Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 126.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
28-11-2013 00:38:00

Deze week staat helemaal in het thema van mix&match: we gaan een kaart maken die het beste van Return to Ravnica met het leukste van Theros combineert! Er is geen echte overlap tussen opvolgende sets, maar Wizards doet wel zijn best om sets enigszins op elkaar te laten aansluiten. Zo zit er in Theros een cycle van uncommons in 2 kleuren, die vanzelfsprekend corresponderen met de guilds uit RTR.

Bijna altijd is de eis voor een design dat de kaart daadwerkelijk geprint moet kunnen worden, maar die eis gaan we deze week laten varen. Hoe gaaf was het geweest als er kaarten waren die een mechanic uit RTR combineren met een mechanic uit Theros?! Wizards zou dat nooit doen, omdat het nergens op slaat dat non-evergreen mechanics van de ene plane op een compleet andere plane bekend zouden zijn, maar wij doen dat deze week wél. De uitdaging is ervoor te zorgen dat de kaart in beide sets ergens op zou slaan, afgezien van het "alien keyword".

Design een uncommon met een mechanic uit RTR en uit Theros!
*Uncommon, kaarttype(s) naar keuze (geen planeswalker, land of tribal)
*Waarschijnlijk exact 2 kleuren, maar 1 kleur mag ook
*Powerlevel en complexiteit passend bij een uncommon
*Zou niet misstaan in Standard
*Kies een mechanic uit RTR block (geen fuse) en een mechanic uit Theros
*Vermeld naam, mana cost, rules text, et cetera
*Flavor en getrouwheid aan de color pie zijn erg belangrijk
*Niet overpowered of unhinged
*Zorg dat alles op de kaart past. Geen flavor text als daar geen ruimte voor is
*Toelichting in maximaal 200 woorden
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten

Ter inspiratie drie (niet zo geweldige) voorbeelden met mijn favoriete guild Selesnya:
Devoted Centaur
Creature - Centaur
When Devoted centaur enters the battlefield, if your devotion to green is three or more, populate.
4/4

Nylea's Delver
Sorcery
Put an X/X green wurm creature token onto the battlefield, where X is your devotion to green, then populate.

Nylea's Nymph
Enchantment Creature - Nymph Dryad
Bestow
When Nylea's Nymph enters the battelfield, populate.
Enchanted creature gets +3/+3
3/3


De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 26-45 (45)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
2-12-2013 04:13:00

Watchowl
Creature - Bird
Flying
At the beginning of your upkeep, if your devotion to Azorius is more than four, detain target creature an opponent controls. (Each in the mana costs and each instance of the word ‘detain' in the texts of permanents you control counts towards your devotion to Azorius.)
2/2

De creature van Azorius Keyrune. Het is een combinatie van Lyev Skyknight en Martial Law. Watchowl telt zelf al voor 3 devotion (1 keer in de mana cost, 1 keer 'detain' in het effect, en 1 keer in de devotion-reminder text). Het idee is dat de uil aan de arresters signaleerd waar de criminelen zitten.

2-12-2013 10:50:00

@Bruxonn, ik denk vooral aan Sparta. Maar je moest een uncommon designen?

@joerivanhouten, remainder text telt niet mee. Zo mag Trinisphere in elk commander deck gespeeld worden, en extort kaarten in monocolored decks (tenzij zij zelf multicolored zijn.) Jouw Watchowl heeft dus maar 2 devotion to Azorius.

Premium lid San (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-12-2013 11:07:00

Persistent Power
Creature - Bear Nymph (uncommon)
Bestow
Enchanted creature gets +2/+2.
Scavenge
2/2

De vanilla beer met 2 abilities toegevoegd.
Wat hebben er toch veel abilities nu anti synergie! een best moeilijke prijsvraag zo

2-12-2013 11:38:00

Aah kak... uncommon restrictie gemist. Eens moest de eerste keer zijn he

Ik verzin nog snel even een nieuwe, dan neem ik aan dat de illegale niet mee wordt gerekend?


Akroan Field General
Creature - Human Soldier
3/2

Heroic - Whenever Akroan Field General is targeted by a spell you control, its gains Batallion: Whenever AFG and at least 2 other creatures attack, 2 target creatures can't block this turn until end of turn.


