Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Yidris, Maelstrom Wielder

Serie: Commander 2016 (C16)

Rarity: Mythic Commander 2016 Mythic

Informatie

foil

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2016
 8
6,95    
foil
Yidris, Maelstrom Wielder | Commander 2016

 Op voorraad 

€ 6,95 (8x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
9-5-2018 10:24:00

bedankt voor het bevestigen, ook bij naban. wizard tribal ETB aan het maken dus wilde even wat dingen zeker weten.

9-5-2018 09:21:00

Correct. Je cast de spells, dus mag je additional costs betalen als je dat leuk vindt. Let wel op dat je daadwerkelijk moet betalen als je wilt kicken, cascade bespaart je alleen de mana cost rechtsbovenin. Als je bijvoorbeeld in een Urza’s Rage cascade en hem wilt kicken moet je dus nog steeds betalen.

9-5-2018 09:15:00

cascade rules:
''If you cast a card "without paying its mana cost," you can't pay any alternative costs, such as evoke or the alternative cost provided by the morph ability. If it has X in its mana cost, X must be 0. However, you can pay optional additional costs, such as conspire, and you must still pay mandatory additional costs.''

dus...ik kan kickercosts bijbetalen op cascadespells van yidris right?

25-6-2017 21:28:00

Dat gaat hij wel. Yidris zijn trigger gaat af zodra combat damage doet aan de tegenstander. Of Yidris blijft leven is daarna niet relevant meer, alleen dat zijn trigger daadwerkelijk resolved (en niet tegen een Stifle aanloopt). Zodra zijn trigger resolved blijft dat effect actief tot het eind van de beurt.

25-6-2017 21:16:00

Als hij doodgaat in combat, dan gaat zijn ability toch niet op in mail phase 2?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-5-2017 14:42:00

Ja, klopt.

Als het aanvallende creature geblockt is maar er geen blockers meer zijn om damage op te assignen, mag je met trample alle damage assignen op de verdedigende speler. (Dat mag echter inderdaad alleen met trample.)

31-5-2017 14:33:00

Als de tegenstander blockers gedeclared heeft en kiest met één beest deze te blocken; wat gebeurt er dan als je een Pongify speelt op het desbetreffende beest? Ik gok dat de tegenstander vijf damage krijgt wegens de trample?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-5-2017 13:19:00

Nee.

Je moet voor trample eerst op alle blockers lethal damage assignen, voordat je combat damage mag assignen op de verdedigende speler.

Ik zou als aanvallende speler in de declare blockers step de 4/4 als eerste blocker aanwijzen en de 3/3 als tweede. In de first strike combat damage step assign je vervolgens 4 damage op de 4/4 en 1 damage op de 3/3. Daarna in de regular combat damage step assign je vervolgens 2 damage op de 3/3 en 3 damage op de verdedigende speler. En Yidris krijgt 3 damage terug van de 3/3.

29-5-2017 13:12:00

Hier ben ik weer; stel dat deze double strike krijgt en geblocked wordt door een 3/3 en een 4/4; mag ik dan alle schade op de 3/3 doen en de rest op de speler zijnde 2+5?

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-5-2017 17:53:00

Ik had niet gezien dat Ignite Memories Storm had... ik dacht dat het flavortext was, vandaar dat ik op Storm count 3 uitkwam na het casten van een random spell met tweemaal cascade.

Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-5-2017 15:16:00

Aha, duidelijk, bedankt.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-5-2017 15:09:00

Nogmaals: "Storm (When you cast this spell, copy it for each spell cast before it this turn."

Let op het "cast before it". Ge-cast voordat je de storm spell castte. NIET ge-cast totdat de storm trigger resolvet.

Hij checkt weliswaar tijdens het resolven pas, maar hij telt dus alleen alle spells die je gecast hebt VOORDAT je de storm spell castte. Wat er daardoor allemaal triggerde en wat je vervolgens cast tussen het casten van de storm spell en het resolven van de storm trigger, is om die reden allemaal niet relevant.

Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-5-2017 14:46:00

Zoals ik het zie gaan er 3 triggers af als je Ignite Memories cast: 2 triggers van cascade en 1 trigger van storm.

Als je dan eerst de storm trigger op de stack gooit en vervolgens de 2 cascade triggers, dan resolven eerst de cascade triggers en dan de storm trigger. Je hebt dan 2 spells gecast via cascade alvorens de storm trigger resolvet. Die 2 spells tellen dan toch mee voor de storm count?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-5-2017 14:15:00

Ja, maar Storm zegt "copy it for each spell ---> cast before it this turn <---".
(Zie de reminder text van Ignite Memories.)

En de spells waarnaar je cascade, cast je vanzelfsprekend pas erna en niet voor de spell met Storm. Dus als je verder niks anders gecast hebt, is je storm count nul. (De storm spell zelf die je cast, tel je ook niet mee.)


@kris: Zou je overigens interpunctie willen gebruiken? Ik moest 10 keer lezen of er nu stond "Ik speel Ignite Memories. Twee keer cascade resolves." of "Ik speel Ignite Memories twee keer. Cascade resolves."

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-5-2017 13:53:00

Je cast de kaarten voor je cascade gewoon. Dus je storm count is dan 3 (wanneer je alleen maar 1 spell cast en 2 cascade spells cast)

Oracle

Legendary Creature - Ogre Wizard 5 / 4

Trample
Whenever Yidris, Maelstrom Wielder deals combat damage to a player, as you cast spells from your hand this turn, they gain cascade. (When you cast the spell, exile cards from the top of your library until you exile a nonland card that costs less. You may cast it without paying its mana cost. Put the exiled cards on the bottom of your library in a random order.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

11/8/2016
Spells you cast from your hand this turn will gain cascade even if Yidris leaves the battlefield.

11/8/2016
If Yidris’s triggered ability resolves more than once in one turn, spells you cast from your hand will gain cascade that many times. Each instance of cascade triggers separately; resolve one cascade trigger and the spell you cast from it before resolving the next cascade trigger.

11/8/2016
The cascade ability triggers when you cast the spell, meaning that it resolves before that spell. If you cast the card exiled by the cascade ability, that spell will go on the stack above the spell with cascade.

11/8/2016
When the cascade ability resolves, you must exile cards. The only optional part of the ability is whether or not you cast the last card exiled.

11/8/2016
If a spell with cascade is countered, the cascade ability will still resolve normally.

11/8/2016
You exile the cards face up. All players will be able to see them.

11/8/2016
You don’t have to cast the last card exiled by a cascade ability. If you choose to do so, you’re casting it as a spell. It can be countered. Since it’s cast from exile, Ydris’s ability won’t give the new spell cascade.

Decktips