Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Black Lotus

Serie: Unlimited (2ED)

Rarity: Rare Unlimited Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Alpha
 -
24.999,00    
Beta
 -
19.999,00    
Oversized Cards        
Unlimited
 -
7.999,00    
Black Lotus | Unlimited

Prijs:

€ 7.999,00

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-11-2020 09:48:00

In 1995 was Magic populair op de universiteit Twente waar ik toen studeerde. Er was een grabbelton met kaarten waar je voor een gulden blind een kaart uit mocht trekken. Er zat veel crap in maar ook een (heavily played UL) black lotus. En je raadt het al, die heb ik er uit getrokken!

Ik heb hem verkocht voor ruim 100 gulden (50 euro).

In die periode heb ik ook een EX Alpha lotus verkocht voor omgerekend zo'n 400 euro.

Veel later weer een NM UL Lotus teruggekocht voor 600 euro, die heb ik gelukkig wel gehouden.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-11-2020 23:48:00

@Dorus: Ik zie nu pas je vraag/opmerking over goedkope removal en counters e.d. pas.

Maar inderdaad, in Commander speel je doorgaans relatief duurdere kaarten die voor meer situaties een antwoord zijn. Goedkope spot removal kom je in multiplayer vaak niet zo ver mee en zeker niet in Commander waar er zo weer een dik beest ligt. En vanwege het random gehalte van Commander en het feit dat je library uit 98/99 kaarten bestaat, is de kans dat je ze in je openingshand krijgt, als je ze al speelt, ook relatief minder groot.
Dus ja, als je Jeweled Lotus in je openingshand hebt, zul je een (licht) voordeel hebben, vermoed ik. En het is gewoonweg niet grappig om een hele zwik commander damage al tegen te hebben nog voordat het potje voor je gevoel daadwerkelijk is begonnen. Maar alles bij elkaar is de kans dat dat gebeurt, weer niet zo groot. Dus overall is hij niet overpowered, maar het is wel heel vervelend als je tegenstander het lukt om hem vroeg te hebben liggen. Omdat een Commander potje normaal gesproken vrij traag is en vrij lang duurt, kun je de meeste dingen wel weer recht breien, maar het blijft vervelend om vanaf het allereerste begin al achter de feiten aan te lopen.
(Ik laat cEDH even buiten beschouwing. Misschien moeten ze kaarten maar speciaal voor cEDH printen en bannen in regulier Commander?)

31-10-2020 19:24:00

De nieuwe Lotus, Jeweled Lotus, is absoluut een goede kaart maar Sol Ring is nog steeds beter. Het probleem is denk ik vooral de combinatie van alle mogelijke mana acceleratie (Sol Ring, Mana Crypt, Lotus Petal, Lion’s Eye Diamond, Moxen) maar ik denk dat je dan vooral een competitief deck hebt, een deck dat wrijft met het idee dat Commander casual hoort te zijn (en langzaam).

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-10-2020 15:42:00

Helemaal eens met alle onderstaande commentaren, dit is echt niet leuk. Het is een goedkope manier voor WotC om een chase kaart te printen, zonder rekening te houden met het doel en de (niet-WotC) oorsprong van het formaat.

Ik zal wel een oude klagende opa zijn geworden maar ik vind met no-brainer sterke kaarten zoals Uro, de Teferi walkers, Omnath etc het spel er niet leuker op worden. Sterke kaarten printen, prima, maar maak ze niet no-brainer auto include.

Gelukkig staat het ieder vrij om met elkaar af te spreken bepaalde kaarten niet te gebruiken.

30-10-2020 15:35:00

Hoewel je zeker een punt hebt, heb ik veel minder een probleem met Sol Ring, puur vanwege het feit dat deze nu tot in oblivion gereprint wordt. Dit is een chase mythic uit een set met een beperkte (?) oplage.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-10-2020 14:52:00

Ja, Commander/EDH was van oudsher een vrij langzaam formaat waar dure creatures in gespeeld worden omdat iedereen met hetzelfde probleem kampte.

Maar als je nu om de zoveel tijd je Commander in beurt 2 al hebt liggen, wordt het er niet leuker op. Het is nu al niet leuk als iemand een Sol Ring in zijn openingshand heeft (ik spreek uit ervaring want zo lang die legal is, speel ik hem zelf). Maar dat wordt zo alleen maar erger.

