Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Simic Guildmage

Serie: Dissension (DIS)

Rarity: Uncommon Dissension Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Dissension
 -
0,25
 -
1,95
Simic Guildmage | Dissension

Prijs:

€ 0,25

Uitverkocht

FOIL 

€ 1,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-11-2012 09:25:00

Blauw heeft altijd wel iets met Aura manipulatie gehad.
Zie; Rootwater Matriarch, Aura Graft en Aura Finesse bijv.

18-11-2012 15:20:00

Simic was de guild die eigenschappen, counters etc bij de een wegplukt en op de ander laadt, zie zaken als graft, Experiment Kraj etc, lekker husselen en mutants bouwen Wat dat betreft past dat aura's rondgooien er prima bij.

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-11-2012 14:53:00

Omwille van flavor-redenen; waarom laat de blauwe ability Aura's verplaatsen? Aura's zijn niet bepaald blauw-specifiek en de Simic hadden geen Aura-subtheme.

Als reden kan ik bedenken Aura's wel typisch zijn voor wit. De enige andere witte guild in Dissension is Azorius (/). Misschien als manier om Limited speelbaarder te maken. Maar dat is natuurlijk een vrij zwakke reden.

15-8-2012 18:11:00

En zelfs voor de keukentafel zijn er al genoeg andere manieren om undying te misbruiken.

15-8-2012 18:01:00

Omdat dat iets voor aan de keukentafel is

15-8-2012 17:39:00

waarom staat deze nu niet een pak hoger sinds Undying bestaat?

6-5-2012 20:37:00

Ah ok. Spijtig.

6-5-2012 14:26:00

Neen, zodra de combatdamage afgehandeld wordt is het te laat en sterven de creatures al die 'verliezen'. Vroeger ging combatdamage via de stack waarna je erop kon reageren door nog snel een counter te verplaatsen, of een 2/2tje te vermoorden die je blockte met een Mogg Fanatic die je erna opofferde ofzo maar tegenwoordig niet meer

6-5-2012 13:57:00

wat als ik deze heb liggen en daarnaast een 2/2 token met een +1/+1 counter op. Mijn vijand valt aan met een 3/3 creature. Ik block met mijn 2/2 token. Kan ik dan nadat de combat damage gedaan is de counter nog move naar Simic Guildmage? (dus wat ik hiermee wil bereiken is dat het 3/3 creature toch nog doodgaat en ik een +1/+1 counter nog kan redden)

Alvast bedankt!

9-1-2012 11:38:00

In Modern, samen met de "Undying" ability. : keep sacrificing creatures and PROFIT!

3-10-2011 19:46:00

@ Jaap

Aha, ik zie het, dacht er niet zo snel bij na

3-10-2011 15:52:00

Bedankt!
Gaaf! Leech Bonder is echt geweldig!

Jaap (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-10-2011 13:55:00

Fate Transfer werkt trouwens niet in dit geval ; die mag niet in dat deck en kan Animar niet targetten.

Giant Fan bestaat ook nog, voor als je daarvan houdt.

3-10-2011 13:49:00

Leech Bonder, Spike Rogue

3-10-2011 13:08:00

Fate Transfer doet o.a. zoiets.

Oracle

Creature - Elf Wizard 2 / 2

((G/U) can be paid with either G or U.)
1G: Move a +1/+1 counter from target creature onto another target creature with the same controller.
1U: Attach target Aura attached to a permanent to another permanent with the same controller.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

5/1/2006
For the first ability, the first target creature doesn’t need to have a +1/+1 counter on it. If it doesn’t, the ability does nothing.

5/1/2006
For the first ability, if the two target creatures aren’t controlled by the same player when the ability resolves, the ability does nothing. The player who controls the two creatures doesn’t have to be the same player who controlled them when the ability was activated, and that player doesn’t have to be Simic Guildmage’s controller.

5/1/2006
For the second ability, only the Aura is targeted. When the ability resolves, you choose a permanent to move the Aura onto. It can’t be the permanent the Aura is already attached to, it must be controlled by the player who controls the permanent the Aura is attached to, and it must be able to be enchanted by the Aura. (It doesn’t matter who controls the Aura or who controls Simic Guildmage.) If no such permanent exists, the Aura doesn’t move.

Decktips