Geef je de generaal heroische ideeen, dan weet hij al zijn vijanden te outmanoeuvren

2-12-2013 17:48:00

Shadow Caster
creature - horror wizard (Uncommon)
Unblockable
: Monstrosity 1. (If this creature isn't monstrous, put a +1/+1 counter on it and it becomes monstrous.)
When Shadow Caster becomes monstrous, You may exile a sorcery card from your graveyard and encode it on Shadow Caster.
1/1

Een monster uit het arsenaal van de Dimir. Op zichzelf niet zo eng, maar als je met wat zelfmill een Rise of the Dark Realms of een Enter the Infinite je graveyard in hebt gekregen kan hij behoorlijk uit de hand lopen.

Deze wil je 's nachts niet in een donker steegje tegenkomen, want als je een koude hand op je schouder voelt weet je dat het al te laat is.

Luc Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-12-2013 20:16:00



War Fanatic

Creature - Minotaur Warrior [Uncommon]

: Monstrosity 2 (If this creature isn't monstrous, put two +1/+1 counters on it and it becomes monstrous.)

Battalion — Whenever War Fanatic and at least two other creatures attack, other creatures you control get +X/+X until end of turn, were X is the number of +1/+1 counters on War Fanatic.

[2/2]

In het begin is deze minotaurus een gewone voetsoldaat, maar als hij monstrous wordt rent hij vooraan het gevecht in. Als je zo'n monster aan jouw zijde ziet vechten krijg je toch gewoon moed en kracht om te vechten?

2-12-2013 22:37:00

Ik ga voor een simpel kaartje, waarin beide mechanics zijn samengesmolten tot één handeling. Devotion leent zich hier uitstekend voor wat mij betreft.

Onderstaande kaart heeft een uitdagend uncommon gehalte: leuk effect, maar ook makkelijk van het veld af te schoppen.

-------------------------

Akroan Infantry
Human Soldier (uncommon)

Batallion - Whenever Akroan Infantry and at least two other creatures attack you may have Akroan Infrantry deal X damage to target creature or player, where X is equal to your devotion to red.

3/1

2-12-2013 22:52:00

Even snel een design:

Bloodrush, monstrosity, bigger bloodrush (alsof je de montrous versie van een beest het gevecht binnentreed):

2-12-2013 23:00:00

Devoted of Athreos
Creature - Human Cleric

Extort.

Heroic - Whenever you cast a spell that targets Devoted of Athreos, each opponent loses 2 life and you gain that much life.

1/4

2-12-2013 23:40:00

Wat is de tijd toch snel gegaan. Hoeza, ik kan weer meedoen aan de prijsvragen! (: Ik mikte er niet per se op om een Simic-kaart te designen, maar het is alweer gebeurd!

Sympathetic Symbiont

Enchantment Creature - Jellyfish (uncommon)

Bestow (If you cast this card for its bestow cost, it's an Aura spell with enchant creature. It becomes a creature again if it's not attached to a creature.)
Evolve (Whenever a creature enters the battlefield under your control, if that creature has greater power or toughness than this creature, put a +1/+1 counter on this creature.)
Enchanted creature gets +0/+1 and has evolve.
Whenever Sympathetic Symbiont or enchanted creature evolves, you may attach target Aura you control to target creature you control.
[0/1]

Toelichting: Geef een creature evolve! Zolang hij geattached is, kan hij niet zelf evolven, want is het geen creature. Wanneer je vindt dat je creature voldoende is gerijststoomd, kan hij bij een evolve-trigger naar keuze overspringen naar een andere creature. Maar ook wanneer hij een autonome geesteskind (kijk, dat is grappig, dat woord slaat een soort op mythologie en een soort op wetenschap) is geworden, fungeert het nog steeds als een 0/1 Evolver en een Simic Guildmage-callback.
Evolve heeft een nieuwe manier om groei te delegeren. Bestow heeft een nieuwe manier om van gezegende creature te wisselen. Mix-and-match, win-win!

Goed, ik ga jullie voor de verandering eens niet verdrinken in woorden, want tijd om te slapen moet ik ook ergens vandaan halen. Succes met de laatste loodjes! (:

3-12-2013 08:14:00

@Johannes
Als ik het goed heb is de derde devotion niet de mana in de reminder text maar het woord detain.

3-12-2013 12:47:00

Dan nog is het remainder text, dus telt het niet. Zijn eigen devotion blijft gewoon twee.

