bommen, maar verder is Incinerate prima.



Commander: 3.0

Een van de betere rode finishers. Hij wordt pas echt leuk als je hem haste kan geven!

Limited: 4.5

Na Grave Titan de sterkste titan. Hij komt in het spel en eet een man(of twee), en de beurt erna valt hij aan en eet hij nog een beest op terwijl hij voor 6+ schade binnenkomt. Vergis je niet in de rating, deze kaart is beter dan Fireball. Hij is alleen moeilijker te splashen.



Commander: 1.0

"Catch!"

Limited: 2.0

Het is een goede finisher in de snelle, aggressieve decks. 5 damage is een boel, zeker als mensen hem niet verwachten. Het probleem van veel decks is namelijk dat er vaak een punt komt waarop ze door hun gas heen zijn, en dan zijn dit het soort kaarten die je nodig hebt. In wat langzamere decks is hij wat minder omdat hij geen invloed heeft op je boardpositie.



Commander: 1.0

Hij kijkt wel boos… Hij heeft zeker mijn rating gezien.

Limited: 2.5

Lightning Elemental kan varieren van waanzinnig tot waardeloos. Soms heeft je tegenstander net even niets liggen in zijn beurt 3, en dan kont deze knakker opeens uit het niets binnen hobbelen voor 4 schade. Als je daarna zijn 4 drop Incinerate, zit je alweer op 8 schade. Andere keren gooit hij echter gewoon zijn Phantasmal Bear ervoor en ruilt hij zijn 1 mana kaart voor jouw 4 mana kaart.
Ook op Defense is Lightning Elemental best oke, aangezien er maar weinig beesten een toughness van meer dan 4 hebben.



Commander: 2.0

Ik zie een turn 1 mountain, Mana Crypt, Mana Vault, Manabarbs combo..

Limited: 1.5

Er zijn zeker decks die gebruik van Manabarbs kunnen maken. Als jij een 1, 2 en 3 drop hebt en je tegenstander niet, dan doet Manabarbs het werk wel. Het grote probleem echter is dat Manabarbs zo random is. Soms heb jij er zelf meer last van dan je tegenstander, en je wilt nooit kaarten gebruiken om je tegenstander te helpen. Verder is Manabarbs een hele slechte topdeck wanneer je een beest nodig hebt.



Commander: 3.0

Artifact removal op pootjes is in Commander echt heel erg goed. Iedereen speelt wel iets als Sol Ring of Mana Crypt, en het voelt goed om zo'n kaart te kunnen slopen. Zeker als je Manic Vandal kan herbruiken met Crystal Shard of Kiki-Jiki, Mirror Breaker.

Limited: 2.0

In een deck waar je zelf een aantal goede artifacts speelt wil je hier waarschijnlijk niet mee beginnen. Als je zelf geen artifacts hebt is hij echter best redelijk. Pentavus neerknallen is natuurlijk tof, maar er zijn ook een paar vervelende equipment en wat random artifact mannen waar je met Manic Vandal bijna gratis vanaf kan komen.



Commander: 3.0

In Commander zijn er meer dan genoeg targets voor Fork om goed te zijn. Natuurlijk heb je je eigen Time Stretch, maar ook dingen als Violent Ultimatum en Cruel Ultimatum. Of Tooth and Nail, of Praetor’s Counsel. Ga zo maar door.

Limited: 1.5

Het ligt een beetje aan je eigen deck. Met zo'n 5 goedkope spells wordt Reverberate speelbaar. Met minder dan dat zal je niet vaak je eigen spells kunnen kopieren. Als je tegenstander een aantal goede kaarten heeft om te kopieren is het natuurlijk erg goed om Reverberate in te boarden. Al zal het beste wat je ermee kan raken meestal een Doom Blade zijn.



Commander: 2.5

Multiplayerchaos!

Limited: 0.0

Natuurlijk kan je ongelovelijk veel geluk hebben en toevallig alle beesten in het spel krijgen, maar 8 mana is veel en de kaart is gewoon te random om speelbaar te zijn.



Commander: 1.0

Lightning Bolt wordt ook niet gespeeld.

