Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Trickbind

Serie: Time Spiral (TSP)

Rarity: Rare Time Spiral Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Time Spiral
 6
4,95
 -
9,95
Trickbind | Time Spiral

 Op voorraad 

€ 4,95 (6x)

 Kopen

FOIL 

€ 9,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
15-9-2012 15:04:00

Danke wol! ;o)

15-9-2012 12:49:00

Beterschap!
Vraag Michiel je een Healing Salve toe te sturen!

15-9-2012 12:46:00

Toen ik het 2e deel van m'n post er neerzette had ik dit net gelezen:

"Ik neem aan dat deze ook op een Defense of the Heart werkt! "
Gepost door "Richard (Nijkerk)", vandaar mijn antwoord. =p

Meer lezen was ik lui voor, want ik ben ziek. =p (wat een logica...)

15-9-2012 11:37:00

De grote vraag is was niet of Trickbind werkt, maar of Defense of the Heart gesacrificed zou worden als zijn trigger gecountered wordt.

Dat wordt hij overigens niet. Zoals een van de Sanders al zei: Het sacrificen van Defense of the Heart is deel van zijn effect, dus hoef je hem niet te sacrificen als de trigger gecountered wordt.

15-9-2012 10:37:00

Even lekker zeiken:

Zijn linkjes nou zo moeilijk?
Defense of the Heart

Voila! ;o)



OH!! En nog iets.

Of hij nou gesacrificed is of niet, ik heb de kaart niet helemaal goed gelezen, maar de kaart zelf komt niet op de stack, maar wat hij doet, dus al sacrifice je er ook nog eens 7 maagden bij, Trickbind blijft werken, want het is en blijft een trigger.
Maar ok, dat denk ik, en ik ben geen judge, en volgens mij willen jullie ook antwoord van een judge...ofzo. =p

15-9-2012 10:18:00

Daar ben ik ook wel benieuwd naar... ik denk namelijk van niet. de gehele trigger van DotH is toch sacrifice-search-shuffle. het sacrificen is deel van de trigger, niet zoals bij Lotus Petal deel van de cost.
Dus als je de trigger van de DotH countert, counter je ook het sacrifice-gedeelte.
toch?
laten we wachten op de experts

15-9-2012 09:09:00

Ik neem aan dat deze ook op een Defense of the Heart werkt!
Echter, is de Defense dan wel gesacrifised ?!

4-9-2011 12:53:00

of (waar Stifle ook veel voor wordt gebruikt) om als jij mag beginnen zijn fetchland ability te counteren (zodat hij geen land heeft t1). erg fijn

4-9-2011 12:49:00

Kost 1 mana meer, dus ligt die Phyrexian Dreadnought ook een beurt later (wat je natuurlijk niet wilt in competatief beeld)

Premium lid Hans (30) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-9-2011 10:38:00

waarom is deze zo veel goedkoper dan Stifle

Haha . Ik heb stack-abuse altijd lachen gevonden. Toch krijg je er bij tijd en wijlen hoofdpijn van.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-2-2011 21:55:00

Je countert met de Trickbind de Storm trigger. Maar daarna ligt de Brain Freeze nog op de stack, dus zodra de Trickbind resolved is, Remand je de Brain Freeze en cast je hem opnieuw, met een storm van 3 hoger

Maar vanwege de split second kunnen ze toch niet reageren met een remand?

21-1-2011 23:50:00

tegen brain freeze is het ook niet denderend, ze spelen vaak een remand en herspelen de BF gewoon en lachen je in gezicht uit. En tegen ANT chanten ze over het algemeen eerste de blauwe decks, als ze dat niet kunnen dan is een stifle even goed aangezien ze toch geen remand o.i.d. spelen

21-1-2011 23:45:00

Ligt eraan waar mee High Tide killed. Als het een Brain Freeze is wel, als het een Stroke of Genius is werkt het wat minder

Oracle

Instant 

Split second (As long as this spell is on the stack, players can't cast spells or activate abilities that aren't mana abilities.)
Counter target activated or triggered ability. If a permanent's ability is countered this way, activated abilities of that permanent can't be activated this turn. (Mana abilities can't be targeted.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/25/2006
If Trickbind counters an activated ability of a permanent, no activated abilities of that permanent can be activated for the remainder of the turn. This includes activated abilities other than the one that was countered, as well as any mana abilities that permanent may have. Other abilities of that permanent, including triggered abilities and static abilities, are unaffected.

9/25/2006
Trickbind can be used to counter the storm triggered ability. Doing so prevents the copies from being created, but doesn’t counter the original storm spell.

9/25/2006
Trickbind can be used to counter the madness triggered ability. The affected card will remain exiled.

9/25/2006
Trickbind can be used to counter the suspend “remove a counter” ability. If so, the counter won’t get removed, but the ability will trigger again as normal later on. Trickbind can also be used to counter the suspend “play this card” ability. If so, the card stays exiled (the ability won’t trigger again). Using suspend to exile a card in your hand is neither an activated nor a triggered ability, so it can’t be countered this way.

9/25/2006
Trickbind can be used to counter the echo triggered ability. If so, the echo ability won’t trigger again so the echo cost is never paid.

9/25/2006
Trickbind can be used to counter the flanking triggered ability.

9/25/2006
Trickbind can’t counter or prevent paying the morph cost to turn a face-down creature face up, since that action doesn’t use the stack.

6/7/2013
Players still get priority while a card with split second is on the stack.

6/7/2013
Split second doesn’t prevent players from activating mana abilities.

6/7/2013
Split second doesn’t prevent triggered abilities from triggering. If one does, its controller puts it on the stack and chooses targets for it, if any. Those abilities will resolve as normal.

6/7/2013
Split second doesn’t prevent players from performing special actions. Notably, players may turn face-down creatures face up while a spell with split second is on the stack.

6/7/2013
Casting a spell with split second won’t affect spells and abilities that are already on the stack.

6/7/2013
If the resolution of a triggered ability involves casting a spell, that spell can’t be cast if a spell with split second is on the stack.

6/8/2016
Activated abilities contain a colon. They’re generally written “[Cost]: [Effect].” Some keywords are activated abilities and will have colons in their reminder text.

Decktips