Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Volcanic Hammer

Serie: 7th Edition (7ED)

Rarity: Common 7th Edition Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
7th Edition
 8
0,20
 -
1,00
8th Edition
 8
0,20
 -
0,75
9th Edition
 4
0,20
 -
1,00
Portal I
 5
0,30    
Portal II
 2
0,25    
Starter 1999
 2
0,40    
Super Series
 -
4,95    
Volcanic Hammer | 7th Edition

 Op voorraad 

€ 0,20 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 1,00

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
18-9-2012 16:20:00

Tnx!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-9-2012 16:13:00

Ja, die gaat nog dood.

Schade blijft tot aan het einde van de beurt op een creature gemarkeerd.

18-9-2012 16:10:00

En dan merk je soms toch dat je er een tijd uit bent geweest. Vraagje dus.

Mijn 1/1 beest valt aan. Wordt geblocked door een 4/4. Als ik deze speel in de 2nd main phase, gaat de 4/4 dan nog dood? Maw: wanneer "herstelt' een creature van combat damage?

5-4-2011 10:01:00

Vroegah was Lightning Bolt te goed. Vandaar dat ze deze uitbrachten en Shock, en alle varianten op Lightning Bolt.

Vergeet niet dat Volcanic Hammer in 1997 was uitgebracht, dat waren gewoon andere tijden.

5-4-2011 00:24:00

Tegenwoordig wel ja, maar vroeger zag deze nog best veel play in Sligh en vele casual Burndeckjes.

Sijmen (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-4-2011 00:19:00

deze is ook slecht, ik begrijp dat het een common is maar, voor een 2 mana sorcery verwacht je toch minstens meer dan een lightning bolt

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-1-2011 16:14:00

Mag ik je ook verwijzen naar onze Hulpdienst, met name de pagina over hoe je beurt werkt

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-1-2011 15:53:00

In de combat phase mag het overigens in elke step (in de beginning of combat step en in de end of combat step ook).

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-1-2011 15:52:00

Je hebt een beetje de phases en steps door elkaar gegooid.

Maar inderdaad zijn de untap step en de cleanup step degene waar je geen instants en abilities mag spelen.

4-1-2011 15:46:00

Een beurt bestaat uit:

upkeep
drawstep
mainphase
declare attackers
declare blockers
combatphase
2de mainphase
End turn

dus hier mag je steeds een instant of abilitie spelen/doen.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-1-2011 15:39:00

Instants en abilities mag je in vrijwel elke step (van elke phase) spelen. (De steps waar dat niet mag, doen nu even niet ter zake.)

Maar het varieert nogal of je je doel bereikt of niet zeg maar...

4-1-2011 15:36:00

ah ok,
maar wanneer mag je dan juist abilities en instants spelen tijdens de oppentents zijn beurt? tijdens zijn main? nadat hij Attackers heeft gedeclared? weet ik eigenlijk niet zo goed...

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-1-2011 15:19:00

Dan ben je te laat, want hij heeft dan zijn attackers al gedeclared. Je tapt dan een creature dat al getapped is, en dat doet vrij weinig. (Het creature wordt er NIET door uit combat gehaald.)

Je zult het creature moeten tappen voordat hij zijn attackers declaret (want een getapped creature kun je niet als attacker declaren), maar dan weet je inderdaad nog niet met welk creature of welke creatures hij aan gaat vallen.

4-1-2011 15:15:00

Even iets helemaal anders:

Stel je oppenent valt met een 2/2 creature aan. Ik heb een creature liggen met het effect: Tap: "Tap target creature". Dus ik reageer door het creature te tappen, dus dan kan hij ook niet meer aanvallen.

of zit ik weer verkeerd?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-1-2011 15:13:00

Klopt. Vlak nadat hij blockt, zit je in (nog) in de declare blockers step van de combat phase. En sorceries mag je echt alleen maar spelen in een van je twee main phases.

Wat je tweede vraag betreft: Ligt eraan hoe die 4/4 aan zijn schade komt. Als jouw 2/2 creature voor die schade heeft moeten zorgen, ga je hem er niet mee kunnen redden (omdat je dan pas weer kunt reageren nadat de creatures al schade aan elkaar gedaan hebben).

Oracle

Sorcery 

Volcanic Hammer deals 3 damage to any target.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Decktips