Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Epic Experiment

Serie: Commander 2015 (C15)

Rarity: Mythic Commander 2015 Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2015
 -
0,40    
Commander 2021
 3
0,40    
Return to Ravnica
 -
0,45
 -
2,50
Time Spiral Remastered
 -
0,35
 -
0,01
Epic Experiment | Commander 2015

Prijs:

€ 0,40

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-4-2016 00:45:00

Ik weet niet precies wat je daarmee wilt zeggen, maar wat Peter zegt klopt.

Het gaat je niet lukken om de Lightning Bolts bovenop Krosan Grip op de stack te krijgen om de simpele reden dat je de Lightning Bolts niet mag casten als Krosan Grip eenmaal op de stack ligt.

(En inderdaad, met Krosan Grip bovenop de stack met daaronder de Lightning Bolts, kun je nadat Krosan Grip geresolved is, gewoon weer reageren op de Lightning Bolts, maar dat was volgens mij de vraag niet.)

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-4-2016 00:17:00

10/1/2012 You cast the cards one at a time, choosing modes, targets, and so on. The last card you cast will be the first one to resolve.

16-4-2016 22:44:00

Het is ook niet echt een kwestie van stacken, toch? Je cast de spells als gevolg van Epic Experiment en zodra je Krosan Grip cast mag niemand, jij zelf incluis, nieuwe spells casten tot hij resolvet. Het is niet zo dat je alle spells in een keer op de stack gooit met Epic Experiment.

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-4-2016 22:35:00

Je mag ze stacken zoals je wilt, maar nadat de Krosan Grip is geresolved (dus niet meer op de stack zit) is er nog steeds een stack waarin wel spells en abilities gespeeld kunnen worden en dus ook kans om te reageren op de Lightning Bolt.
Edit: Als dit niet zo zou zijn zou split second wel heel sterk worden. Dan zou je in je eigen beurt een split second spell na je eigen spell kunnen spelen en dan zouden beide spells in feite split second hebben.

16-4-2016 21:37:00

Stel dat je deze speelt voor = 3, en je revealt een Krosan Grip en twee Lightning Bolts. Mag je de Lightning Bolts dan stacken bovenop de Krosan Grip, zodat niemand op jouw bolts kan reageren dankzij de Split Second?

15-11-2015 15:16:00

ok, bedankt voor de uitleg

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-11-2015 14:35:00

Wat is de situatie precies dan?

De CMC is in jouw voorbeeld overigens op de stack dan 9 (want op de stack telt de waarde van X mee). Geen maar 9. CMC is een getal, geen (kleurloze) mana. In andere zones dan de stack is de CMC 2, want dan is X altijd nul.

En je betaalt niet 7 voor . Je kiest X = 7, kijkt hoeveel hij daardoor kost en vervolgens moet je betalen. Dat is relevant bij eventuele kortingen en opslagen. Het kan best zijn dan je X = 7 kiest en maar betaalt bijvoorbeeld. Of dat je X = 7 kiest en moet betalen.

15-11-2015 14:19:00

Dat bedoelde ik beide niet (denk ik)
Als je bij deze kaart bijvoorbeeld voor 7 mana betaalt, is de CMC dan voor deze kaart of

15-11-2015 02:24:00

Oja, en als je bedoeld of de X al bepaald word wanneer je de X spell exiled met Epic Experiment, dan is X ook 0, want overal, behalve op de stack is X 0. Dus als je Epic Experiment voor X = 2 cast en je vind daarmee een Comet Storm, dan mag je die casten maar met een X = 0.

15-11-2015 01:41:00

Als je een X spell gratis mag of moet casten, dan is X altijd 0.

15-11-2015 01:25:00

Hoe werkt CMC met ?
Is 0 of hoeveel je ervoor hebt betaald?

25-6-2014 11:53:00

Toch even voor andere geinteresseerden: Split cards hebben 2 (converted) mana costs. Beck // Call heeft bijvoorbeeld converted mana cost 2 en 6, en mag je casten bij een Epic Experiment van 2 of hoger. Je mag zelf kiezen welke helft je dan cast. (Alleen fusen mag niet, want experiment cast niet uit je hand.)

joost (64) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-6-2014 11:47:00

Als je met deze kaart bijv. een Beck // Call omdraait. dan is de converted mana cost hiervan 8 en ik mag 1 spel kiezen om te spelen toch? (even zeker weten)

edit: nvm.. Rulings lezen is een ding ¬¬

12-10-2013 14:37:00

Vorige week stonden *eindelijk* de sterren goed voor mijn Melek, Izzet Paragon EDH, ik had een level 4 Echo Mage op tafel, cast dit beest voor tien, copy hem tweemaal met de mage en HOPPA
Vervolgens exile ik praktisch al mijn wincons, raap een heleboel cantrips en drawspells en besluit een beurt later maar gewoon te scoopen

12-12-2012 11:54:00

Genesis Wave geeft je creatures en land - dit is sterk en kan zeker game-winnend zijn, maar bij gebrek aan haste betekent dit vaak dat de tegenstander nog een beurt krijgt om een antwoord te zoeken.

Epic Experiment geeft je instants en sorceries - je wint dan direct als X groot genoeg is en anders kan je nog steeds het geluk hebben om kaarten als Temporal Mastery te krijgen waardoor de tegenstander niet meer aan de beurt komt. Bedenk dat je evengoed gewoon groene ramp spells kan spelen en dan kan Epic Experiment *potentieel* evenveel land in het spel leggen - denk bijvoorbeeld aan Boundless Realms. Ook kan je met kaarten als Increasing Devotion een hoop beestjes neerleggen. Niet zo sterk als de beesten uit een Genesis Wave, maar met extra beurten wel dodelijker

Dat gezegd hebbende denk ik dat Epic Experiment best een goede kaart is, maar het is lastiger om er een goed deck omheen te bouwen dan bij Genesis Wave.

Oracle

Sorcery 

Exile the top X cards of your library. For each instant and sorcery card with converted mana cost X or less among them, you may cast that card without paying its mana cost. Then put all cards exiled this way that weren't cast into your graveyard.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2012
You cast the cards one at a time, choosing modes, targets, and so on. The last card you cast will be the first one to resolve.

10/1/2012
When casting an instant or sorcery card this way, ignore timing restrictions based on the card’s type. Other timing restrictions, such as “Cast [this card] only during combat,” must be followed.

10/1/2012
If you can’t cast an instant or sorcery card, perhaps because there are no legal targets available, or if you choose not to cast one, it will be put into your graveyard.

10/1/2012
If you cast a card “without paying its mana cost,” you can’t pay alternative costs such as overload costs. You can pay additional costs such as kicker costs. If the card has mandatory additional costs, you must pay those.

10/1/2012
If a card has X in its mana cost, you must choose 0 as its value.

Decktips