3-12-2013 20:00:00

Ik zat heel erg te twijfelen tussen 2 designs, dit is de kaart die ik NIET heb gekozen:
(Maar mocht Dustin hier nog feedback op willen geven is dat welkom =D)



Bloodrush is voor minder mana de stats maar tijdelijk, bestow is voor meer mana de stats dubbel. Vond het wel een mooie tegenstelling.

Leuk in draft want je kan hem spelen als monorode of monogroene kaart, maar hij werkt natuurlijk het best in een rood/groen deck want dan heb je ultieme flexibiliteit, 3 manieren om 'm te spelen.

Vond 'm uiteindelijk niet geschikt als uncommon voor 2 redenen:
- Is uiteindelijk een vanilla beest en ziet er daardoor saai uit voor een unc
- De kaart mag niet te efficient zijn, want anders zou hij gedraft worden door elk deck dat 1 van de twee kleuren speelt. Oftewel, de monorode versie van de kaart moet zwakker zijn dan de gemiddelde rode kaart, en de groene versie van de kaart moet zwakker zijn dan de gemiddelde groene kaart. Dan is het echt een reward als je beide kleuren speelt, en als je hem speelt in 1 van de kleuren is het een meh 20-23ste kaart. Vanwege dit lage powerlevel ook niet geschikt als uncommon.

3-12-2013 20:34:00

@Toby: Rubblebelt Maaka is bijna hetzelfde

3-12-2013 20:55:00

Dan heb ik ook nog een tweede idee, die ik uiteindelijk niet heb verkozen.

Hero of the Citizens
Creature - Human Soldier
Battalion - Whenever this creature and two other creatures attack, Hero of the Citizens gets +1/+0 and first strike until end of turn.
Heroic - Whenever you cast a spell that targets Hero of the Citizens, put a red 1/1 Human creature token with haste and a white 1/1 Human creature token with haste on the battlefield. Exile those tokens at the beginning of the next end step.
1/1

De uncommon hybride 1-drops had natuurlijk als cycle door moeten gaan in Gatecrash.
Een bescheiden battalion trigger, die hij met zijn heroic trigger zelf kan bereiken.

Zowel de gewone bewoners van Ravnica als van Theros zijn blij met hun helden. Als die helden een opdracht krijgen, zijn er altijd wel een paar fans te vinden die mee willen helpen totdat de opdracht is vervuld.

3-12-2013 23:14:00

Heel veel Awesome ideeén en inzendingen, en zoveel verschillende, was natuurlijk ook een leuke prijsvraag. Ben benieuwt naar de uitslag

4-12-2013 00:52:00

Peanut: eerst dacht ik nee, dit is een stomme kaart want hij heeft maar 1 mechanic. Toen dacht ik dat hij stiekem best wel erg Golgari minded is en scavenge een push geeft. En ten slotte dacht ik Relic of Progenitus en was bang dat dit een te makkelijke en suffe combo zou zijn.

Purple-One: te vroeg... op dit moment is monstrosity uitsluitend een activated ability. Er is geen technische reden waarom jouw kaart niet geprint zou kunnen worden, maar deze kaart ziet er erg raar uit in vergelijking met de huidige monstrosity kaarten.

Jop: erg typische Izzet kaart, met bijpassende flavor text! Het is zelfs zó ontzettend Izzet, dat het in eerste instantie niet eens opvalt dat scry niet in RTR block zit Als je een Rare of Mythic had mogen insturen voor deze prijsvraag, was jij een serieuze kanshebber voor de winst geweest; maar helaas, deze kaart is absoluut geen uncommon, en dat was wel de opdracht van deze week.

Ferdi: typische kaart voor Simic, beetje aan de voorzichtige kant, maar geeft wel erg goed weer hoe er sprake is van langzame ontwikkeling en voortschrijdend inzicht.

Ravnica: veel te ingewikkeld, zelfs voor een whacky rare.

Thomas: voorzichtige bonus op een muur met extort, zorgt er voor dat je spells blijft rapen en kunt blijven extorten. Probleem is dat dit te snel uit de hand loopt: voor elke keer dat je extort betaalt, mag je scry 1 doen, en het is niet ongebruikelijk om een spell meermaals te extorten. Ook de in de mana cost vind ik wat misplaatst, dat had alleen ergens op geslaan als je iets met devotion erbij had gedaan.

