Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Necromancy

Serie: Visions (VIS)

Rarity: Uncommon Visions Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Visions
 -
11,95    
Necromancy | Visions

Prijs:

€ 11,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
10-8-2011 19:51:00

Precies, deels. Niet helemaal...

Ik moet zeggen dat ik deze kaart echt VET vind. Speelt enorm fijn. Speel 'm in meerdere EDH-decks, en heeft zichzelf keer op keer bewezen!

10-8-2011 19:46:00

Nee hoor, je had het juist. En gek ben je al

@ Koen, ligt er aan. Als jij de verdedigende partij bent dan mag je gerust eerst necromancy spelen voordat je ook maar 1 blocker hebt gekozen. Het klopt wel dat je tegenstander dan pas Disenchant kan spelen op Necromancy nadat jij blockers hebt gekozen en dan blijft de creature die geblockt is door het gereanimate beest (maf woord..) inderdaad geblockt en doet geen damage tenzij het beest trample heeft. Ben je de aanvallende partij dan zul je inderdaad moeten wachten tot je weer priority krijgt (nadat de blockers zijn gekozen of als er een spell/ability op de stack wordt gebonjourd door de verdedigende partij).

10-8-2011 18:21:00

Dankje David. Ik dacht al dat ik hélemaal gek begon te worden.

10-8-2011 18:21:00

Maar als je daadwerkelijk blokt, blijft het creature geblokt ook al is de blokker dood en doet dus geen damage aan de speler. (Tenzij die trample heeft.) Volgens mij kan je in de declare blokkers step ook niets spelen voordat de blokkers daadwerkelijk declared zijn. Als je dat wil doen moet dat in de declare attackers step, nadat de attackers declared zijn.

10-8-2011 17:57:00

dank je wel

10-8-2011 17:57:00

PenPen wat zeg je nou? Lees deze kaart eens goed: "You may cast Necromancy as though it had flash" Dus het kan prima wat hij zegt/vraagt etc. Deze mag je gewoon spelen tijdens de declare blocker step, een beest overnemen en daarmee dan blocken (of voorkomen dat die creature kan blocken), vervolgens komt er weer een rondje priority en kan iemand Necromancy disenchanten. En dit kan dus allemaal tijdens de declare blocker step

10-8-2011 17:51:00

Pre-combat main phase bedoel je dus .
Maar goed de vraag die gesteld werd is dus onmogelijk dat dat voorkomt zover ik weet. Zou nog wel kunnen als er een abbility of instant is die je een enchantment in het spel laat leggen maar die zijn er niet dacht ik.

10-8-2011 17:34:00

Oeps, sorry, ik bedoel één stapje terug; Beginning of combat! Dan is het mogelijk zowel Necromancy te casten, én/of met een Disenchant een Necromancy te slopen.

10-8-2011 17:26:00

in de declare blockers step kan deze helemaal niet gespeelt worden. Dan kunnen alleen maar abbilities of instants gespeelt worden.

10-8-2011 17:15:00

Ja. Je hebt alle ruimte om nog wat te casten, voordat de blockers declared zijn. Je opponent kan toch ook gewoon de Necromancy casten?

Hij mag niet even zeggen; 'zo en nu snel blockers declaren'. Dan zeg jij 'Ho eens even. Stop That, Time Stop! Ik Kill! Destroy! je Necromancy! Nothing Can Stop Me Now!!!'

10-8-2011 17:13:00

als je deze kaart speelt in de blockers declare fase, is er dan nog tijd tussen dat de creature wordt geblocked.
om bv een disenchant te spelen om te voorkomen dat de creature niet wordt geblockt?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-11-2010 16:17:00

"Put target creature card from a graveyard onto the battlefield under your control and attach Necromancy to it."


Hij target alleen de creature card in de graveyard.

3-11-2010 16:09:00

Animate Dead werkt perfect met bv. Inkwell Leviathan. Werkt deze ook op een shroud beest? want hij target het beest nog een keer als die eenmaal in play is, wat niet mogelijk is. Of lees ik het verkeerd?

23-6-2010 00:09:00

Je kan ook Animate Dead spelen of Dance of the Dead... het is maar net wat je wil terughalen inderdaad.

15-4-2010 14:00:00

en Exhume dan?

Oracle

Enchantment 

You may cast Necromancy as though it had flash. If you cast it any time a sorcery couldn't have been cast, the controller of the permanent it becomes sacrifices it at the beginning of the next cleanup step.
When Necromancy enters the battlefield, if it's on the battlefield, it becomes an Aura with "enchant creature put onto the battlefield with Necromancy." Put target creature card from a graveyard onto the battlefield under your control and attach Necromancy to it. When Necromancy leaves the battlefield, that creature's controller sacrifices it.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

10/4/2004
The bringing of the creature onto the battlefield and then putting Necromancy on it is all done as part of the resolution.

10/4/2004
When putting a card onto the battlefield that requires a definition for its value or some other choice, you do what is needed to define the value or make the choice.

8/1/2005
Necromancy enters the battlefield as an enchantment and then becomes an Enchant Creature Aura as a triggered ability upon entering the battlefield. It follows all the rules for Auras from then on.

4/1/2008
If the creature card put onto the battlefield has protection from black (or anything that prevents this from legally being attached), this won’t be able to attach to it. Then this will go to the graveyard as a state-based action, causing the creature to be sacrificed.

10/1/2009
The sacrifice occurs only if you cast it using its own ability. If you cast it using some other effect (for instance, if it gained flash from Vedalken Orrery), then it won’t be sacrificed.

Decktips