spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
25-7-2017 2:26:55 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Regels - Uitleg Regeneration
Regeneration is een ability die een kaart (bijna altijd een creature) kan laten overleven wanneer hij anders dood zou gaan.

Uitleg
Regeneration werkt als een soort schild tegen het doodgaan van een creature. Het maakt een "regeneration shield" dat op het moment dat een creature dood zou gaan geactiveerd wordt. De volgende dingen gebeuren dan:
1. Alle damage en alle destroy-effecten worden verwijderd van het creature
2. Het creature wordt getapt (als het dat nog niet was)
3. Het creature wordt verwijderd uit combat (als hij aan het aanvallen/verdedigen was)
4. Het schild verdwijnt

Een regeneration shield blijft op een creature liggen tot het gebruikt wordt, of tot het einde van de beurt.

Alle permanents in het spel kunnen regeneraten, maar het komt bijna alleen op creatures voor. Een paar voorbeelden van niet-creature regeneration: Welding Jar, Reknit en Pyramids.

Wanneer je een creature regenerate, vervang je dus eigenlijk het "ga dood" door "blijf leven". Dit betekent ook dat het creature niet naar de graveyard gaat en gewoon in het spel blijft. Dat betekent ook dat Equipment, Enchantments en counters die op de kaart liggen gewoon blijven liggen.

Even een kleine toevoeging: op veel oude kaarten staat "Bury" in plaats van "Destroy", zoals op Dark Banishing . "Bury target creature" is een oude term die letterlijk betekent: "Destroy target creature. It can't be regenerated".

Let op: -X/-X en sacrificen zijn geen damage en geen destroy effecten. Regeneration helpt daar dan ook absoluut niet tegen.

Voorbeelden
Ter illustratie nog even een paar verschillende voorbeelden.

* Voorbeeld A:
Speler A heeft een geuntapte Cudgel Troll in het spel.
Speler B heeft een Plated Slagwurm.
Speler B valt aan met de Plated Slagwurm.
Speler A blocked met de Cudgel Troll.
Speler A betaalt nu voor de regeneration van de Troll. Deze krijgen nu een regeneration shield.
Damage wordt gedaan: De Slagwurm krijgt 4 damage en de Cudgel Troll krijgt 8 damage en zou nu dus doodgaan. Nu activeert het schild. Alle damage van de Troll wordt verwijderd, hij wordt getapt, removed uit combat en het schild verdwijnt.

* Voorbeeld B:
Speler A heeft een geuntapte Cudgel Troll in het spel.
Speler B valt aan met een Porcelain Legionnaire.
Speler A betaalt voor de regeneration en krijgt een regeneration shield.
De Porcelain Legionnaire doen eerst 3 first strike damage. Het schild treed in werking, de Cudgel Troll overleeft, en wordt getapt en verwijderd uit combat.
De Porcelain Legionnaire overleeft omdat de Cudgel Troll geen mogelijkheid heeft gehad om damage te doen (omdat ze niet meer in combat zijn).

* Voorbeeld C:
Speler A heeft een getapte Cudgel Troll in het spel.
Speler B speelt een Lightning Bolt op de Troll
Speler A reageert door de regeneration cost te betalen.
De Lightning Bolt resolved en de Troll krijgt 3 damage. Dit activeert het regeneration shield. Alle damage wordt verwijderd, de Troll wordt getapt (maar er gebeurt niets, want hij was al getapt) en hij wordt uit combat removed (maar dat gebeurt niet, want hij is niet in combat).
De Troll blijft leven.

* Voorbeeld D:
Speler A heeft een getapte Drudge Skeletons in het spel.
Speler B speelt een Mortify op de Skeletons.
Speler A reageert door de regeneration cost te betalen.
De Mortify resolved en de Skeletons zouden destroyed worden, maar het regeneration shield red hem.

* Voorbeeld E:
Speler A heeft een Drudge Skeletons in het spel.
Speler A heeft om de een of andere reden 15 zwarte mana in zijn manapool zitten. Hij besluit de regeneration ability van de Drudge Skeletons 15x te activeren voor 15 regeneration shields. Als de Skeletons nu dood zouden gaan, gaat er 1 shield op en heeft hij er nog 14. Aan het einde van de beurt verdwijnen alle shields ook.




Vragen over de regels kun je in het Regelvragen Forum kwijt.



Terug naar het overzicht
 




Twee kaarten met Regeneration
spacer
Submenu
devider
Sitemap
Contact
NederMagic hulpdienst
Mailinglijst
Stuur email
Moderators
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar
Laatste deckcommentaar

Spoilers
Amonkhet
Aether Revolt
Kaladesh
Eldritch Moon
Shadows over Innistrad

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Amonkhet.
Draftbattle Aether Revolt.
Draftbattle Kaladesh.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 6 leden ingelogd op NederMagic.
11113 paginas bekeken sinds 24-7-2017 22:16:36

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.