Meest gebruikte links 
Actieve topics 
Laatste kaartcommentaar 
 
Spoilers 
Innistrad Crimson Vow 
Crimson Vow Commander 
Innistrad Midnight Hunt 
Midnight Hunt Commander 
Adventures in the Forgotten Realms (AFR) 
Commander Forgotten Realms (AFC) 
Modern Horizons 2 (MH2) 
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R) 
Strixhaven (STX) 
Strixhaven Mystical Archive (STA) 
Commander 2021 (C21) 
 
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage. 
 
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Gatecrash (GTC)
| Serie | Normaal | Foil | ||
| Commander 2014 | 5,95 | |||
| Gatecrash | 7,95 | 19,95 | ||
 
									                
                                                Prijs:
€ 7,95
FOIL 
€ 19,95
Dat is inderdaad een mana ability: 
 
CR 605. Mana Abilities 
 
605.1b A triggered ability is a mana ability if it meets all of the following criteria: it doesn't have a target, it triggers from the resolution of an activated mana ability [...], and it could put mana into a player's mana pool when it resolves.
Is de ability die je  geeft als je een swamp tapt voor mana eigenlijk een mana ability, of komt het op de stack en mogen spelers erop reageren voordat je de
 geeft als je een swamp tapt voor mana eigenlijk een mana ability, of komt het op de stack en mogen spelers erop reageren voordat je de  kan gebruiken?
 kan gebruiken?
En daarbij maakt het inderdaad niet uit voor welke kleur je het landje tapt. 
 
Het is een Swamp. En je tapt hem voor mana. Dat zijn de enige voorwaarden. 
 
edit: ietwat aan de late kant.
okay bedankt synod voor je snelle antwoord, had wel een vermoeden maar magic blijft magic hé, en ben zelf heel onkundig wat regelvoering betreft.
Lijkt me wel, om de reden die je zelf al aangeeft. Het is een Swamp, dat het toevallig tegelijkertijd ook een forest is maakt geen bal uit.
Hoi, als ik een Overgrown Tomb tap voor een groene mana, en deze ligt op de battlefield dan krijg ik toch ook een zwarte mana omdat ik dan een "swamp" tap, ( zelfde voor {=smoldering marsh} als ik die wil tappen voor een rode mana )
Charmed Pendant mag bijvoorbeeld ook gewoon in een 

 deck.
 deck. 
Omdat hij wel in een mono-zwart deck mag. 
 
Het  symbool staat namelijk in de reminder text en de reminder text telt niet mee voor de color identity.
 symbool staat namelijk in de reminder text en de reminder text telt niet mee voor de color identity. 
 
De color identity van Crypt Ghast is dus zwart (en NIET zwart/wit).
Even een vraagje over de extort. 
dankzij de extort kan deze niet in een mono zwart EDH. deck maar hij zit wel in commander 2014 deck. 
Hoe kan dit?
Jullie hebben helemaal gelijk, daar had ik overheen gelezen
Correctie: Alleen met de mana die Boreal Shelf zelf produceert kun je  betalen.
 betalen. 
De andere mana wordt gemaakt door Crypt Ghast en is dus niet geproduceerd door een Snow permanent. 
 
Edit: Ninja'd.
Maar volgens mij wordt de extra  door de Crypt Ghast geproduceert, en is dus geen
 door de Crypt Ghast geproduceert, en is dus geen  .
.  
 
en met deze, een Naked Singularity en een Life and Limb in het spel welke geMagical Hackt is van Forest naar Swamp en geArtificial Evolutioned van saproling naar kobold kun je nu dus je Kobolds of Kher Keep voor  tappen, maar ik dwaal af
 tappen, maar ik dwaal af
en een Scrubland die je dus voor  tapped, produceert
 tapped, produceert 
 met deze in het spel.
 met deze in het spel. 
 
En met tevens een Urborg, Tomb of Yawgmoth in het spel, kun je een Boreal Shelf nu tappen voor 
 of
 of 
 , die beide
, die beide 
 zijn
 zijn 
@tkpk: Je weet het verschil tussen mana en landjes? Controlevraagje  
 
 
Normaal gesproken krijg je één zwarte mana als je een Swamp  tapt, maar met Crypt Ghast krijg je er twee.
 tapt, maar met Crypt Ghast krijg je er twee.
Creature - Spirit 2 / 2
Extort (Whenever you cast a spell, you may pay (W/B). If you do, each opponent loses 1 life and you gain that much life.)
Whenever you tap a Swamp for mana, add an additional B.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
4/15/2013
You may pay (W/B) a maximum of one time for each extort triggered ability. You decide whether to pay when the ability resolves.
4/15/2013
The amount of life you gain from extort is based on the total amount of life lost, not necessarily the number of opponents you have. For example, if your opponent’s life total can’t change (perhaps because that player controls Platinum Emperion), you won’t gain any life.
4/15/2013
The extort ability doesn’t target any player.
Decktips