Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Humble

Serie: Urzas Saga (USG)

Rarity: Uncommon Urzas Saga Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Eternal Masters
 7
0,15
 2
1,25
Urzas Saga
 -
0,20    
Humble | Urzas Saga

Prijs:

€ 0,20

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
13-10-2012 22:56:00

thanks!!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-10-2012 21:49:00

Vanwege hoe het layersysteem werkt, ga je uit van de startwaarde van de power/toughness en tel je vervolgens daar de bonussen nog bij op.

Dus 0/1 met de +1/+1 bonus van exalted resulteert in 1/2.

13-10-2012 21:36:00

vraagie. iemand valt aan.. zijn creature wordt geboost met een excalted trigger. vervolgens speel ik mijn humble op zijn aanvallende creature. what happens... is het een 0/1 of ontvangt hij nog de excalted bonus? alvast dank.. 0/1 toch??

11-4-2012 13:59:00

Hij is gewoon 11/11 met een puntje dmg erop, dus als ie 0/1 wordt in diezelfde beurt telt dat als lethal

11-4-2012 13:57:00

A valt B aan met Darksteel Colossus, B blockt met Llanowar Elves. Ik, als speler C, laat dit gebeuren en laat hun de damage afhandelen; 10 door naar B, de elf is dood en de colossus heeft een damage ontvangen.
Naar ik weet blijft damage liggen, maar hoe precies?

Telt hij nu als 11/10, of 11/11 met een damage erop waar hij door deze kaart dood zou kunnen gaan?

11-5-2011 15:30:00

Ik ga er even van uit dat de Humble geMoonlaced is, dan doet de blessing tenminste zeker niets.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-5-2011 15:23:00

Kleine kanttekening:

"Als Blessing eerst resolved krijgt de angel eerst protection bovenop zijn andere waslijst aan abilities, waarna Humble langskomt"


Ervan uitgaande dat het geen protection from white betreft...

11-5-2011 15:14:00

Doen we!

Humbled Blessed Baneslayer:
Als je met 'de abilities' de protections van blessing bedoelt heb je inderdaad gelijk. Humble's ability wissen en Blessing's protection geven zitten beiden in dezelfde layer (Layer 6 - Abilities geven/weghalen), waardoor ze op timestamp volgorde toegepast worden = De laatste telt.

Als Humble eerst resolved haalt Humble eerst alle abilities weg, waarna Blessing langskomt en een protection ability toegevoegt.
Eindresultaat: Een 0/1 engel met protection.

Als Blessing eerst resolved krijgt de angel eerst protection bovenop zijn andere waslijst aan abilities, waarna Humble langskomt en alle abilities weer weghaalt. (inclusief de nieuwe protection).
Eindresultaat: Een abilityloze 0/1 engel.
----------------
Humble doet weinig met Act of Treason. Je kan er de haste mee weghalen, maar meer niet.

Control staat inderdaad tussen de layers, maar dat heeft voor Humble weinig toegevoegde waarde. Het volledige layersysteem is gewoon een lijst met alle mogelijke effecten die je op een object kan toepassen, op volgorde waarin je dat doet. Abilities wissen heeft nog steeds geen invloed op control.

De volledige layerlijst:

1- Copy effecten (Clone)
2- Control veranderende effecten. (Control Magic)
3- Tekstverandere effecten. (Magical Hack)
4- Type veranderende effecten. (March of the Machines)
5- Kleurveranderende effecten. (Moonlace)
6- Abilities geven/weghalen (Humble)
7- P/T veranderende effecten, opgesplitst in:
7a - CDA's (Primalcrux)
7b - P/T naar waarde zetten. (Diminish)
7c - Overige P/T veranderingen (Giant Growth)
7d- Counters (+1/+1 counters, -2/-1 counters, enzovoorts).
7e - P/T verwisselingen (Inside Out).

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-5-2011 15:11:00

Protection werkt tegen DABT (damage/attachen/blocken/targeten).

Als je Humble eerst laat resolven, dan doet protection geven wat dat betreft bar weinig meer.


Het effect van Act of Treason is geen ability die aan het creature gegeven wordt, dus daar valt met Humble bar weinig tegen te doen.

Goose (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-5-2011 14:26:00

Nou LotZ...dan mag je weer even aan het werk .

Ik speel Humble op een Baneslayer Angel (beest mét abilities),
dus dan zou de BSA een 0/1-tje worden.
Maarrr...
Mijn tegenstander speelt een Apostle’s Blessing op de BSA.

Ik neem aan dat:
als de Humble eerst resolved (en dus de BSA een 0/1 wordt, en daarna de blessing gespeeld wordt->alsnog de 0/1 BSA de abilities krijgt.

Maar dat de BSA zijn blessing verliest als de Humble daarna wordt gespeeld.

en tot slot:
Kan ik iets met Humble doen als mijn tegenstander een beest van mij overneemt met Act of Treason?
Ik bedoel daarmee: kun je je beest weer terugkrijgen door hem de Humblen? Het lijkt me sterk, maar de afdeling 'control' staat ook tussen de layers...daarom ben ik nu een beetje confused

Je ziet: veel vragen bij een nederig kaartje!

11-5-2011 14:12:00

Dank u, dank u! Ik voel me vereerd. Zullen we echter langzaam weer eens naar kaartgericht commentaar overgaan?

Tot de volgende regelvraag in ieder geval!

11-5-2011 13:20:00

vooruit maar: Hoera

11-5-2011 13:18:00

Hoera!

11-5-2011 13:17:00

Hoera!

9-5-2011 12:51:00

hoera

Oracle

Instant 

Until end of turn, target creature loses all abilities and has base power and toughness 0/1.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

6/8/2016
Humble overwrites all previous effects that set the creature’s base power and toughness to specific values. Any power- or toughness-setting effects that start to apply after Humble resolves will overwrite this effect.

6/8/2016
Effects that modify a creature’s power and/or toughness, such as the effect of Seal of Strength, will apply to the creature no matter when they started to take effect. The same is true for any counters that change its power and/or toughness and effects that switch its power and toughness.

6/8/2016
If the affected creature gains an ability after Humble resolves, it will keep that ability.

6/8/2016
Humble doesn’t counter abilities that have already triggered or been activated. In particular, casting this spell won’t stop a creature’s ability that says “At the beginning of your upkeep,” “When this creature enters the battlefield,” or similar from triggering.

Decktips