Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Vendilion Clique

Serie: Modern Masters (MMA)

Rarity: Mythic Modern Masters Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Judge Gift
 -
69,95    
Masters 25
 -
14,95
 -
34,95
Modern Masters
 -
9,95
 -
39,95
Modern Masters 2015
 -
17,95
 -
34,95
Morningtide
 -
19,95
 -
69,95
Vendilion Clique | Modern Masters

Prijs:

€ 9,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 39,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
14-1-2018 18:30:00

Ik dacht juist dat Clique juist 1 van de meest busted 1v1 (competitive) commanders was. Als je voor de rest bijna alleen maar counters speelt en andere control-kaarten, heb je een erg goed deck. Alleen niet al te best om vrienden mee te maken.

14-1-2018 14:32:00

Thanks!!

14-1-2018 14:14:00

Ik ben hem in EDH nog niet tegengekomen, maar dat kan ook aan de aankoopprijs liggen natuurlijk.

De aankoopprijs zit hem overigens meer in andere formaten.

hier is een artikel over het spelen van deze kaart in modern of legacy.

14-1-2018 12:59:00

Wordt deze ook in EDH veel gebruikt? Zoja, op welke manier? Wat is het grote advantage van zijn ability (relatief tov de aankoopprijs ).

Alvast bedankt voor de feedback.

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-8-2017 18:01:00

In het geval van Vendilion Clique ligt hij zelf dus al wel op de battlefield, vervolgens gaat de trigger op de stack, waarbij je dus je target player moet benoemen.

Wat ik hiermee wil aangeven is dat je Vendilion Clique zal moeten counteren alvorens je weet wie de target player gaat zijn, als je bang bent dat jij dat gaat zijn en daar niet op zit te wachten.

De andere optie die je hebt is de triggered ability te counteren met bv. Stifle of Voidslime, maar daar heb je een veel kleinere selectie aan kaarten voor.

20-8-2017 14:19:00

Nee, dat werkt anders. Bij dingen met targets moet je wel al bij het op de stack leggen aanwijzen wie/wat het target is.

20-8-2017 14:05:00

Oké, dit is een klein beetje offtopic maar wel relevant. Wat Thorak zegt, je noemt een kaart pas bij het resolven (over Cabal Therapy). Stel je speelt CT in multiplayer (edh), hoef je dan pas te targeten tijdens het resolven? Is ook belangrijk bij Clique natuurlijk: stel je speelt hem, hij ligt op de stack en je geeft priority door, hoef je dan nog geen target te hebben genoemd?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-6-2017 14:09:00

Klopt.

Je mag er ook voor kiezen om geen kaart te kiezen.

17-6-2017 13:47:00

Is Cliques discard ability optioneel? Maw; als de hand van opp slecht is en ik wil hem geen carddraw geven. Er staat "you MAY..."

1-6-2016 18:07:00

Dat is correct en tevens juist. =)

Een klein schoonheidsfoutje, maar dat is gewoon even pure mierenvoortplanterij van mijn kant; de Clique speel je niet op een speler. Met de trigger target je een speler.
Ok, ik denk dat ik die mieren voor de rest van de dag maar even met rust laat, haha.

1-6-2016 17:12:00

Top! Thanks voor de uitleg!

Dus situatie 1 is mogelijk: speel clique op opp. hij reageert met lightning bolt o.i.d. en laat dan pas hand zien en ik kies een kaart.

Optie twee is niet mogelijk: speel clique: opp laat hand zien, ik kies bolt en hij wilt reageren door de bolt te casten.

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-5-2016 15:09:00

Tijdens het resolven van een spell of ability krijgt er niemand priority en kan er dus niets gecast of geactiveerd worden. Bij het geval van Cabal Therapy is het dus ook erg van belang dat je pas een kaart noemt tijdens het resolven. Dus je tegenstander kan niets meer doen als hij ervoor kiest de Cabal Therapy te laten resolven en jij een kaart hebt genoemd. Hetzelfde geldt dus ook voor het resolven van de trigger van Vendilion Clique. Als niemand reageert en jij gaat in je tegenstander zijn hand kijken (of die van jezelf) dan kan niemand iets doen totdat heel het effect afgewerkt is.

31-5-2016 13:51:00

Nee, in alle gevallen.

Geval 1: Het noemen van een kaart gebeurt pas wanneer de trigger van de Clique resolved. Tijdens het resolven mag je tegenstander niet meer reageren. Als je tegenstander wil reageren zal hij/zij dat (uiterlijk) moeten doen wanneer de trigger van de Clique op de stack ligt.

Geval 2: Wanneer een instant (of wat voor kaart dan ook) op de stack ligt, zit 'ie niet meer bij je tegenstander in z'n hand. Derhalve kun je die niet meer weghalen met je Clique (detail: de Clique-trigger target geen specifieke kaart, alleen een specifieke speler).

Geval 3: Zie geval 1, waarbij je "de trigger van de Clique" vervangt voor "Cabal Therapy".

31-5-2016 13:47:00

Vraag over dit discard effect, en daarmee indirect ook over bijvoorbeeld Cabal Therapy.

Stel ik bekijk de opp hand en kies een instant als target voor mijn clique. Kan opp dan reageren door deze instant te spelen? En visa versa? Opp wil een instant casten, ik reageer met de instant te targetten met mijn clique?

Of als in cabal therapy: kan ik Lightning Bolt wegnemen uit zijn hand of kan hij hem dan in respons nog casten?

23-5-2015 22:32:00

Dat is het ook denk ik, mede door origins

Oracle

Legendary Creature - Faerie Wizard 3 / 1

Flash
Flying
When Vendilion Clique enters the battlefield, look at target player's hand. You may choose a nonland card from it. If you do, that player reveals the chosen card, puts it on the bottom of their library, then draws a card.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Decktips