Limited: 3.5

Een solide removal spell. Het is geen Incinerate, maar ook Shock krijgt de meeste beesten wel klein. Bovendien kost hij maar 1 mana.



Commander: 1.0

Als je graag je beesten wil pompen, gebruik dan alsjeblieft equipment ofzo.

Limited: 2.5

Elk deck met veel beesten wil meestal wel 1 of 2 van dit soort truukjes spelen. +3 power is echt veel, zeker in combinatie met first strike. Hierdoor kan je Stormfront Pegasus opeens Serra Angels en Stingerfling Spiders doodmaken.



Commander: 1.0

Als hij nou bloodthirst 5 had dan ging ik erover nadenken.

Limited: 3.0

3/3 voor slechts 2 mana kan echt goed zijn. Bloodthirst triggeren is gewoon totaal niet moeilijk in R/B. En dan komt er nog bij dat deze Berserker de eerste beurten zo goed als unblockable is. Hij ruilt bijna altijd wel met een ander beest, tenzij hij door bijvoorbeeld 2 Giant Spiders geblokt wordt. Maar daar komen truukjes zoals Slaughter Cry dan weer van pas.



Commander: 1.0

Als je graag land wil slopen raad ik Dwarven Blastminer, Pillage, Goblin Settler en Avalanche Riders aan.

Limited: 0.5

Je kan de kaart inboarden tegen langzame 3 kleuren decks. Niet alleen sloop je hun manabase, maar je kan vaak ook nog eens gratis binnenkomen met je team. Maar vaak heb je meer aan een beest of removal spell.



Commander: 1.0

"Hallo Volcanic Dragon, ik ben Hellkite Charger."

Limited: 3.5

4/4 flyers voor 6 mana zijn erg goed, maar het is geen Serra Angel of Sengir Vampire. Het verschil tussen 5 en 6 mana is nog best groot namelijk.
Desalniettemin blijft dit een draak, en draken zijn goed in limited.



Commander: 1.0

The foolish try to leap through the unlit spaces. The arrogant believe the fires harmless. The wise don't play it in Commander.

Limited: 1.0

In wil je vooral aggressief zijn met rood. Deze kaart helpt niet met bloodthirst, zet geen druk en is dood tegen vliegers. Er zijn echter wel situaties waarin hij prima is. Er zijn maar weinig beesten die een Wall of Torches overleven nadat ze ermee in aanraking zijn gekomen.
Ook is Wall of Torches best goed Fling voer vanwege zijn 4 power.



Commander: 3.0

Een soort Pandemonium, maar dan alleen voor jezelf? Awsome! Saproling Burst is natuurlijk de meest obvious choice, maar Chancellor of the Forge is ook een leuke. Of in combinatie met Kiki-Jiki, Mirror Breaker. Er zijn zoveel mogelijkheden met deze kaart!

Limited: 4.0

Warstorm Surge kan potjes totaal op zijn kop zetten. Het probleem ervan is alleen dat als je hem in je openingshand hebt, je er naartoe wil/moet spelen, en dat hij erg traag is. Je wilt maximale value uit de Warstorm Surge halen dus probeer je zoveel mogelijk beesten op hand te houden. De manacost maakt Warstorm Surge ook super splashbaar. Ik had in mijn sealed pool op de prerelease een Grave Titan en een Pentavus in combinatie met de Surge. Je raadt vast wel hoe dat is afgelopen..
Verder maakt Warstorm Surge je Æther adept een soort Punishing Fire+Grove of the Burnwillows. Telkens 2 schade schieten voor 3 mana is natuurlijk insane.
6 mana is veel, maar eigenlijk heb je de kaart er al weer uit zodra je je eerste beest op tafel neer gooit.

