Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Core Set 2021 (C21)
Jumpstart (JMP)
Commander 2020 (C20)
Ikoria: Lair of Behemoths (IKO)
Theros Beyond Death (THB)
Throne of Eldraine (ELD)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Core Set 2021.

Dragon Tyrant

Serie: Scourge (SCG)

Rarity: Rare Scourge Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Scourge
 -
2,25
 -
6,95
Dragon Tyrant | Scourge

Prijs:

€ 2,25

Uitverkocht

FOIL 

€ 6,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
13-4-2019 17:45:00

Anders zou trample ook relatief weinig toegevoegde waarde hebben.

Ander voorbeeld: Stel het aanvallende creature heeft geen double strike. Hij wordt geblockt en vervolgens bounce je de blocker. Dan komt er ook geen schade door als het aanvallende creature geen trample heeft. Zoals LotZ zegt, geblockt = geblockt.

13-4-2019 17:33:00

Nee, dan doet hij gewoon geen combat damage. Geblocked blijft geblocked, ook als de blocker later wordt weggehaald. Als er geen blocker is om combat damage aan te doen doe je gewoon geen combat damage.

13-4-2019 17:07:00

Hey ik heb een double strike vraag. En volgens mij is deze vraag net zo oud als double strike zelf maar het andwoord blijft nooit hangen ofzo

Als je met een niet trample 6/6 double strike aanvalt en hij wordt geblokt door een 4/4.
Wat gebeurt er met de 2de 6 combat damage?
Er staat in de 2de damage step geen creature meer om te blokken. Dus dan doe je toch gewoon damage aan de player?

17-10-2015 5:17:00

In de declare blockers step, moet de verdedigende speler eerst besluiten of hij blockt en zo ja, hoe. Daarna krijgt iedere speler de mogelijkheid, ongeacht of er daadwerkelijk is geblockt, om nog dingen te doen. Je tegenstander besluit om de draak op te pompen, jij besluit om het beest te slopen. Als beide spelers niets meer willen doen, gaan we pas combat damage uitdelen (combat damage step).

Kortweg, alles wat je hebt genoemd is mogelijk.

Tim Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
17-10-2015 0:54:00

Als iemand mij aanvalt met deze kaart en ik declare geen blockers, waarop de aanvaller reageert door dit beest op te pompen met z'n ability, kan ik daar dan vervolgens weer op reageren met bijvoorbeeld een Terror? Om de damage dus te voorkomen.

Vraag ik me meteen af hoe het werkt als ik hem wel block op bijvoorbeeld een 7/7 flyer, waarop m'n tegenstander besluit zijn draak op te pompen tot 8/6, wat als ik dan nog beslis er een Terror op te spelen? Overleeft mijn beest de aanval dan?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

12-11-2011 9:21:00

@koen

ik ging er van uit dat de wurm bij de opp ligt met flight om tyrant te blokken

10-11-2011 13:19:00

@Vincent
Gelijk heb je, laten we een mountain inruilen voor een swamp..

En verder ben ik nog niet echt zo'n hoogvlieger... Dus die wurm kan er zonder Flight ook wel bij denk ik...

9-11-2011 23:24:00

Ik zou toch zeggen dat je meer mana nodig hebt om die worm op te tillen.

9-11-2011 23:03:00

ik denk met Flight onder de wurm

9-11-2011 17:34:00

Of hoe Autochthon Wurm hem gaat blocken.

9-11-2011 15:10:00

vraag me af hoe je die zwarte mana betaalde....

9-11-2011 14:42:00

Ja niet beter eigenlijk, wat ik deed maakte hem gewoon slechter...

Dan heb ik hem denk ik echt wel 20x ge-sacrificed voor niks maar toch blijft deze combi dan wel ok:

5x Mountain, 2x Cabal Ritual, 1x Dragon Tyrant en 1x Reckless Charge.

Zelfs Autochthon Wurm kan dan niet alles tegenhouden. Maar ze mollen elkaar wel, too bad...

9-11-2011 13:07:00

Haha, dat maakt hem wel een stukkie beter he.

9-11-2011 12:48:00

Ik moet echt dat regelboek eens GOED lezen........

Dan is ie dus wel degelijk super bruut

Premium lid Hein (33) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
9-11-2011 12:30:00

@ Rick
Je ziet het toch fout. Je hoeft ze niet aan het einde van je beurt untapped te laten. Het begin van je beurt ziet er zo uit:

* Begin phase
- Untap step
- Upkeep step
- Draw step

Je untapped dus eerst je landjes en al je creatures en andere kaarten. Daarna moet je pas de vier mountains voor de Dragon Tyrant betalen.

Oracle

Creature - Dragon 6 / 6

Flying, trample
Double strike (This creature deals both first-strike and regular combat damage.)
At the beginning of your upkeep, sacrifice Dragon Tyrant unless you pay RRRR.
R: Dragon Tyrant gets +1/+0 until end of turn.

Tournooi-info

Legal in: Legacy, Vintage, Commander

Decktips

Nickname # Foil
Leroy Kramer (20) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
eenKaa (24) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Premium lid Stein (55) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Wietse (5) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Brian Keeman (10) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Paul Dokkum (3) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 2
Premium lid Paul (4) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Premium lid Wijnand Schoenmakers (181) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 2 0
Premium lid Hrethgir (73) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
* Dit is het aanbod van Dragon Tyrant uit Scourge. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.