Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Master of Predicaments

Serie: M15 (M15)

Rarity: Rare M15 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M15
 4
0,30
 -
0,75
Master of Predicaments | M15

 Op voorraad 

€ 0,30 (4x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,75

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
7-7-2014 17:27:00

En ik maar denken dat ik een simpele vraag stelde

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-7-2014 16:37:00

Thanks allen voor de overwegingen.

Hij zal inderdaad een vergelijkbare ruling hebben als Sphinx Ambassador: "[...] you must clearly indicate which card you've chosen (preferably without showing the front of that card to the player!) [...]"


@Marco: Subtiel verschil is dat je bij Miracle de kaart wel degelijk moet revealen.

7-7-2014 16:23:00

Common sense lijkt me hier toepasbaar, net als bij Sphinx Ambassador.

7-7-2014 16:23:00

Het moet ten alle tijde duidelijk zijn welke kaart gekozen is. Hoe dat gebeurt is open, maar het handigst is dat je de kaart face-down op de tafel legt zodat er geen verwarring is.

Vergelijkbare rulings bij Show and Tell:

4/1/2008 The current player chooses first, then each other player chooses in turn order. A player does not have to reveal the chosen card, so long as it is clear *which* card was chosen. After all choices are made, the cards are put onto the battlefield simultaneously.

Premium lid Marco (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-7-2014 16:18:00

Dit wordt, lijkt me , een beetje op dezelfde manier gedaan als het miracle mechanic? Oftewel, je houdt een kaart apart, en zolang jij nog kan aantonen dat het DIE kaart is dan mag je hem casten. Zodra je hem weer terug bij je andere kaarten stopt is de ability resolved en kan je hem niet meer casten, toch?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-7-2014 16:07:00

Ja, maar hoe weet jij dat?

En ja, ik kan ook wel dingen verzinnen hoe jij daar achter zou moeten komen. Maar ik vroeg me voornamelijk af of dit al in de comprehensive rules beschreven is hoe het zou moeten werken. Of dat ik de update van de comprehensive rules af moet wachten.

7-7-2014 15:24:00

Bij 'you may cast the card' refereert 'the' toch gewoon de chosen card (en niet een geheel andere kaart)?

7-7-2014 15:20:00

Volgens mij is Xander's vraag meer óf je moet aantonen welke je kiest, niet hóe

7-7-2014 15:18:00

Houd de kaart die je zelf kiest in je rechterhand en de rest van je hand in je linkerhand. Kiest hij fout dan cast de je kaart, anders stop je 'm gewoon weer terug in je hand. Simpel toch?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-7-2014 14:53:00

Je moet zelf een kaart in je hand kiezen.

7-7-2014 14:45:00

Hij kan de kaart toch gewoon in je hand aanwijzen, jij kijkt en daarna zeg je of hij goed of fout geraden heeft? Zo kan je nooit een andere kaart in het spel sneaken als dat hij/zij heeft aangewezen.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-7-2014 13:10:00

Ik neem aan dat je wel face down aan moet geven welke kaart je gekozen hebt? Staat daar al iets over in de comprehensive rules of kwam deze situatie in het verleden nooit voor?

Want anders zeg ik gewoon "fout" en cast ik een andere kaart dan dat ik in gedachte had (als ik zowel een kaart met een cmc van 4 of lager als een kaart met een cmc hoger dan 4 in mijn hand heb).

7-7-2014 10:37:00

Je hoeft niets te revealen. Je hoeft niet eens te zeggen of hij het goed of fout had. Je tegenstander maakt zijn gok, en als hij het fout heeft mag jij ervoor kiezen je kaart gratis te casten. Als hij het goed heeft doe je niets. Je mag zelfs als je tegenstander het fout heeft er gewoon voor kiezen om niets te doen.

7-7-2014 01:29:00

Moet je de kaart laten zien ook als die het goed raad? of mag je hem dan gewoon dicht in je hand houden na te zeggen dat die het goed had?

Oracle

Creature - Sphinx 4 / 4

Flying
Whenever Master of Predicaments deals combat damage to a player, choose a card in your hand. That player guesses whether the card's converted mana cost is greater than 4. If the player guessed wrong, you may cast the card without paying its mana cost.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

7/18/2014
To choose a card in your hand, clearly separate it from the rest of your hand without revealing it.

7/18/2014
Although you may choose a land card in your hand, you won’t be able to play it even if the player guessed wrong.

7/18/2014
If you don’t cast the card, either because the player guessed right or because you choose not to cast it, you don’t have to reveal it. Your opponent won’t know the reason you didn’t cast the card.

7/18/2014
If the card has X in its mana cost, X is 0.

7/18/2014
You cast the card in your hand as part of the resolution of the triggered ability. Timing restrictions based on the card’s type (such as creature or sorcery) are ignored. Other restrictions, such as “Cast [this card] only during combat,” are not.

7/18/2014
If you cast a card “without paying its mana cost,” you can’t pay any alternative costs. Notably, you can’t cast a card with bestow as an Aura this way. You can, however, pay additional costs, such as kicker costs. If the card has any mandatory additional costs, you must pay those.

4/18/2017
If the card is a split card, its converted mana cost is determined by the combined mana cost of its two halves. If the player guesses wrong and you cast a split card this way, you may cast either half (or both halves if the card has fuse), no matter what its converted mana cost is.

Decktips