Kjell: een erg matig aura: gevoelig voor 2-voor-1's, doet op zichzelf weinig, geeft een nauwelijks relevante bonus, en er is geen link tussen extort en heroic qua flavor in je kaart. Ik ben beter van je gewend!

Rami: simpel en effectief, dit zijn de betere designs! De kracht van de heroic ability hangt af van de mate waarin je tokens kunt produceren, en daarmee is dit een heel specifieke build-around kaart geworden. Je deck heeft tokenmakers en pompspells nodig, maar als alles samenkomt, heb je een prachtige engine liggen.

Roel: erg gaaf idee, maar dit werkt in de praktijk niet. Als je aura van een beest af valt, wordt het eigenlijk geen zelfstandig beest maar vooral een aura dat wacht om terug naar je hand gehaald te worden, en dat past niet bij de flavor van bestow. Bestow is typisch een gunst van de goden, en -2 power is in het algemeen eerder een straf dan een zegen. Dat je deze ook kunt gebruiken om een beest van je tegenstander te verzwakken, is al helemaal niet de bedoeling. Mooi plan, maar de kaart zelf kan mijn goedkeuring helaas niet wegdragen.

Toby: dit is mijn favoriete manier van designen. Jij creëert een interessante spanning en samenwerking tussen beide mechanics op de kaart, en dat is de kunst van het maken van iets werkelijk bijzonders! Je legt zelf al uit wat de flavor achter de kaart is, en het spelen ermee lijkt me erg uitdagend. Moeilijk in te schatten of dit compleet overpowered of juist extremely underwhelming is, met zo'n kaart moet je een aantal keer gespeeld hebben om hem echt te snappen. Het gebruik van Monstrosity X (zoals al eerder gedaan bij Polukranos) voelt hier erg natuurlijk aan, en je weet de kaart simpel genoeg te houden voor een uncommon. Briljant hoe je met slechts 2 keywords zo veel flavor, spanning en synergie weet te bouwen!

Imahilus: erg duur, en als sorcery ook niet extreem verrassend in te zetten. Het is inderdaad lastig om devotion en overload te combineren, ik zou ook niet snel zien hoe je dat beter kunt doen, maar jouw kaart voelt erg kunstmatig en geforceerd aan.

Jelle: knap hoe je een technisch lastige en beperkende ability als bloodrush weet te combineren met monstrosity. Maar een instant die voor 8 mana zegt "target attacking creature gets +3/+3 until EOT and put 3 +1/+1 counters on it" is wel erg duur.

Jasper: door de devotion heb je een veiligheidsklep ingebouwd, maar door de lage cost en het cipher mechanic, kan deze te snel uit de hand lopen. Het is niet onmogelijk om beurt 3 of 4 iemands hele hand te zien en er 2 kaarten naar keuze uit te verwijderen; als dat zijn enige landjes zijn, is het daarna snel bekeken.

Patrick Saadhoff: bestow creatures zijn bedoeld als bonus, niet als removal; zie ook mijn commentaar bij Roel.

Bartel: gaaf idee, goede kaart, maar de flavor klopt niet: turtle formation doe je door je niet als individu op te stellen maar als groep samen te werken, heroic is juist iets waarbij een enkel individu in de spotlight staat.

Brian: je toelichting gaat over een agressieve Rakdos speler, maar je kaart is een 2/2 (of 3/3) voor 5 mana... dat past niet bij elkaar.

Jos: op het randje van te goed, maar volgens mij nog net daarbinnen. Simpel, effectief, elegant. Best lastig dat hij als aura 2x extort geeft en als creature slechts 1x, maar daar is mee te leven. Dure bestow cost, maar dat wordt gecompenseerd door de erg goede extra extort.

Johannes: goed beestje, Watchwolf mag inderdaad op uncommon, maar een Watchwolf met monstrosity wordt misschien net iets te veel van het goede, zie Fleecemane Lion. Wat een veel groter probleem is, is dat monstrosity nu niet meer iets puur positiefs is. Als je de stier niet unleashed had, maakt het activeren van de monstrosity ability hem sterker... maar kan hij opeens niet meer blocken. Als Timmy daar halverwege combat achter komt, is hij niet blij.

