Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Pithing Needle

Serie: 10th Edition (10E)

Rarity: Rare 10th Edition Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
10th Edition
 8
3,95
 -
19,95
Innistrad Midnight Hunt
 2
1,00
 -
0,01
Innistrad Midnight Hunt (EA)
 -
0,01
 -
0,01
Kaladesh Inventions
 -
39,95    
M10
 8
2,50
 -
14,95
Return to Ravnica
 8
1,95
 -
9,95
Saviors
 -
6,95
 -
39,95
Pithing Needle | 10th Edition

 Op voorraad 

€ 3,95 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 19,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Premium lid floris (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-4-2017 16:53:00

ah ja dat is altijd jammer van die text aanpassingen, maar ok is weer duidelijk, dank

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-4-2017 16:18:00

Nee, zie de Oracle tekst van Mox Diamond: "If Mox Diamond would enter the battlefield, you may discard a land card instead. If you do, put Mox Diamond onto the battlefield. If you don't, put it into its owner's graveyard."

Ook hier geen dubbele punt te bekennen, dus ook dit is geen activated ability.

(Voor de volledigheid: Bovenstaande is een static ability/replacement effect. De tekst op de kaart was overigens een triggered ability, maar ze hebben deze kaart errata gegeven omdat dat misbruikt kon worden.)

Premium lid floris (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-4-2017 16:04:00

dit werkt dan toch ook met een Mox Diamond?
geen landje discarden , wel mana pakken

9-6-2015 19:19:00

@ Xander; Thnx !

9-6-2015 16:59:00

Ik weet niet waar je het over hebt....

9-6-2015 16:17:00

Ach, het kon erger. Peanut noemde een keer Pili-Pala.

9-6-2015 15:57:00

Speel je een FNM en noem je Splinter Twin.... #datwerkdusniet

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-6-2015 10:56:00

Dat zijn ook activated abilities, dus dat heeft zeker nut.

8-6-2015 10:55:00

Heeft het nut om bij deze een planeswalker te noemen? Kan de planeswalker z'n abilities dan niet meer activeren?

1-6-2015 14:22:00

Danku voor de bevestiging!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-5-2015 13:04:00

Klopt. "As ... enters the battlefield" is een replacement effect dat toegepast wordt op het moment dat hij de battlefield betreedt.

31-5-2015 10:56:00

Het noemen van een kaart word toch gedaan op het moment tussen dat hij de stack verlaat en vóórdat hij in het spel komt en dus al aan het resolven is?
Wanneer hij onderweg van stack naar battlefield is, so to speak.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-5-2015 21:10:00

Klopt. Je kunt niet reageren op het noemen van de kaart.

30-5-2015 15:55:00

Volgens mij moet je de fetchland dan kraken voordat Pithing Needle resolvet. En ben je te laat wanneer een kaart is benoemd met de naald. Maar ik weet het ook niet zeker.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-5-2015 07:52:00

Dat klinkt opzich wel grappig maar tegenstanders kunnen Fetch gewoon kraken in response. Tevens moet je ook maar weten hoeveel ze van een bepaalde Fetch runnen. Lijkt me een 'okay' optie als je weet dat de tegenstander een volle set speelt, maar is dat niet het geval dan pak je liever een threat / keypiece.

Oracle

Artifact 

As Pithing Needle enters the battlefield, choose a card name.
Activated abilities of sources with the chosen name can't be activated unless they're mana abilities.

NederMagic FAQ

Vraag: Wanneer is iets een activated ability?
Antwoord: Als er een dubbele punt ( : ) staat. Check hier ook voor meer uitleg.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/1/2005
Pithing Needle affects cards regardless of what zone they’re in. This includes cards in hand, cards in the graveyard, and exiled cards. For example, a player can’t cycle Eternal Dragon or return an Eternal Dragon from their graveyard to hand if Pithing Needle naming Eternal Dragon is on the battlefield.

6/1/2005
You can name any card, even if that card doesn’t normally have an activated ability. You can’t name a token unless that token has the same name as a card.

6/1/2005
If you name a card that has both a mana ability and another activated ability, the mana ability can be activated but the other ability can’t be activated.

10/1/2009
Once Pithing Needle has left the battlefield, activated abilities of sources with the chosen name can be activated again.

10/1/2012
Activated abilities include a colon and are written in the form “[cost]: [effect].” Triggered abilities and static abilities of the named card work normally.

Decktips