Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Koth of the Hammer

Serie: Scars of Mirrodin (SOM)

Rarity: Mythic Scars of Mirrodin Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Scars of Mirrodin
 8
4,50
 -
14,95
Venser vs Koth
 -
6,95    
Koth of the Hammer | Scars of Mirrodin

 Op voorraad 

€ 4,50 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 14,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
5-7-2011 00:25:00

Hee effe snel vraagje he. Heeft deze nog wel bestaansrecht als die nieuwe Chandra, the Firebrand er is. Ik bedoel ivm Bloodthirst.

Ook als het een snel vraagje is, wordt het gewaardeerd als je de moeite neemt even {=linkjes}, hoofdletters en interpunctie te gebruiken. Tnx! - Dustin.

Tom (30) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-6-2011 17:30:00

Oke, bedankt voor het toelichten .

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-6-2011 17:16:00

Nee, het klopt helemaal.

Als Koth ge-resolved is, krijgt je tegenstander (als actieve speler) als eerste weer priority en dus de mogelijkheid om zijn +1 ability te activeren.

Daarna reageer jij, maar de ability ligt dan inderdaad al op de stack. En voor de rest is het een normale activated ability, net als andere activated abilities.

Tom (30) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-6-2011 17:12:00

Ja, dat dacht ik ook. De cost van de ability is namelijk al betaald, of heb ik ongelijk als ik dit beweer?

9-6-2011 17:07:00

Als het goed is ligt de ability not steeds op de stack, dus zal deze resolven. Dus ja, die mountain wordt nog steeds een 4/4

Tom (30) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-6-2011 17:05:00

Vraagje: Mijn tegenstander speelt een Koth of the Hammer en ik heb een Lux Cannon, untapped, met 3 charge counters erop. Koth resolves, en mijn tegenstander besluit zijn +1 te gebruiken. Ik besluit om in reactie daarop Lux Cannon te activeren en Koth kapot te maken. Wat gebeurt er? Koth gaat dood, obviously, maar hoe? Wordt een Mountain nog steeds een 4/3 creature of niet?

Thx in regards .

12-5-2011 12:57:00

had beter nagadacht en alles in 1 keer gepost mijn excuses

11-5-2011 15:18:00

en dan te bedenken dat dubbelposts al als vervelend ervaren kunnen worden...

11-5-2011 12:40:00

bovendien als je t1 Chimeric Mass speelde dan proliferate die ook, samen met je Sphere of the Suns en Koth of the Hammer

11-5-2011 12:37:00

bijvoorbeeld t2 Sphere of the Suns t3 Koth of the Hammer je doet de -2 abilty, speelt diezelfde beurt nog Volt Charge koth gaat weer naar 2 en je kan hem beschermen met eventuele Gut Shot aangezien je net al 3 damage hebt kunnen schieten om hem te beschermen.. en het voor het huidige standaard nog early game is

11-5-2011 11:05:00

bijna Chimeric Mass vegeten die ik dan cast voor 1 mana uiteraard (tenzij ik mana overheb)

11-5-2011 10:59:00

lol wie deze kaart slecht vind
de nieuwe set geeft ervoor gezorgd dat zn ultimate ability heel snel triggered. ik heb nu proliferate deckje af. het is behoorlijk hard. Shrine of Burning Rage, Volt Charge, Tezzeret’s Gambit terwijl ik enkel Mountains speel enja dan nog paar Tumble Magnet en voldoende burn

Geen spaties tussen de haken graag.
Niet zo: {= tumble magnet }
Maar zo: {=tumble magnet}
- Magnus

29-3-2011 13:17:00

Precies!

Quote van september vorig jaar:
"Deze kaart is veel te beperkt om 40 aurei te kosten, maar er zullen vast weer opgewonden mensen zijn die hun geld bij mekaar schrapen om een kaart te bemachtigen.
Overigens om er vervolgens na een jaartje achter te komen dat deze kaart net onder de 10 aurei komt te staan (ik schat zijn lot iets hoger in dan van de Chandraatjes, waar je helemaal niks aan hebt)."

Hij is in mijn optiek nu dus nog relatief duur hoor. Deze kaart is na uitroteren zeker behoorlijk weg.

2-3-2011 12:21:00

TJa het is altijd beter om eerst een paar weken te wachten voor je van dure kaarten een playset bij elkaar gaat ruilen. TENZIJ je PTQ en GPT maandelijks speelt. Maar als je het alsinverstering gaat zien dan kom je meestal nooit goed uit. Tuurlij op een paar uitschietes na zoals Tarmogoyf toentertijd. Ik heb wel eens in een draft pick 7 een Tarmogoyf voorbij zien gaan Je kon het trouwens bij deze planeswalker ook al aanvoelen. Hij si to ch wat gelimiteerd door zijn voorliefde voor mountains. Jace gat in elke deck. Zelfs TEzzeret 2.0 gaat denk ik nog veel gespeeld worden omdat die nou eenmaal erg versatile is.

9-2-2011 10:49:00

het was ook wel een flinke Duh dat hij zoveel zou gaan dalen.

Oracle

Legendary Planeswalker - Koth 

+1: Untap target Mountain. It becomes a 4/4 red Elemental creature until end of turn. It's still a land.
-2: Add R for each Mountain you control.
-5: You get an emblem with "Mountains you control have ‘T: This land deals 1 damage to any target.'"

NederMagic FAQ

Vraag: Wallpaper?
Antwoord: Jep, hier

Vraag: Hoe werken Planeswalkers?
Antwoord: Dat kun je hier lezen.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/1/2011
Emblems behave similarly to enchantments: They have an ability that, in a general sense, continually affects the game. The primary difference between them is that emblems aren’t permanents and don’t exist on the battlefield. Nothing in the game can remove an emblem, simply because no other spell or ability references them. Once you get an emblem, you keep it for the rest of the game. Emblems have no color, name, card type, or other characteristics beyond the listed ability.

1/1/2011
Koth’s first ability can target any Mountain, including an untapped Mountain and/or a Mountain another player controls.

1/1/2011
If Koth’s first ability animates a Mountain that came under your control that turn, it will have “summoning sickness” and be unable to attack. It will also be unable to be tapped to activate an ability with the T symbol in its cost, such as the Mountain’s mana ability or the ability granted to it by Koth’s emblem.

1/1/2011
Loyalty abilities can’t be mana abilities. Koth’s second ability uses the stack and can be countered or otherwise responded to. Like all loyalty abilities, it can be activated only once per turn, during your main phase, when the stack is empty, and only if no other loyalty abilities of this permanent have been activated this turn.

1/1/2011
Koth’s emblem grants an activated ability to each Mountain you control at any given time for the rest of the game. It will continuously check which permanents you control are Mountains to determine what has the ability. For example, a Mountain that comes under your control later in the game will have the ability, while a Mountain you controlled at the time the emblem was created, but that later came under the control of another player, will no longer have the ability.

Decktips