30-10-2020 14:35:00

Commander was eerst hét casual formaat waarin (bijna) alles werkte. Door dit soort kaarten, en Sol Ring, Mana Crypt etc etc, worden de variaties in decks er niet beter op. Buiten 4/5 kleuren commanders is dit (bijna) overal een auto include.

Naar mijn mening wordt commander veel te veel gestreamlined om het meer op de andere formaten te laten lijken terwijl precies het tegenover gestelde de bedoeling was. Commander wordt steeds sneller en dat komt naar mijn mening het spel niet ten goede. als ik turn 2 of 3 al wil verliezen ga ik wel Legacy spelen..

Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-10-2020 14:22:00

Nu ben ik geen Commander speler, dus ik bekijk dit wellicht door de verkeerde bril. Maar ik zie het zo: de kans dat je de Lotus trekt is best klein. En als je daarmee een Commander cast, zijn er vast wel genoeg antwoorden om die weer op te ruimen. Of wordt niet zoveel goedkope removal/counters/etc. gespeeld in Commander?

Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-10-2020 13:47:00

Hasbro be hustlin'. Ik ben het helemaal eens met de mening van The Dude. Het voelt voor mij in ieder geval weer als het inmiddels alom bekende "Nu! Nieuw en verbeterd!". Ik bedoel, een Commander Lotus, get real.

30-10-2020 13:10:00

Ik vind dat je gelijk hebt. Het is gewoon een walgelijke kaart.

30-10-2020 12:09:00

Ik vind het jammer dat ze zo'n kaart hebben geprint voor commander. Dat maakt commander wat mij betreft random op de verkeerde manier.

In veel decks is het een goede kaart, zoals ook Black Lotus dat is, maar het zorgt voor onevenwichtigheid in de potjes.

Je hebt een kans van 7 op 99 (zonder mulligan) dat hij in je openingshand zit. Als hij in de openingshand zit heb je een extreem explosief begin waarschijnlijk. De kans dat beide spelers hem in het begin hebben is klein, dus degene die hem pakt heeft een groot voordeel. Dus iemand kan een extreem voordeel hebben los van het gebouwde deck, speelskills, etc, maar puur omdat hij de generieke kaart pakt, terwijl de andere dat niet doet. Dat vind ik jammer, de kaart voegt an sich verder niets toe aan het geheel.

Om een soortgelijke reden zou ik er bijvoorbeeld prima mee kunnen leven als Sol Ring ook niet meer mag. Al is die gevoelsmatig minder onevenwichtig dan de nieuwe lotus.

30-10-2020 10:39:00

De meest herkenbaare kaart aller tijden krijgt er een klein broertje bij!
Dit is tot nu toe de grootste middelvinger van WotC naar de Reserved List, lijkt me: hier

Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-6-2019 21:50:00

Sommige kaarten van RoboRosewater komen echt bijzonder goed uit de verf, andere, not so much. En dan kan het ineens heel snel heel macaber worden. Ik kom net bijvoorbeeld deze tegen: hier

Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-6-2019 17:27:00

Post timer edit voor de mensen die het niet wisten:

Er is wel een neuraal netwerk dat alle kaarten gevoerd heeft gekregen en nu zelf "nieuwe" kaarten uitspuugt. Daar wil nog wel eens iets grapoigs tussen zitten.

hier

Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-6-2019 17:10:00

Zoals wel vaker verwonder ik mij graag over zinloze dingen en moet ik bekennen dat de reactie van Wim toch intrigeerd. Het begin "Ik dacht nl" impliceert bijvoorbeeld een reactie op iets wat in de onderstaande comments niet terug te vinden is. Het leest ook een beetje als een tekst van een wat matiger neuraal netwerk. Kan natuurlijk ook gewoon een wat flauwe reactie zijn die per ongeluk bij de verkeerde kaart is geplaats, maar dat is natuurlijk minder leuk.

@Wim
Mocht je willen, misschien een kleine toelichting? En mocht je niet willen, wil je dan misschien in ieder geval een spannend verhaal vertellen over je persoonlijke queeste om een soort SkyNet te creeeren?

Oracle

Artifact 

T, Sacrifice Black Lotus: Add three mana of any one color.

NederMagic FAQ

Vraag: Is dit de duurste kaart uit Magic the Gathering?
Antwoord: Dit is de duurste reguliere kaart als je gekke misprints uit summer edition niet meerekent. Op deze website staat meer info over de black lotus en de rest van de power 9.

Tournooi-info

Restricted in: Vintage
Banned in: Legacy, Commander

Decktips