Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Metallurgeon

Serie: Shards of Alara (ALA)

Rarity: Uncommon Shards of Alara Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Archenemy
 8
0,20    
Shards of Alara
 6
0,15
 5
0,45
Metallurgeon | Shards of Alara

 Op voorraad 

€ 0,15 (6x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,45 (5x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
9-10-2012 19:10:00

Oke thanks! Dan is deze zo slecht nog niet

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-10-2012 16:08:00

Vergelijkbaar met als je artifacts indestructible maakt.

Regeneration en indestructibility werken beide tegen lethal damage en tegen destroy-effecten (Beast Within, Disenchant).

Lethal damage is dan alleen van toepassing bij creatures, maar destroy-effecten bij andere permanents ook.

9-10-2012 15:58:00

Ja.

501.5a If the effect of a resolving spell or ability regenerates a permanent, it creates a replacement effect that protects the permanent the next time it would be destroyed this turn. In this case, "Regenerate [permanent]" means "The next time [permanent] would be destroyed this turn, instead remove all damage from it and tap it. If it's an attacking or blocking creature, remove it from combat."

Permanent kan je in deze regels vervangen met artifact, dan is het óók correct (artifact is een permanent).

9-10-2012 15:51:00

Kun je hier ook artifacts mee redden van een Disenchant die geen creature zijn? Bijvoorbeeld een Sol Ring

14-10-2011 15:46:00

2 damage word opgevangen door Metallurgeon (want zoveel is nodig voor 'lethal') en 1 damage komt door op de speler vanwege Trample.
Door de regenerate blijft Metallurgeon natuurlijk leven.

14-10-2011 15:41:00

En stel dat de 3/3 creature trample had. Gaat deze dan nog door?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-10-2011 15:32:00

Ja, klopt.

Je declaret hem als blocker. Daarna in de declare blockers step activeer je zijn ability om hemzelf een regeneration shield te geven.

Dan ga je naar de combat damage step en doen ze elkaar schade. Hij doet 1 schade aan de 3/3 en de 3/3 doet drie schade terug aan hem, waardoor hij dood zou gaan. Maar dan treedt het regeneration shield in werking, waardoor hij blijft leven, de damage van hem wordt verwijderd en hij getapped wordt (als hij dat niet al was) en uit combat gehaald wordt (maar dat is in dit geval ook niet relevant omdat ze elkaar al schade gedaan hebben).

14-10-2011 15:21:00

Stel ik heb deze op het veld liggen en mijn opponents heeft een 3/3 creature liggen waarmee hij aanvalt. Ik declare blockers met mijn Metallurgeon, dan activeer ik renegeration waardoor ik het creature block en mijn creature regenerate. Klopt dit?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-9-2011 21:51:00

@Harmjan: Het klopt helemaal dat je een dood creature niet kunt tappen, maar dan speel je de regenerate ability te laat, zoals Lookky duidelijk uitgelegd heeft.

23-9-2011 20:24:00

De reden dat Metallurgeon zichzelf kan redden is niet omdat hij zichzelf nog kan tappen als hij "dood" is.

Hier komt het leuke feitje -de stack- naar voren.

Stel: je tegenstander gooit een Lightning Bolt op je Metallurgeon. Hier begint de stack:

~Top stack
-Lightning bolt
~Bottom stack

Nu krijg jij de kans om te REAGEREN op de Lightning Bolt; die is nog niet in werking namelijk.

Jij reageert door het activeren van de ability van Metallurgeon; regeneraten. De stack ziet er nu zo uit:

~Top stack
-Regenerate van Metallurgeon
-Lightning Bolt
~Bottom stack

Goed, laten we ervan uitgaan dat verder niemand hierop wil reageren. De ability van Metallurgeon resolved; Metallurgeon krijgt een REGENERATION SHIELD om zich heen. Dit schild zorgt ervoor dat de eerstvolgende keer dat de Metallurgeon schade ondervind die genoeg is om hem dood te maken, hij in plaats daarvan wordt "geregenerate".

Metallurgeon heeft nu dus een schild. Nu resolved de Lightning Bolt en geeft Metallurgeon 3 schade. Het schild van Metallurgeon treedt in werking en Metallurgeon wordt door het schild gered.

Nu weet je hopelijk een beetje hoe regenerate werkt, en nog belangrijker: de stack. Een instant of sorcery werkt niet meteen als iemand hem speelt, je kan er namelijk nog op reageren voordat hij in werking treed. Onthoud dat!

Aangezien regeneration een beetje anders werkt in de combat phase raadt ik ook aan dat je hier de overige regels over regeneration nog even doorleest.

23-9-2011 20:12:00

sorry voor 2x reactie, ik zag mn reactie niet terug
en bedankt het antwoord ^^ ik wou het even zeker weten want mijn tegenstanders beweren van niet omdat het een tap ability is en hij niet kan tappen als hij dood is...
gelul dus!

23-9-2011 19:05:00

Ja.

23-9-2011 18:54:00

Kan je zijn ability op hemzelf spelen??

23-9-2011 18:54:00

kan je deze ability ook op metallurgeon zelf spelen eigenlijk?

2-9-2011 12:20:00

Toevallig gisteren gemerkt dat deze érg goed is in een Sharuum the Hegemon-EDHdeck. Hij sneakt er een beetje tussendoor.

Oracle

Artifact Creature - Human Artificer 1 / 2

W, T: Regenerate target artifact.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2008
The only difference between a colored artifact and a colorless artifact is, obviously, its color. Unlike most artifacts, a colored artifact requires colored mana to cast. Also unlike most artifacts, a colored artifact has a color in all zones. It will interact with cards that care about color. Other than that, a colored artifact behaves just like any other artifact. It will interact as normal with any card that cares about artifacts, such as Shatter or Arcbound Ravager.

Decktips