Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Core Set 2021 (C21)
Jumpstart (JMP)
Commander 2020 (C20)
Ikoria: Lair of Behemoths (IKO)
Theros Beyond Death (THB)
Throne of Eldraine (ELD)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Core Set 2021.

Yavimaya Hollow

Serie: Urzas Destiny (UDS)

Rarity: Rare Urzas Destiny Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Urzas Destiny
 1
34,95
 -
199,95
Yavimaya Hollow | Urzas Destiny

 Op voorraad 

€ 34,95 (1x)

 Kopen

FOIL 

€ 199,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
9-12-2016 18:08:00

Ik dacht juist dat dat pas in de combat damage step gebeurde. En dat je dan pas na damage weer kon reageren.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
9-12-2016 18:07:00

Beide blockers blijven leven in principe.

Wat Michiel zegt, klopt helemaal.

Wat Tom zegt, klopt gedeeltelijk. Zijn laatste zin klopt namelijk niet. De rest wel.

Het is inderdaad zo dat je vóórdat je naar de combat damage step gaat, het regeneration shield uit moet delen, omdat je niet (meer) op de combat damage kunt reageren. Alleen heeft Tom de memo gemist over hoe blocken en assignen van combat damage nu werkt.

Aangezien jij met meerdere creatures hetzelfde aanvallende creature blockt, moet de aanvallende speler in de declare blockers step, vlak na het declaren van de blockers, aangeven in welke volgorde ze blocken.

Vervolgens in de combat damage step moet hij lethal damage assignen op de eerste blocker voordat hij naar de tweede blocker mag. Hij zal dus 4 of 5 damage op de eerste blocker moeten assigen en de overige 2 of 1 op de tweede blocker.

Als jij in de declare blockers step de eerste blocker het regeneration shield gegeven had, zullen ze beide dus overleven.

9-12-2016 17:59:00

De aanvaller geeft eerst aan in welke volgorde jouw creatures blokken. Dan kun je degene die eerst komt het shield geven. Daarna ga je naar damage doen.

9-12-2016 17:59:00

Combat damage gaat niet meer via de stack dus je moet voor damage gedaan wordt je regenerate shield gebruiken. De laatste kans daarvoor is de Declare Blockers step.
Er gaat waarschijnlijk 1 van je creatures dood.

9-12-2016 16:57:00

Vraagje;
Ik blok met Murkfiend Liege en Trygon Predator een 6/6 creature. Moet ik voor het dividen van de combat damage aangeven welk creature ik met Yavimaya Hollow wil regeneraten? Of mag dat ook na het dividen van de damag? M.a.w. Blijven beide creatures leven of gaat er (naar alle waarschijnlijkheid) één dood?

27-3-2014 17:47:00

Ja inderdaad, altijd de kaart letterlijk nemen

27-3-2014 17:28:00

Nope, sacrifice is geen destroy effect.

Bij de regels van Sacrifice staat dit: 'Sacrificing a permanent doesn't destroy it, so regeneration or other effects that replace destruction can't affect this action.'

(Voor de volledigheid, dit is regenerate: 'The next time [permanent] would be destroyed this turn, instead remove all damage marked on it and tap it. If it's an attacking or blocking creature, remove it from combat.')

27-3-2014 17:25:00

Regeneration werkt niet als jij je eigen beest sact
toch ?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
20-9-2010 10:23:00

Dat werkt niet. Met deze ability geef je een creature een regeneration shield, dat rond het creature blijft hangen totdat het daadwerkelijk nodig is. Als het creature niet dood gaat, doet regenerate ook niks.

Tappen doe je pas als het creature dood dreigt te gaan (door lethal damage of een destroy-effect), dus pas als het creature daadwerkelijk regenerate. (En dan wordt hij uit combat gehaald.)

Dus zo laat hij je gratis aanvallen, want als jouw creature het niet overleeft, wordt hij ge-regenerate. Aardig van hem. smile

---

Dus nog even kort samengevat.

* Creature krijgt een regeneration shield door deze ability.
* Op het moment dat hij dood zou gaan, wordt hij ge-regenerate, waardoor hij het overleeft. En dan moet je hem tappen. En wordt hij uit combat gehaald.

Premium lid Marc (163) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
20-9-2010 10:23:00

Nee zo werkt het niet, het creature moet eerst dood gaan wil het worden geregenerate. Pas als het creature is geregenerate wordt het getapt. Zie hier voor uitleg over regeneration.

20-9-2010 10:06:00

Hey

Ik heb een vraagje, een vriend van mij zegt dat je dit effect op een creature van de tegenstander mag gebruiken om m te tappen zodat hij niet kan aanvallen met dat creature kan iemand hier duidelijkheid over verschaffen?
alvast bedankt

Oracle

Legendary Land 

T: Add C.
G, T: Regenerate target creature.

Tournooi-info

Legal in: Legacy, Vintage, Commander

Decktips

Nickname # Foil
Koen Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 2 0
* Dit is het aanbod van Yavimaya Hollow uit Urzas Destiny. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.