Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Avalanche Riders

Serie: Time Spiral TS (TSB)

Rarity: Rare Time Spiral TS Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Friday Night Magic
 -
5,95    
Time Spiral TS
 2
1,00
 1
4,95
Urzas Legacy
 2
0,75
 -
9,95
Avalanche Riders | Time Spiral TS

 Op voorraad 

€ 1,00 (2x)

 Kopen

FOIL 

€ 4,95 (1x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-7-2019 12:56:00

Je hebt ook "enter the battlefield" replacement effects. Dan komt er niet 1 van de woorden When, Whenever of At in voor. En die gebruiken inderdaad de stack niet.

Voorbeelden zijn "As ... enters the battlefield" van Adaptive Automaton of "enters the battlefield with" van Academy Elite.

De phrase "enters the battlefield" is niet specifiek voor 1 soort ability.

31-7-2019 09:27:00

Bedankt nog voor de heldere antwoorden. Volgens mij waren de regels met "enter the battlefield" vroeger anders (kwamen gek genoeg niet op de stack meen ik, werd verder ook "comes into play" genoemd) maar ik vind ze nu een stuk duidelijker

29-7-2019 10:15:00

EtB effecten gaan inderdaad op de stack, andere spelers kunnen er dus op reageren (tenzij het creature, zoals Quagnoth, spit second heeft).

Een mogelijke response is het tappen van twee island (waaronder het target van Avalanche Riders) om een Boomerang te casten en de desbetreffende Island te bouncen. De Boomerang resolved vervolgens vóór de ability van Avalanche Riders, waardoor deze geen legaal target meer heeft en dus niets doet.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-7-2019 10:09:00

Het is een reguliere triggered ability. Zie het woordje "When". (Triggered abilities herken je aan 1 van de woorden "When, "Whenever" of "At".)

Triggered abilities gebruiken inderdaad gewoon de stack en je kunt er gewoon op reageren.

29-7-2019 09:57:00

Ik blijf Enter the battlefield lastig vinden maar las dat EtB effecten op de stack komen en je er dus op kunt reageren (of is dat achterhaald?). Kun je dus, als Avalanche Riders een target Island probeert te slopen, een Boomerang spelen op dat Island als reactie op het EtB effect?

8-1-2016 22:48:00

De upkeep cost betaal je de beurt erna pas. Op het moment dat je 'm cast, een landje sloopt én meteen aanvalt hoef je je inderdaad nog niet druk te maken over die tweede keer betalen, dat doe je in je eerstvolgende upkeep pas. Je moet natuurlijk wel gewoon betalen om 'm überhaubt te casten.

Premium lid Arjan (16) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-1-2016 22:47:00

Werkt deze kaart ook gewoon als je bijv. de mana kost niet kan betalen dat je dan gewoon de kaart sact?

Dus een destroy target land kaart en dan aanvallen voor 2 en vervolgens de kaart saccen?

Gr

27-5-2010 21:52:00

Om antwoord te geven op Marnix'vraag: nee, CIP (of ETB)-triggers triggeren niet, want (zoals je zelf ook al aangaf) liggen ze al in het spel.

27-5-2010 20:42:00

Ixidron + Ixidor, Reality Sculptor?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-5-2010 20:09:00

Nee helaas.

Nog even de relevante regel:

CR 702.34d - If you have priority, you may turn a face-down permanent you control face up. This is a special action; it doesn't use the stack (...) The morph effect on it ends, and it regains its normal characteristics. Any abilities relating to the permanent entering the battlefield don't trigger when it's turned face up and don't have any effect, because the permanent has already entered the battlefield.

---

Wat is alleen precies de relatie met deze kaart, als ik vragen mag?

27-5-2010 20:00:00

triggert een CIP ability ook als je hem face-up legt?
want hij was in principe al in het spel..

11-2-2010 17:32:00

Hoeft niet per sé sacrifice, kan ook gewoon "destroy target land you control" zijn, kan je je landje nog regeneraten (Rats of Rath heeft bijv. "destroy target .. you control".

11-2-2010 13:29:00

als het een land van jezelf zou zijn zou het "sacrifice a land" zijn

4-1-2010 09:43:00

Ja, daarom vond ik hem slecht. Ik moet echt eens een keer dingen beter lezen voordat ik vragen ga stellen. Gebeurt me nogal vaak dat ik er overheen lees

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-1-2010 08:23:00

Aha! Ja, dat zou 'm wel wat slechter maken Dan speel ik liever Goblin War Buggy

Oracle

Creature - Human Nomad 2 / 2

Haste
Echo 3R (At the beginning of your upkeep, if this came under your control since the beginning of your last upkeep, sacrifice it unless you pay its echo cost.)
When Avalanche Riders enters the battlefield, destroy target land.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Decktips