Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Curse of Echoes

Serie: Dark Ascension (DKA)

Rarity: Rare Dark Ascension Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Dark Ascension
 6
0,60
 -
1,00
Curse of Echoes | Dark Ascension

 Op voorraad 

€ 0,60 (6x)

 Kopen

FOIL 

€ 1,00

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen

De copies zijn spells op de stack onder jouw control. Het antwoord op beide vragen is daarom ja.

19-2-2013 23:30:00

Als je deze aan je tegenstander hebt gehangen, mag je de copies dan kopiëren met Nivix Guildmage?

En exilen met Nivmagus Elemental?

johan (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-10-2012 20:16:00

Never mind ik zie net het stukje dat de discussie opheldert:

1/22/2011
When the triggered ability resolves, it creates a copy of that spell for each other player. The active player creates his or her copy and may choose new targets first (if that player isn't the enchanted player), then each other player (except the enchanted player) creates his or her copy and may choose new targets in turn order. The last player who creates his or her copy controls the copy that will resolve first.

M.a.w dit is wat er gebeurt:
-Speler B casts planar cleansing
-Speler C casts counterspell
-Speler A cast commandeer en target counterspell
-Curse of echoes triggert
-Iedereen kiest ervoor om de commandeer te kopiëren te beginnen met speler B, dan speler C en dan ik
-Speler B maakt zijn copy en kiest als target counterspell (enige nuttige target)
-Speler C maakt zijn copy targetting speler B zijn commandeer
-Ik maak mijn copy targetting speler A zijn commandeer

de stack is als volgt:
--Top--
Mijn commandeer (target speler A zijn commandeer)
Speler C zijn commandeer (target speler B zijn commandeer)
Speler B zijn commandeer (target speler C zijn counterspell)
Speler A zijn commandeer (target speler C zijn counterspell)
Speler C zijn counterspell
Speler B zijn planar cleansing

Dus aangezien mijn commandeer copy en speler C zijn commandeer copy eerst resolven kunnen de planar cleansing laten counteren.

Ik redirect de commandeer van speler A naar de commandeer copy van speler C, Speler C redirect de commandeer van speler B naar de commandeer van speler C, de commandeer copy van speler B fizzled want er is geen legal target meer, de commandeer van speler A fizzled want er is geen legal target meer, de counterspell countert planar cleansing en onze permanents leven nog lang en gelukkig.

Dankje Xander maar ik zag het dus net ook

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-10-2012 20:08:00

Dit is niet correct:

"Speler B kiest de volgorde waarin de kopies op de stack terechtkomen gezien hij de active speler is."

---

Zie de ruling:

When the triggered ability resolves, it creates a copy of that spell for each other player. The active player creates his or her copy and may choose new targets first (if that player isn't the enchanted player), then each other player (except the enchanted player) creates his or her copy and may choose new targets in turn order. The last player who creates his or her copy controls the copy that will resolve first.

johan (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-10-2012 19:55:00

Ok ik wil een ingewikkelde discussie voorleggen aan de aanwezige regelguru's die op nedermagic zitten en zo de situatie ophelderen die ontstaan is bij ons vorig EDH multiplayer spel.

De situatie is als volgt: We zijn 2 headed giant EDH aan het spelen. Speler A met een Talrand EDH heeft Curse of Echoes op zich liggen. Zijn medespeler (speler B) cast een Planar Cleansing om van ons overweldigend overwicht af te komen. Mijn medespeler (speler C) speelt Counterspell op cleansing, waarop speler A Commandeer speelt targetting counterspell. Zijn commandeer wordt dan gekopieert door curse of echoes.

Volgens speler A resolved planar cleansing doordat zijn commandeer als laatste resolved en hij dus de counterspell redirect.

Ik dacht dus dat het als volgt gaat:
-Speler A cast commandeer en target counterspell
-Curse of echoes triggert
-Iedereen kiest ervoor om de commandeer te kopiëren
-Speler B kiest de volgorde waarin de kopies op de stack terechtkomen gezien hij de active speler is. Normaal gesproken (indien zijn kennis van de stack voldoende is) kiest hij er dan voor om mijn copy en speler C zijn copy eerst op de stack te leggen, gevolgd door de zijne om zo de zijne eerst te laten resolven. Vervolgens kan hij met zijn commandeer een target kiezen, in dit geval bijvoorbeeld de counterspell van speler C. Speler C en ik kiezen ervoor om speler A zijn commandeer te targetten.


