Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Koth of the Hammer

Serie: Scars of Mirrodin (SOM)

Rarity: Mythic Scars of Mirrodin Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Scars of Mirrodin
 8
4,95
 -
14,95
Venser vs Koth
 -
6,95    
Koth of the Hammer | Scars of Mirrodin

 Op voorraad 

€ 4,95 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 14,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
29-5-2013 09:37:00

Bedankt voor het uitgebreide antwoord!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-5-2013 13:34:00

@Bauke: Hier gaat het dus mis:

"Als iemand deze kaart speelt en de tegenstander speelt een lightning bolt op hem ..."


Je tegenstander moet op zijn beurt wachten. Pas als jij priority passt, mag hij reageren. Maar jij bent de actieve speler, dus jij krijgt als eerste priority als iets ge-resolved is, dus jij krijgt als eerste de kans om een ability van Koth te activeren.

En verder legt Tom het prima uit.

28-5-2013 13:23:00

@Leslie: Ik zie het net , had ook gewoon op de site van WotC moeten kijken i.p.v. een of ander forum. D'oh.

28-5-2013 13:02:00

De tegenstander moet eerst priority krijgen. Als je deze speelt en meteen +1 gebruikt krijgt je opponent niet optijd de kans om er een bolt op te gooien voor hij naar 4 loyalty gaat. De +1 in namelijk een cost die betaald moet worden voor de ability op de stack gaat en priority over gaat naar je tegenstander.
Stel dat je na het casten van Koth nog een creature speelt kan je opponent wel in reactie (op het casten van de creature) een bolt op Koth spelen. Dan kan jij niet tijdig reageren omdat je Planeswalker abilities alleen op sorcery speed kan activeren.

28-5-2013 13:02:00

Echelon, wat een onzin! Planeswalker abilities zijn áltijd op sorcery speed. Je kan nooit reageren op een Lightning Bolt met een ability van bijvoorbeeld Koth of the Hammer, ook niet in je eigen 1st of 2nd main phase. Boven mij wordt uitgelegd hoe het wél kan dat een planeswalker een Lightning Bolt kan overleven.

28-5-2013 12:57:00

Dus de vraag is of abilities van planeswalkers op instant-speed of sorcery-speed gaan..?

Die gaan op instant-speed, dus kun je op de Lightning Bolt reageren . Enige jammere is dat de abilities alleen in je eigen beurt gebruikt mogen worden. Je kunt hem dus alleen in je eigen beurt redden van een Lightning Bolt .

28-5-2013 12:51:00

Als iemand deze kaart speelt en de tegenstander speelt een lightning bolt op hem gaat ie toch gewoon naar de graveyard? Of kun je nog snel een loyalty counter er op zetten zodat hij het overleeft?

20-4-2013 18:23:00

trok deze paar dagen geleden foil uit een pakje, happy me

16-1-2013 21:04:00

Sinds vanavond omgedoopt tot 'Kots uit de Emmer'.

23-12-2012 20:58:00

Lijkt toch erg op een goblin vind ik ..

23-12-2012 20:47:00

Nee, geen Goblin, een rood groene dude.

23-12-2012 20:31:00

Een goblin? Eindelijk!

23-12-2012 15:45:00

Domri Rade: hier

23-12-2012 09:13:00

Rod/groen meen ik

23-12-2012 07:50:00

welke kleuren is Domri dan?

Oracle

Legendary Planeswalker - Koth 

+1: Untap target Mountain. It becomes a 4/4 red Elemental creature until end of turn. It's still a land.
-2: Add R for each Mountain you control.
-5: You get an emblem with "Mountains you control have ‘T: This land deals 1 damage to any target.'"

NederMagic FAQ

Vraag: Wallpaper?
Antwoord: Jep, hier

Vraag: Hoe werken Planeswalkers?
Antwoord: Dat kun je hier lezen.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/1/2011
Emblems behave similarly to enchantments: They have an ability that, in a general sense, continually affects the game. The primary difference between them is that emblems aren’t permanents and don’t exist on the battlefield. Nothing in the game can remove an emblem, simply because no other spell or ability references them. Once you get an emblem, you keep it for the rest of the game. Emblems have no color, name, card type, or other characteristics beyond the listed ability.

1/1/2011
Koth’s first ability can target any Mountain, including an untapped Mountain and/or a Mountain another player controls.

1/1/2011
If Koth’s first ability animates a Mountain that came under your control that turn, it will have “summoning sickness” and be unable to attack. It will also be unable to be tapped to activate an ability with the T symbol in its cost, such as the Mountain’s mana ability or the ability granted to it by Koth’s emblem.

1/1/2011
Loyalty abilities can’t be mana abilities. Koth’s second ability uses the stack and can be countered or otherwise responded to. Like all loyalty abilities, it can be activated only once per turn, during your main phase, when the stack is empty, and only if no other loyalty abilities of this permanent have been activated this turn.

1/1/2011
Koth’s emblem grants an activated ability to each Mountain you control at any given time for the rest of the game. It will continuously check which permanents you control are Mountains to determine what has the ability. For example, a Mountain that comes under your control later in the game will have the ability, while a Mountain you controlled at the time the emblem was created, but that later came under the control of another player, will no longer have the ability.

Decktips