Tips

Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Commander 2020 (C20)
Ikoria: Lair of Behemoths (IKO)
Theros Beyond Death (THB)
Throne of Eldraine (ELD)
Core Set 2020 (M20)
War of the Sparks (WAR)
Ravnica Allegiance (RNA)
Guilds of Ravnica

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Ikoria: Lair of Behemoths.

Yawgmoth’s Will

Serie: Urzas Saga (USG)

Rarity: Rare Urzas Saga Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Judge Gift
 1
189,95    
Urzas Saga
 2
59,95    
Yawgmoth’s Will | Urzas Saga

 Op voorraad 

€ 59,95 (2x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
21-10-2016 19:31:00

De eerste stap van het casten van een spell is om die spell fysiek op de stack te leggen; je kan dan dus niet reageren door die spell uit de graveyard te verwijderen. Zie ook in de hulpdienst: Hoe werkt het casten van een spell.

21-10-2016 18:25:00

Wat gebeurt er in combinatie met Deathrite shaman?

* Tegenstander cast Yawgmoth's will - resolves
* Tegenstander announces om een sorcery te casten uit zijn GY
* Ik reageer met de exile ability van de shaman om de sorcery te verwijderen

Ditto met een creature.

Doet het moment van announcen om iets te casten het spell direct uit de GY op de stack gooien zodat hij niet meer exilet kan worden?


Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
21-8-2013 14:41:00

Aanname dat jij de controller bent van Darksteel Colossus:

Je hebt dan twee replacement effects die invloed hebben op een creature waarvan jij de controller bent, dus mag jij bepalen in welke volgorde ze toegepast worden. Of resulterend welke er toegepast wordt en welke niet, want als je de ene toepast, heeft de andere niks meer te vervangen, omdat hij niet meer naar de graveyard zou gaan.

Je kan dus kiezen of dat je hem je library in schudt of dat je hem exilet.

21-8-2013 14:02:00

Hoe werkt dit dan met een kaart die "instead" zegt? Pak em beet een Darksteel Colossus ofzo

21-8-2013 6:46:00

Uit de rulings:

10/4/2004 The second ability creates a replacement effect. It applies to both costs and effects.

Dit betekent dat in plaats van dat Emrakul naar de graveyard gaat wanneer je hem discard, hij direct naar exile gaat. Emrakul raakt de graveyard dan niet en zal dus ook niet de abilitie triggeren die alles weer terug je library in shuffled. Alles wat op dat moment in je graveyard ligt blijft daar dus gewoon liggen .

21-8-2013 0:39:00

Hoe werkt dit in combinatie met een Emrakul die je aan het einde van je beurt wilt discarden. Gaan de emrakul en de andere kaarten die op dat moment nog in je graveyard liggen dan terug naar je library?

13-3-2013 20:28:00

@Alex: Die Birth Certificate is wel vet goed met Haakon, Stromgald Scourge

kobus (9) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
24-10-2012 11:28:00

ik gebruikte deze een keer in een multiplayer game samen met crypt rats dark rituals, had al en basilisk collar equipped, en een mark of asylum in het spel hey genoeg dark rituals in the graveyard alle spelers in 1 keer weg noujah het was eeb fun deck maar eigenlijk was het toch een beetje ehm flauw

10-4-2012 22:18:00

he? avacyn returns! > hier (grapje)

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
27-12-2010 13:36:00

Nee, want hij wordt ge-exiled, in plaats van dat hij naar de graveyard gaat. ("If a card would be put into your graveyard from anywhere this turn, exile that card instead."

Dus je kunt hem 1 keer vanuit je graveyard spelen en daarna is-ie weg.

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
27-12-2010 13:35:00

If a card would be put into your graveyard from anywhere this turn, exile that card instead
Nee dus....

27-12-2010 13:32:00

heb je dan oneindig zwarte mana als je dark ritual in je graveyard hebt? dat je hem telkens opnieuw speeld?

2-11-2010 15:29:00

helaas, dacht ik al maarja ff checken bedankt allemaal

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
2-11-2010 14:42:00

"at the beginning of the next end step" wordt het creature ge-exiled, in plaats van dat je hem sacrificet.

---

Wat Michiel zegt: Met Sneak Attack leg je een creature vanuit je hand op de battlefield.

Met Yawgmoth's Will mag je spells casten/landjes spelen vanuit je graveyard.

Maar dat zijn twee compleet verschillende dingen.

Premium lid Rob (133) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
2-11-2010 14:39:00

Werkt niet, de beesten in je graf zitten niet in je hand.

Oracle

Sorcery 

Until end of turn, you may play cards from your graveyard.
If a card would be put into your graveyard from anywhere this turn, exile that card instead.

Tournooi-info

Legal in: Commander
Restricted in: Vintage
Banned in: Legacy

Officiele rulings

10/4/2004
The second ability creates a replacement effect. It applies to both costs and effects.

10/4/2004
If you cast a Buyback spell, then there will be two effects trying to replace where the card goes. You get to choose if the Buyback returns the card to your hand or the card gets exiled.

10/4/2004
If an effect asks you to discard a card, you can’t “discard” something that is in your graveyard. Those cards are not in your hand. Thus, Cycling abilities of cards in the graveyard can’t be activated.

10/4/2004
It will exile itself since it goes to the graveyard after its effect starts.

10/4/2004
If you play a card using Yawgmoth’s Will and something triggers only when “cast from your hand”, that something will not trigger. Such things trigger based on where the card came from.

10/4/2004
To “play a card” is to either cast a spell or to put a land onto the battlefield using the main phase special action.

10/15/2006
You cannot Suspend a card from your graveyard, only your hand.

Decktips

Nickname # Foil
Lawrence Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Premium lid the dude (alias Neft) (76) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
midnight (31) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Stronghold (65) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Alexisonfire (35) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 2 0
Zjef (27) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Premium lid Hanno de Wilde (0) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 2 0
roger albertsen (78) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 3 0
* Dit is het aanbod van Yawgmoth’s Will uit Urzas Saga. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.