Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Worldgorger Dragon

Serie: Judgment (JUD)

Rarity: Rare Judgment Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Eternal Masters
 -
4,95
 -
11,95
Judgment
 -
4,95
 -
19,95
Worldgorger Dragon | Judgment

Prijs:

€ 4,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 19,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
14-6-2011 20:15:00

Ik neem aan dat hij unbanned is in EDH, daar gaat het artikel over.

14-6-2011 20:14:00

In commander dan althans right? nog steeds banned in legacy neem ik aan, of beide ge-unbanned

14-6-2011 20:12:00

Huppakee

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-6-2011 20:06:00

Maar nu is hij weer unbanned

In Commander dus

7-6-2011 17:21:00

Omdat je nogal wat gestoorde, veel te sterke combo's kan maken met deze kaart? Daarom is hij ook gebanned in legacy.

7-6-2011 17:17:00

Waarom is {=woldgorger dragon} gebanned in EDH..?

1-12-2010 10:46:00

Oke thanks voor de reactie.
Ja weet dat je het kan stoppen. maar met wat ping creatures er bij en je kan iemand zo afmaken.

1-12-2010 10:42:00

Hmm, even alles uittypen.

je kan het zo spelen:
worldgorger dragon komt in het spel, en dual nature en de dragon triggeren. Je kan eerst een token maken, dan ziet de stack er zo uit:
top stack
dual nature trigger
worldgorger trigger
bottom stack

Dit zorgt voor:
top stack
worldgorger token trigger
worldgorger trigger
bottom stack

De token exiled dan alle andere permanents van jou. waarop de dual nature nog triggered (worldgorger leaves play) en (een van) die triggers exiled het token weer. Daardoor komt alles terug en kan je het opnieuw uitvoeren.

Je kan het echter ook andersom stacken. Dan krijg je:
top stack
worldgorger trigger
dual nature trigger
bottom stack

Nu worden alle permanents exiled, krijg je een token en wordt je originele dragon exiled. Waarop je andere permanents, behalve de originele worldgorger, weer terugkomen.

Het probleem is dus dat je het op 2manieren kan stacken. En slechts 1 van de manieren geeft een loop. Maar omdat je deze kan beeindigen, is die niet oneindig.

1-12-2010 09:44:00

Ik heb een vraagje.
als je deze en Dual Nature samen speelt.

Je hebt al een Dual Nature in het spel en daarna speel ik deze draak.
Even kort door de bocht zorgt hij er niet voor dat het een oneindige loop word?

Dual nature in het spel. Daarna speel je de draak.
draak komt in het spel en daarna de kopie. de draak haald alles weg.
Daarna word de draak weg gehaald door zijn eigen kopie. Alleen deze verdwijnt ook weer omdat het origineel niet meer in het spel is en komt de draak weer terug en heb je toch een oneindige loop?

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk bent lastig dit om uit te leggen.
Hoop dat jullie dit mij kunnen uitleggen

29-4-2010 22:51:00

juist wat je nu zegt voorkomt dus dat het niet een oneindige loop word en dus een gelijkspel zou worden.
Steeds als de animate ded terugkomt target je opnieuw de dragon.
Je kan er dan inderdaad ook voor kiezen om een andere creature in je graveyard te kiezen en dan stopt de loop dus.
hij herkent dus ook geen oud target of iets aangezien animate dead ook gewoon nieuw in het spel komt maar dan kan je dus gewoon opnieuw de dragon als target kiezen.

Bohr (41) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-4-2010 21:48:00

ik lees net dat de dragon naar de grave gaat.
Maar de animate komt vanuit de exile zone.
Hij is dus al zijn oude info vergeten, toch?
de info zoals het kiezen van een creature in je grave als je hem cast.
En dus kan de tweede stap op animate dead toch niet doorgaan?
maar misschien zeur ik nu door.
Ik vind dergelijke loops gewoon lastig te bevatten.

Bohr (41) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-4-2010 21:44:00

ok, maar als de dragon terugkomt in het spel, en hij is een 'nieuwe' kaart waarom 'herkent' de animate dead hem dan als zijn oude target?
Voor de animate is het toch een andere kaart?
Stel: er komt nog een kaart mee terug samen met de dragon (theorie) en zou hij dan ook die mogen kiezen?

20-3-2010 14:27:00

De combo is redelijk simpel en werkt met de Comes Into Play en Leaves Play abilities van Animate Dead en deze draak.

-Draak in de grafbak
-Speel Animate Dead -> CIP: Draak komt op het veld enchanted door Animate Dead.
-Draak komt op veld -> CIP: Alle permanents worden exiled.
-Animate Dead verlaat veld -> LP: Draak gaat terug naar graveyard.
-Draak verlaat veld -> LP: Alle exiled permanents komen terug.
-Animate Dead komt op veld -> CIP:...
en zo kunnen we doorgaan zolang als we willen.

Wanneer een permanent terug komt op het veld, dan word deze altijd gezien als iets "nieuws". Oude informatie word dan vergeten. Dit betekent dat als een beest met 10 +1/+1 counters het veld verlaten heeft, deze best terug kan komen met 0 van deze counters. Op dezelfde manier word niet onthouden of een landje tapped of untapped in play komt.
Bedenk echter wel dat sommige landjes altijd tapped into play komen, het is dus best mogelijk dat je er zelfs mana op "verliest".

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-3-2010 21:54:00

Een kaart die de battlefield verlaat en op een of andere manier terugkomt, is voor het spel een compleet andere kaart zonder enige connectie met de kaart die het spel verliet.

Het maakt niet uit of een kaart naar je hand, graveyard, library of de exile zone gaat. Gaat hij daar naartoe, en komt hij terug, dan is het een compleet nieuwe kaart voor het spel.

19-3-2010 21:51:00

het is opzich wel logisch, want als je een kaart uit je hand speelt, is het ook een nieuwe permanent. Vanuit de Exiled zone terugkomen is dan wel niet helemaal hetzelfde, maar hij betreed toch opnieuw het ''Battlefield''

Oracle

Creature - Nightmare Dragon 7 / 7

Flying, trample
When Worldgorger Dragon enters the battlefield, exile all other permanents you control.
When Worldgorger Dragon leaves the battlefield, return the exiled cards to the battlefield under their owners' control.

NederMagic FAQ

Vraag: is dit de kaart van de dag geweest?
Antwoord: yep!

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

6/8/2016
It is possible for Worldgorger Dragon to leave the battlefield before its “enters the battlefield” trigger resolves. If this happens, then the “leaves the battlefield” trigger will have nothing to return. Then its “enters the battlefield” trigger resolves, and all other permanents you control are exiled forever.

6/8/2016
If an Aura is exiled with Worldgorger Dragon, the player who controls the Aura when it enters the battlefield chooses what it will enchant. It doesn’t have to go back to the same place. It can’t enter the battlefield enchanting a permanent that enters the battlefield at the same time.

6/8/2016
If Animate Dead is put onto the battlefield enchanting Worldgorger Dragon, Worldgorger Dragon’s enters-the-battlefield trigger will exile Animate Dead, which causes you to sacrifice Worldgorger Dragon, which causes Animate Dead to return to the battlefield attached to a creature card in a graveyard of your choice. If you can choose a creature card other than Worldgorger Dragon, you must do so after as many iterations of this loop as you’d like. If you can’t choose a different card, and no player chooses to break the loop, the game ends in a draw.

Decktips