De stack is nu als volgt:

--Top--
Speler B copy commandeer (target speler C counterspell)
Speler C commandeer (target speler A commandeer)
Mijn commandeer (target speler A commandeer)
Speler A commandeer (target counterspell)
Speler C counterspell (target planar cleansing
Speler B planar cleansing
--Bottom--

Als de stack nu resolved dan kan speler B de counterspell redirecten naar een andere commandeer, maar doordat ik en speler C nog 2 commandeer kopies resolven vooraleer de counterspell resolved kunnen wij de counterspell en speler A zijn commandeer redirecten waardoor de counterspell toch nog planar cleansing countert.

Als speler B in plaats van de counterspell te targetten zijn commandeer gebruikt om de commandeer van speler C te redirecten naar mijn kopie van commandeer dan kan hij wel ervoor zorgen dat planar cleansing resolved door mijn kopie te redirecten naar ergens anders zodat de commandeer van speler A de counterspell redirect.

Correct?

25-7-2012 18:27:00

1/22/2011 If the original spell has an X whose value was determined as it was cast, each copy has the same value of X.

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-7-2012 18:27:00

Deze leg je dus bij je tegenstander op tafel, en als hij een brainstorm speelt, mag jij die dus kopieren.
Als hij die nieuwe kaart speelt, waarmee je X 4/4 angels kunt maken,
Dan krijg jij dus ook X 4/4 angels?

16-3-2012 20:01:00

Nice, thanks!

Official Rules Advisor LarsM (18) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-3-2012 16:51:00

Zodra de geënchante speler een spel speelt, mag jij deze copyen. Nadat de kopie op de stack komt, mag je het orgineel counteren.

15-3-2012 15:55:00

Als je een spel counterd mag je die dan alsnog copyen?

17-2-2012 09:53:00

inderdaad speelde deze tegen een Azorius control deck...
Alle counterspells (behalve de Remove Souls) konden meteen weer de grafbak in

Premium lid Ivo (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-1-2012 20:04:00

de mana cost is wat hoog, maar als je deze resolved tegen een counterbased deck, miss met wat ramp, is het wel een aardig antwoord tegen counterspells ^^

23-1-2012 18:52:00

Een soort van, want deze heeft "you may copy that spell", en dat maakt hem voor de combo toch een stuk slechter!

23-1-2012 18:40:00

in feite een goedkopere hivemind

Oracle

Enchantment - Aura Curse 

Enchant player
Whenever enchanted player casts an instant or sorcery spell, each other player may copy that spell and may choose new targets for the copy they control.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/22/2011
When the triggered ability resolves, it creates a copy of that spell for each other player. The active player creates their copy and may choose new targets first (if that player isn’t the enchanted player), then each other player (except the enchanted player) creates their copy and may choose new targets in turn order. The last player who creates their copy controls the copy that will resolve first.

1/22/2011
All the copies are created on the stack, so none of them are cast. Abilities that trigger when a player casts a spell won’t trigger. The copies will then resolve as normal, after players get a chance to cast spells and activate abilities.

1/22/2011
Each copy will have the same targets as the spell it’s copying unless its controller chooses new ones. That player may change any number of the targets, including all of them or none of them. If, for one of the targets, that player can’t choose a new legal target, then it remains unchanged (even if the current target is illegal).

1/22/2011
If the original spell is modal (that is, it says “Choose one -” or the like), each copy will have the same mode(s). You can’t choose different ones.

1/22/2011
If the original spell has an X whose value was determined as it was cast, each copy has the same value of X.

1/22/2011
You can’t choose to pay any additional costs for the copy. However, effects based on any additional costs that were paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for the copy too. For example, if the enchanted player sacrifices a 3/3 creature to cast Fling, each copy of Fling will also deal 3 damage.

Decktips