Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Savage Summoning

Serie: M14 (M14)

Rarity: Rare M14 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M14
 8
0,75
 -
2,50
Savage Summoning | M14

 Op voorraad 

€ 0,75 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 2,50

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
26-7-2013 15:33:00

Je kunt hem toch casten in je untap fase voordat je untapt. Da's het voordeel van instant, of ben ik er te lang uit geweest en mag dat niet meer?

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-7-2013 23:53:00

Lijkt me wel leuk in modern met Force of Savagery

25-7-2013 22:41:00

Ik denk niet dat het uitmaakt of een beest 8/8 trample is of 10/10 trample, in 2 hits is je tegenstander toch wel dood. Het probleem is dat Savage Summoning je een kaart én een groene mana kost, dus je hebt je Hydra een beurt eerder als je niet ook nog voor de summoning hoeft te betalen.

25-7-2013 21:18:00

Wat dacht je van Kalonian Hydra ? 10/10 trampler in beurt 3 of 4.

25-7-2013 19:20:00

Mwa insist geeft geen flash, maar die bedoelde ik inderdaad. Zit toch wel veel verschil in, maar om flash aan een creature te geven een *extra* kaart spenderen vind ik nogal meh, vooral aangezien het soort controllerige decks waartegen je dit wil doen ze sowieso wel removed gaat krijgen waardoor het op een 2-for-1 uit zal draaien, veelal.

Het enige dat er goed aan is is het omzeilen van sorcery-speed removal en dan minstens één keer aan kunnen vallen met iets dat het spel, hopelijk, meteen omgooit, maar ik zou zo 1-2-3 op Primeval Titan na geen voorbeeld weten

25-7-2013 18:57:00

Deze kaart is eigenlijk alleen nuttig om een creature te casten dat essentiëel is voor een combo, bv een Academy Rector. Als het simpele horde beesten zijn, goed dan countert je tegenstander wel een volgend beest en heb je eigenlijk alleen een beest +1+1 gegeven. wohoo. StP en weg ermee.

Edit: Insist is inderdaad stukken beter

25-7-2013 15:01:00

Insist bedoel je?

25-7-2013 14:17:00

Ik vind hem ook behoorlijk slecht Was hier niet al een versie van met een cantrip eraan vast, behalve quicken?

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-7-2013 12:27:00

Het is ook geen goede kaart. Als het nou een cantrip was in plaats van dat +1/+1 countertje of zo. Quicken is in dit geval de betere variant.

Boaz (43) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-7-2013 12:05:00

Ik zie dit soort kaarten altijd als een halve mulligan. Je moet wel door heel veel hoepels springen en het kost je gewoon 4 kaarten in je deck voor een marginaal effect.

25-7-2013 09:58:00

Cavern of Souls is veelzijdiger dan deze kaart, zélfs wanneer je hem voor slechts één creature zou gebruiken.
Waar Cavern legal is, zie ik deze niet gespeeld worden maar hey, misschien heb ik het wel mis!

25-7-2013 09:27:00

Ik denk dat deze kaart onderschat wordt. Ik voorzie dat het nog wel eens een erg goede kaart early game gaat worden tegen control. Naast (niet samen met) kaarten zoals Skylasher in Standard, maar misschien ook wel in Modern.

Turn 1: Elvish Mystic
Turn 2: Savage Summoning + Kalonian Tusker o.i.d.

25-7-2013 07:25:00

Mjah... Ik denk inderdaad niet dat Savage Summoning in m'n sideboard past.

25-7-2013 01:15:00

wat een onzin posts zeg, en niet bedoelt om te zeiken, gewoon de waarheid

25-7-2013 00:52:00

0 : het is gewoon erg onaardig...

Oracle

Instant 

This spell can't be countered.
The next creature card you cast this turn can be cast as though it had flash. That spell can't be countered. That creature enters the battlefield with an additional +1/+1 counter on it.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

7/1/2013
You don’t choose a creature card when Savage Summoning resolves. Rather, it applies to the next creature card you cast that turn, even if you cast it at a time when you normally could cast a creature and even if you cast it from a zone other than your hand.

7/1/2013
If you cast multiple Savage Summonings in succession, they’ll apply to the next creature spell you cast. That creature will enter the battlefield with that many additional +1/+1 counters on it.

7/1/2013
Spells that would counter Savage Summoning or the relevant creature spell can still be cast. They won’t counter the spell, but any additional effects they have will happen.

Decktips