Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Lotleth Troll

Serie: Commander 2015 (C15)

Rarity: Rare Commander 2015 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2015
 1
0,50    
Commander Anthology I
 -
0,50    
Return to Ravnica
 2
0,50
 3
2,95
Lotleth Troll | Commander 2015

 Op voorraad 

€ 0,50 (1x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-4-2015 11:36:00

Ja. Activated abilities (herkenbaar aan de dubbele punt en de schrijfwijze COST: EFFECT) zijn op instant speed, tenzij expliciet anders vermeld.

3-4-2015 11:19:00

Werkt zijn "discard ability" op instant speed? Mag ik dit maw. tijdens de beurt van mijn tegenstander spelen?

Ik krijg altijd -geen- blikjes voor 1 euro :'(

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-10-2014 16:46:00

Bij activated abilities kies je ook eerst welke ability je wilt activeren (welk blikje je wilt kopen) en dan betaal je daar vervolgens de cost van.

Het is NIET zo dat je een muntje weggooit en dan afwacht hoeveel blikjes er op je af komen.

6-10-2014 16:41:00

Er triggert geen een aangezien ze beide activated abilities zijn. Overigens kost het je één kaart per activation. Net zoals je met één euro maar een blikje kunt kopen en niet meerdere (voor een euro).

6-10-2014 16:40:00

Stel ik discard een bloodrush kaart bijv. Scorchwalker via deze de troll zou ik dan beide kaarten in werking/triggeren kunnen brengen of triggert er maar 1?

Alvast bedankt

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-6-2014 16:39:00

Het punt is ook wat het woord "regeneraten" precies betekent. Het heeft eigenlijk twee betekenissen:

Als de ability resolvet, doet die niks anders dan een regeneration shield maken.

Daadwerkelijk regeneraten doet het creature NIET als de ability resolvet, maar op het moment dat dat regeneration shield daadwerkelijk gebruikt wordt. Inderdaad dus als hij door een destroy-effect of door lethal damage ge-destroyed dreigt te worden.
Omdat een regeneration shield een replacement effect is, gaat hij daarbij inderdaad dus ook NIET naar de graveyard, maar blijft hij gewoon op de battlefield. Maar als hij niet dood dreigt te gaan, regenerate hij dus ook niet, of je nu een regeneration shield maakt of niet.

5-6-2014 16:22:00

Er wordt hier wat verhaspeld.

Om te beginnen: regeneration werkt alleen tegen twee dingen, destroy-effecten en lethal damage. Het woordje 'lethal' is redelijk belangrijk.

Waar regeneration niet tegen werkt is toughness dat onder de 1 zakt. Er is namelijk een SBA die er voor zorgt dat je creature er aan doodgaat. Belangrijk om te zien is dat als een creature een regeneration shield heeft deze dan ook niet wordt gebruikt omdat een toughness van minder dan 1 geen destroy-effect noch lethal damage is.

4-6-2014 23:39:00

Het antwoord is dus eigenlijk nee. Je kunt wel een regeneration shield erop zetten maar nooit gebruiken om te regeneraten omdat de state based effects zorgen dat de Lotleth Troll dies voordat destroy effecten of damage zorgen dat er daadwerkelijk geregenereerd zou kunnen worden.

4-6-2014 17:15:00

Het antwoord is dus eigenlijk ja

Je betaalt 1 zwart, regenerate de troll, wat echter geen effect heeft. Je equipt de clamp, de troll gaat dood en je pakt twee kaarten.

Alleen jammer dat je trol dan weg is

Je hebt voor een zwart en een colorless geregenerate en 2 kaarten gepakt

4-6-2014 16:36:00

Voor de extra duidelijkheid: regeneraten zorgt er voor dat een creature NIET dood gaat. Dus het creature raakt de grafbak niet eens. Maar goed, sacrificen en -x/-x kun je sowieso niet verhelpen met regeneraten, dus het antwoord is dubbel nee

4-6-2014 01:32:00

Uit de hulpdienst: hier

Let op: -X/-X en sacrificen zijn geen damage en geen destroy effecten. Regeneration helpt daar dan ook absoluut niet tegen.
Dus nee, je kan hem of laten sterven aan Skullclamp Of je geeft hem eerst een buff (door creature card te discarden), equipt skullclamp, dan is hij 4/1 en kun je voor regeneraten, maar dan pak je geen kaarten

rtm84 (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-6-2014 01:06:00

Kan je met deze kaart icm Skullclamp voor 1 kleurloos en 1 zwarte mana 2 kaarten rapen en hem regeneraten?

7-9-2013 10:23:00

Nee, lees wat Nik zegt . Bij regeneration verlaat een creature nooit the battlefield. Hij wordt gewoon getapped, en de damage / destroy effecten worden verwijderd. Aura's, equipments, counters etc. blijven gewoon liggen.

7-9-2013 10:17:00

ik dacht zelf altijd dat counters er vanaf gingen bij regenerate.. enchantmentsvallen er wel af toch?

Oracle

Creature - Zombie Troll 2 / 1

Trample
Discard a creature card: Put a +1/+1 counter on Lotleth Troll.
B: Regenerate Lotleth Troll.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Decktips