Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Commandeer

Serie: Coldsnap (CSP)

Rarity: Rare Coldsnap Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Coldsnap
 -
14,95
 -
39,95
Commandeer | Coldsnap

Prijs:

€ 14,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 39,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
8-5-2019 08:59:00

hèhè, dat werd tijd. Goede kaart!

Een idee waarom 'ie aan het spiken is?

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-5-2019 00:22:00

Deze knalt omhoog in waarde!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-2-2018 13:53:00

Scherp. Even aangepast.

24-2-2018 12:51:00

@Xander: Ware het niet Commandeer 'Target noncreature spell' zegt. Flauw, ik weet dondersgoed wat je bedoelde

Lucas (65) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-2-2018 12:40:00

dankjewel voor de uitleg

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-2-2018 12:32:00

Even voor alle zekerheid: Je kunt hier geen enkele permanent op de battlefield mee overnemen. Geen creature, geen artifact, geen enchantment, geen planeswalker, enz. enz.

Spells bestaan alleen op de stack. Je kunt dus alleen iets overnemen dat nog op de stack ligt. Een artifact spell, enchantment spell, planeswalker spell of een instant of sorcery spell.

24-2-2018 12:14:00

Nee, want Landjes zijn geen spells.

Lucas (65) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-2-2018 12:06:00

kan je met deze kaart ook bv Glacial Chasm overnemen?

17-8-2015 09:39:00

Wat betreft het commandeeren van een god, dat is helaas niet mogelijk, want:

In de hand / deck / graveyard van de tegenstander is het een creature card.

Zodra de god op stack gezet is, is het een creature spell

Als de god in het spel ligt is het een permanent en dus geen spell meer.

edit: te laat

17-8-2015 09:39:00

Je eerste 2 antwoorden zijn juist.
Nummer 3 gedeeltelijk. Devotion word inderdaad pas op de Battlefield gecontroleerd. Op de stack is je God een Legendary Enchantment Creature - God spell, ook al zou je niet genoeg Devotion hebben. Je god kan dus kan niet worden getarget door Commandeer, net zoals Negate of Spell Pierce dat niet kunnen. Essence Scatter en Remove Soul kunnen een god op de stack bijvoorbeeld wel targetten. En als laatste, een spell bestaat alleen op de stack, als hij ergens anders is, is het een card. Dus je kan 'm niet targetten met Commandeer wanneer hij al op de Battlefield ligt met te weinig Devotion, dan is hij namelijk geen spell meer, hij is immers geresolved.

17-8-2015 06:42:00

1 - zie altijd de oracle tekst. Planeswalkers zijn uitgekomen nadat deze kaart geprint is. In de oracle zie je dan ook dat je planeswalkers hiermee kan overnemen.
2 - je neemt de spell over met de waarden die de tegenstander eraan gegeven heeft dus je chalice gaat produceren.
3 - devotion telt alleen als het betreffende permanent in het spel is. Een god kan hiermee dan ook niet getarget worden.
Edit: ik ging ervan uit dat je de spell op de stack overneemt. Bij nader inzien kun je misschien wel een god targeten als ie al in het spel ligt met te weinig devotion. Dit weet ik even niet zeker. Kan iemand dit bevestigen of weerleggen? Sorry, was iets te snel met mn antwoord.

Tim Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-8-2015 04:34:00

Drie vragen over deze kaart;

1. Als mijn tegenstander een Daretti, Scrap Savant als zijn Commander speelt kan ik deze dan onder mijn controle op de battlefield leggen als ik die Commandeer? (Of een willekeurige andere Planeswalker?)

2. Als er een Everflowing Chalice door iemand wordt gespeeld voor , kan ik deze dan Commandeeren en vervolgens tappen voor ?

3. Als de devotion van mijn tegenstander minder dan zeven is kan ik dan zijn Keranos, God of Storms Commandeeren, of is het een creature spell omdat dat onderdeel van zijn type is?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-10-2012 12:19:00

Nee, dat gaat niet lukken.

Je jat een spell als die al op de stack ligt. En je bent dan dus de controller als hij resolvet.

Maar dit zijn modal choices en die maak je tijdens het casten al, dus daar kun je geen invloed meer op uitoefenen.

20-10-2012 12:10:00

Wat gebeurt er als ik bijvoorbeeld Profane Command commandeer? Mag ik dan de keuzes maken?

17-8-2011 00:05:00

De kaart lijkt me inderdaad super in Commander! De prijs is wel redelijk up to date

Oracle

Instant 

You may exile two blue cards from your hand rather than pay this spell's mana cost.
Gain control of target noncreature spell. You may choose new targets for it. (If that spell is an artifact, enchantment, or planeswalker, the permanent enters the battlefield under your control.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

7/15/2006
If you gain control of an instant or sorcery spell with Commandeer, it will still be put into its owner’s graveyard when it resolves.

7/15/2006
After Commandeer resolves, you control the targeted spell. Any instance of “you” in that spell’s text now refers to you, “an opponent” refers to one of your opponents, and so on. The change of control happens before new targets are chosen, so any targeting restrictions such as “target opponent” or “target creature you control” are now made in reference to you, not the spell’s original controller. You may either change those targets to be legal in reference to you, or, if those are the spell’s only targets, the spell doesn’t resolve for having illegal targets. When the spell resolves, any illegal targets are unaffected by it and you make all decisions the spell’s effect calls for.

7/15/2006
You may change any of the targeted spell’s targets. If you change a target, you must choose a legal target for the spell. If you can’t, you must leave the target the same (even if that target is now illegal).

7/15/2006
If the targeted spell has a triggered ability that copies it (for example, replicate or storm), the copies will be controlled by the player who cast that spell.

7/15/2006
You may pay the alternative cost rather than the card’s mana cost. Any additional costs are paid as normal.

7/15/2006
If you don’t have two cards of the right color in your hand, you can’t choose to cast the spell using the alternative cost.

7/15/2006
You can’t exile a card from your hand to pay for itself. At the time you would pay costs, that card is on the stack, not in your hand.

2/1/2007
If you Commandeer a spell for which Buyback has been paid, the card returns to its owner’s hand.

Decktips