Top 5 Commander kaarten voor rood5. Scrambleverse
4. Inferno Titan
3. Flameblast Dragon
2. Chandra, the Firebrand
1. Warstorm Surge

Top 5 commons voor limited5. Shock
4. Blood Ogre
3. Gorehorn Minotaurs
2. Chandra’s Outrage
1. Incinerate


Na de dip in is rood opgesprongen naar misschien wel de beste kleur voor limited in . Met 5 commons met een rating van 3.5 of hoger, een flink aantal bommen, flink wat removal en natuurlijk Fireball verwacht ik dat rood een kleur gaat worden waar veel mensen om willen vechten.
In Commander heeft rood ook weer wat bommetjes erbij. Warstorm Surge en Chandra, the Firebrand zullen zeker veel play zien. En ik ben benieuwd hoelang het duurt voor mensen gek worden van de randomnessheid van Scrambleverse.
Dit was het dan weer beste mensen.
Morgen komt Groen!

Erwin

 Reactie plaatsen

Reacties (7)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
14-7-2011 14:04:00

Rood is echt goed geworden in M12 zeg!

14-7-2011 15:25:00

Vind je? Als je de draftbattle ziet dan is Fireball maar een matig kaartje hoor

14-7-2011 22:35:00

Ja, die draft battle klopt echt voor geen meter

15-7-2011 09:07:00

Die draft battle is inderdaad behoorlijke onzin.

15-7-2011 09:17:00

Maakt toch niet uit, dat is de reden dat ik drafts win

18-7-2011 13:44:00

Gister 2x gedraft, eerst mono rood, 1e mee geworden, daarna rood/zwart 2e geworden.
Rood is HARD

21-8-2011 17:55:00

Kleine verandering:

Fling

Oude rating: 1.5
Nieuwe rating: 2.5

Die 7/4 artifact man met trample Flingen blijft mijn favoriet, maar hij is ook erg goed met Act of Treason.
Gewoon net even die laatste paar schadepunten binnenkrijgen is vaak heel belangrijk en dat kan Fling goed.
Ik heb iemand al van 16 naar 0 zien gaan door een doorgekomen Carnage Wurm van 9/9 die werd geFlinged.

Goblin Arsonist

Oude rating: 1.0
Nieuwe rating: 2.5

Het is geen schande om Goblin Arsonist te spelen in limited. Hij zorgt er eigenlijk voor dat je altijd bloodthirst kan krijgen, en hij ruilt ook nog eens met de helft van de beesten.

Goblin Fireslinger

Oude rating: 2.5
Nieuwe rating: 3.0

Ik heb de fireslinger onderschat. Ik heb al zat games gehad waarbij een turn 1 Fireslinger 10+ damage in het potje heeft gedaan. bovendien is hij by far de beste enabler voor het bloodthirst deck.
Het correcte antwoord op hoeveel je hiervan wilt spelen in een aggressief deck zal 3-4 zijn.

Gorehorn Minotaurs

Oude rating: 3.5
Nieuwe rating: 4.0

Deze kaart is zo'n blow-out vaak. 5/5 voor 4 mana is gewoon niet eerlijk, en als je tegenstander er niet vanaf kan komen is deze kaart vaak win. Met name groen heeft enorme problemen met dit beest.

Stormblood Berserker

Oude rating: 3.0
Nieuwe rating: 3.5

3/3 semi unblockable is best nice voor 2 mana. Zeker voor de mensen die altijd hun turn 1 enabler hebben liggen

Volcanic Dragon

Oude rating: 3.5
Nieuwe rating: 4.0

Na vaak met deze kaart gespeeld te hebben verklaar ik hem wel degelijk rond het niveau van Serra Angel en Sengir Vampire.
Meestal heb je je tegenstander met een -based aggro deck al erg laag staan als je 6 mana hebt, en verwacht je tegenstander niet opeens een 4/4 haste vlieger.. Hij maakt combat math erg moeilijk.

Top 5 commons voor limited5. Shock
4. Blood Ogre
3. Chandra’s Outrage
2. Incinerate
1. Gorehorn Minotaurs

De minotaurs is zo belachelijk dat ik hem op de nieuwe nummer 1 heb gezet, verder is er niets veranderd. is in mijn ogen by far de beste kleur in limited. Van mijn laatste 7 drafts op modo heb ik 5x rood geforceerd en heb ik 7 finales gehaald en 6x gewonnen.

Scroll: [boven|reacties|beneden]