Joeri: devotion to a guild werkt niet echt, en zelfs al zou dat het doen, dan laat jouw kaart elke upkeep een creature detainen (tenzij dit echt je enige non-land permanent is), en doet devotion verdraaid weinig. Deze kaart voelt als een poging om twee mechanics in een kaart te proppen, terwijl de kaart dat helemaal niet nodig heeft.

San: haal drie keer voordeel uit je beer! Eerst als aura, dan als beest en ten slotte als +1/+1 counters. Je kaart zelf vind ik niet erg spannend, maar je laat een mooi stuk onontgonnen design space zien. Veel abilities clashen met elkaar, maar dit zijn er twee die erg goed samenwerken; ik zie jouw kaart als voorbeeld van wat allemaal mogelijk is als je de Galgari hun beesten op efficiënte wijze laat uitbuiten.

Bruxonn: je maakt er deze week een beetje een potje van... je eerste inzending negeer ik, en de tweede vind ik extreem ingewikkeld. Een ability word dat je mannetje een nieuw ability word geeft die soms wel wat doet en soms niet, maar of je het voordeel gaat krijgen hangt er van af of je tegenstander jouw man op tijd afschiet of niet. Je moet je trucje al voor combat spelen, dus dat maakt het al meteen een stuk slechter en minder verrassend.

R de Haan: mooi idee, een onschuldige 1/1 unblockable (maar godzijdank zonder hexproof!) die ietsjes sterker kan worden, en dan elke beurt een spell meeneemt. Je moet in Limited wat moeite doen om een interessante spell erop te krijgen, maar er is een reden dat er geen effecten zijn die spells cipher geven: het is veel te eng om een willekeurige spell te kunnen encoden... beurt 2 deze man, beurt 3 Time Walk, beurt 4 en alle volgende beurten weer Time Walk.

Luc: goed gevonden synergie! Sowieso een goede 2-drop voor Boros die ze hard nodig hebben, een acceptabele monstrosity cost die een aggro deck kan ophoesten, en een sterk effect.

Linda: simpel en elegant, maar een herhaalbaar Fanatic of Mogis effect lijkt me iets te sterk voor uncommon.

Shazu: technisch gezien niet onprintbaar, maar erg onelegant, ik mis de link tussen de abilities volledig.

LotZ: mooie afspiegeling van extort in het heroic mechanisme, maar geen erg spannende kaart.

CryptoRedentor: erg ingewikkelde kaart voor een ogenschijnlijk klein effect. Creatief en goed uitgewerkt, maar niet indrukwekkend genoeg voor alle tekst die er op staat, en die waarschijnlijk niet eens op een kaart past.

Wow, wat komt er een hoop moois uit deze prijsvraag! Sommige prijsvragen zijn te beperkend en geven weinig respons, andere geven te veel vrijheid en leiden tot onzinnige inzendingen, maar blijkbaar was deze formulering een schot in de roos Jullie hebben allerhande mechanics uit beide blocks met elkaar gecombineerd, en dat leidde tot erg interessante combinaties. Ik ben weer eens onder de indruk van jullie niveau, maar de meest indrukwekkende inzendingen kwamen van Ferdi, Rami, Jos, San en Luc. En oh ja, het juweeltje van de week komt van de hand van Toby, die daarmee alweer zijn 10e (!) overwinning in de wacht sleept; gefeliciteerd!

Tot donderdag, greetz, Dustin.

4-12-2013 03:53:00

Vanaf het zonnige curaçao nu in een paar weken al 2 eervolle vermeldingen..
Wederom ben ik een tevreden man. Donderdag zeker weer van de partij.

Toby, vam harte en gelukkig heb je de goede inzending gekozen om te gebruiken! Een terechte winnaar!

4-12-2013 12:05:00

Met de Relic is mijn inzending inderdaad best wel sterk. Toch maar lose 1 gain 1 moeten maken. Hegh, de laatste tijd win ik niks meer

4-12-2013 19:01:00

Thanks! =D
Qua power level zat ik vooral aan de Gatecrash meta te denken; een aggresief formaat waar je weinig tijd hebt om te durdlen en de early turns erg belangrijk zijn. Dan je 3rde beurt opgeven zonder je Shambleshark of Cloudfin Raptor te evolven is erg kostbaar.
Goed mogelijk dat ie in bijvoorbeeld Theros limited wel OP zou zijn en anders gecost moet worden.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2