Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Island Fish Jasconius

Serie: Arabian Nights (ARN)

Rarity: Rare Arabian Nights Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
4th Edition
 -
0,40    
Arabian Nights
 -
7,95    
Asian BB 4th
 -
0,50    
Revised
 1
2,95    
Island Fish Jasconius | Arabian Nights

Prijs:

€ 7,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
2-11-2020 19:16:00

Best grappig hoe oude kaarten, hoe crap ze ook mogen zijn, toch zo'n gevoel van nostalgie kunnen oproepen.

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-10-2020 19:59:00

Ik heb het even opgezocht. Landhome is obsolete:

Islandhome (Obsolete) An obsolete keyword ability that meant “This creature can't attack unless defending player controls an Island” and “When you control no Islands, sacrifice this creature.” Cards printed with this ability have been given errata in the Oracle card reference.

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-10-2020 19:55:00

Als je in de Oracle text van alle kaarten zoekt is er geen eentje met Islandhome. Zie ook b.v. Sea Serpent. Dus ik denk dat het geen officiele wording is, maar dat islandhome een officieuze term is.

28-10-2020 18:27:00

Waarom heeft deze kaart volgens de info geen Islandhome, maar staat in plaats daarvan alles daarvan als aparte abilities van deze kaart?

Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-10-2020 10:29:00

Ik heb een MtG poster uit 1994 en daar zag ik deze eilandvis voor het eerst. Cool plaatje!

26-10-2020 18:53:00

Random kaart. Leuk!
Zou Arixmethes, Slumbering Isle door deze kaart geïnspireerd zijn? (Het feit dat het ooit 'Island' was, bedoel ik.)

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-6-2019 09:41:00

Ik heb deze ooit (1994) echt gespeeld! Maar wat Bartel zegt is me nooit opgevallen, dat hij zelf z'n eigen islandhome regelt als je het letterlijk neemt.

Zo'n Island Fish Jasconius moet commercieel toch uit te buiten zijn? Mensen betalen goed voor een vakantie op een tropisch eiland, en ook voor een cruise. Als je Jasconius goed africht dan kun je beide combineren en de ideale vakantie aanbieden:

In Katwijk loop je zo dit eiland op, waarna de eilandvis naar de middellandse zee zwemt en daar blijft liggen waar het weer goed is. Ik zie het al helemaal voor me....

12-9-2012 11:49:00

Hij onderhield dus zijn eigen islandhome...

24-4-2012 01:39:00

My thought exactly

24-4-2012 00:59:00

Zou briljant zijn om deze gekke boy te fetchen met een Flooded Strand ofzo

24-4-2012 00:21:00

jammer dat hij zijn subtype island nu kwijt is. hoe zo'n klein verschil het verschil kan zijn tussen een ban en een crapkaart

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-5-2011 18:03:00

Je bedoelt dan zeker als proxy voor Mind Bomb

31-5-2011 18:00:00

Hij werd vroeger wel als bom gespeeld ja.

31-5-2011 15:07:00

@ David: Dat zou ik niet weten aangezien ik toen slecht 5 a 6 jaar was
@ Magnus: Hij was wel grappig als random card. Ik zou deze aan mijn vriend, die we Fish noemen (pokermopje!), moeten cadeau doen

31-5-2011 14:59:00

En dit was in de tijd dat ie geprint werd toch best een goede bom dacht ik?

Oracle

Creature - Fish 6 / 8

Island Fish Jasconius doesn't untap during your untap step.
At the beginning of your upkeep, you may pay UUU. If you do, untap Island Fish Jasconius.
Island Fish Jasconius can't attack unless defending player controls an Island.
When you control no Islands, sacrifice Island Fish Jasconius.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

5/1/2006
Reworded so that it triggers only once at beginning of upkeep, instead of being an activated ability usable any time during your upkeep. You can no longer make infinite combos with this ability.

Decktips