Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Vigor

Serie: Battlebond (BBD)

Rarity: Rare Battlebond Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Battlebond
 -
3,95
 -
7,95
Lorwyn
 -
5,95
 -
19,95
Vigor | Battlebond

Prijs:

€ 3,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 7,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
22-10-2014 09:44:00

Ik eigenlijk ook niet, maar ik doe een gok: Alleen jouw beesten krijgen counters, zo staat het immets op de kaart. De source van de damage maakt daarvoor niet uit, damage is damage en wordt dus geprevent.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-10-2014 09:31:00

Ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat je bedoelt.

22-10-2014 09:04:00

@lord of the zombies, er staat toch : you control, waarom krijgt hij dan counters.............

24-4-2014 16:55:00

Als je heel veel elfjes speelt (veel mana maken enzo) dan kun je ookCraterhoof Behemoth spelen... Die ramt nog harder

leon (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-4-2014 16:35:00

Eén van de weinige niet-elfjes in mijn Ezuri, Renegade Leader commander deck. Is vaak een 'einde oefening' verhaal als ie blijft liggen. Zou alleen willen dat ik de foil gekocht had toen ie nog redelijk goedkoop was

15-3-2014 02:01:00

Bartels antwoord klopt helemaal. Vigor is misschien niet geïnteresseerd in je toughness, maar trample wel. Een beest met trample hoeft een 2/2 blocker maar 2 damage te assignen, en de rest kan gewoon door naar de speler. Dat die 2/2 niet dood gaat aan die schade is niet relevant.

Vervolgens vervangt Vigor die 2 schade met 2 +1/+1 counters, en ben jij 6 leven armer.

702.19b The controller of an attacking creature with trample first assigns damage to the creature(s) blocking it. Once all those blocking creatures are assigned lethal damage, any remaining damage is assigned as its controller chooses among those blocking creatures and the player or planeswalker the creature is attacking. When checking for assigned lethal damage, take into account damage already marked on the creature and damage from other creatures that's being assigned during the same combat damage step, but not any abilities or effects that might change the amount of damage that's actually dealt. The attacking creature's controller need not assign lethal damage to all those blocking creatures but in that case can't assign any damage to the player or planeswalker it's attacking.
Example: A 2/2 creature that can block an additional creature blocks two attackers: a 1/1 with no abilities and a 3/3 with trample. The active player could assign 1 damage from the first attacker and 1 damage from the second to the blocking creature, and 2 damage to the defending player from the creature with trample.
Example: A 6/6 green creature with trample is blocked by a 2/2 creature with protection from green. The attacking creature's controller must assign at least 2 damage to the blocker, even though that damage will be prevented by the blocker's protection ability. The attacking creature's controller can divide the rest of the damage as he or she chooses between the blocking creature and the defending player.

15-3-2014 01:39:00

Dat was ook mijn eerste gedachte maar er staat op vigor prevent damage that would be dealt dus maybe word er niet gekeken naar de toughness van mijn 2/2 beestje

15-3-2014 01:32:00

Ik zou zeggen, je beest is 2/2 dus er tramplet 8-2=6 door. Vigor prevent die 2 schade en je beest krijgt dan ook 2 +1/+1 counters.

Maar neem dit vooral niet voor waar aan, luister niet naar mij maar naar een rules-advisor; ik zit er vaak naast.

15-3-2014 01:28:00

Kan iemand mij vertellen hoe dit zit?

Ik heb deze liggen + een ander beest dat 2/2 is

Mijn tegenstander valt aan met een 8/8 trample.

Ik block met mijn 2/2

Hoeveel counters krijgt de 2/2? Aangezien trample mischien doorkomt en niet geprevent word

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-11-2013 15:02:00

Tof ding, vooral in combinatie met dingen als Earthquake, Silklash Spider (als je flyings hebt uiteraard), Anger of the Gods, Crypt Rats en dat soort dingen dat damage doet aan alles. Lekker beesten afknallen en je eigen beesten oppompen. (Je moet uiteraard wel je Vigor niet doodmaken)

30-7-2013 23:46:00

Wat een heerlijk beest is dit toch.

Als je al een army hebt liggen en je resolved deze dan zijn de meeste reacties ongeveer zo: "Oeeeeeeeeeeeei"

leon (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-7-2013 12:57:00

Geinig i.c.m. Doubling Season

6-5-2013 12:53:00

thnks,

even op de site zetten michiel? (300 euro? )

6-5-2013 12:38:00

Dan heb je er een uit Duels of the Planeswalkers: hier

6-5-2013 12:16:00

Groen.

Oracle

Creature - Elemental Incarnation 6 / 6

Trample
If damage would be dealt to another creature you control, prevent that damage. Put a +1/+1 counter on that creature for each 1 damage prevented this way.
When Vigor is put into a graveyard from anywhere, shuffle it into its owner's library.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2007
The last ability triggers when the Incarnation is put into its owner’s graveyard from any zone, not just from on the battlefield.

10/1/2007
Although this ability triggers when the Incarnation is put into a graveyard from the battlefield, it doesn’t *specifically* trigger on leaving the battlefield, so it doesn’t behave like other leaves-the-battlefield abilities. The ability will trigger from the graveyard.

10/1/2007
If the Incarnation had lost this ability while on the battlefield (due to Lignify, for example) and then was destroyed, the ability would still trigger and it would get shuffled into its owner’s library. However, if the Incarnation lost this ability when it was put into the graveyard (due to Yixlid Jailer, for example), the ability wouldn’t trigger and the Incarnation would remain in the graveyard.

10/1/2007
If the Incarnation is removed from the graveyard after the ability triggers but before it resolves, it will remain in its new zone when its owner shuffles their library. Similarly, if a replacement effect has the Incarnation move to a different zone instead of being put into the graveyard, the ability won’t trigger at all.

Decktips