Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Nedermagic Symbolen :
= ( DGM ) = Dragon's Maze
Over Fuse; Voor de volledigheid.
(This is based on the Dragon's Maze mechanics article that went online tonight.)
1. Fuse is optional. (You're still allowed to cast just one half if you want.)
2. Fuse only works from the hand. (If you're casting the spell from another zone, you have to pick one half to cast.)
3. A fused spell is one spell, not two. (You aren't casting one half and then the other half separately. Both halves will resolve together, and a single counterspell will counter both. Something which reads "Whenever you cast a spell" will only trigger once from casting the spell fused.)
4. A fused spell is all of the colors of both halves. (If you only cast one half, then the spell will only be the colors of that half. While it's anywhere else other than on the stack, a split card is all of the colors of both halves.)
5. You can choose the same target(s) for one half as you do for the other half, but you don't have to. (For example, you can target the same player with Toil that you target with Trouble, or you can target different players.)
6. When a fused spell resolves, the left half's effect happens first. (It's all part of the same resolution, so you can't respond in between, but you still have to do them in the correct order.)
Dan heb ik toch nog wat vragen over: Als ik Beck//Call open draai in een Epic Experiment van
, hoeveel moet
zijn als ik:
- Beck wil casten?
- Call wil casten?
En als ik dit dan cast en mijn tegenstander wil hem counteren met een Spell Blast, hoeveel moet hij betalen als ik:
- Beck heb gecast?
- Call heb gecast?
- Allebei heb gecast?
@Epic Experiment: Voor Beck moet de X minstens 2 zijn, en voor Call minstens 6.
@Spell Blast: X=2 for Beck. X=6 for Call. X=8 for Fusion.

Creature - Human Soldier

Creature - Vedalken Soldier

Creature - Zombie Soldier

Creature - Human Warrior

Creature - Elf Warrior


Legendary Creature - Human Cleric


Legendary Creature - Human Advisor

Instant
Land
: Add
or
to your mana pool.
Land
: Add
or
to your mana pool.
Weet iemand al hoe het bijvoorbeeld gaat met wear // tear als die bovenop ligt en je hem revealt met een Counterbalance
counter je dan iets van: 1 2 of 3? Want dat vind ik nog een beetje vreemd aan deze kaarten.
Kan iemand hier duidelijkheid over verschaffen.
Behalve op de stack hebben split cards twee converted mana costs, dus kan met de combinatie Counterbalance en Wear//Tear een spell met zowel een cost van 1 als 2 gecountered worden. 3 gaat niet, want die converted mana cost heeft de split card spell alleen als hij op de stack ligt en als hij gefused is.
Zie hier voor de regelgeving (en voorbeelden, o.a. bij 708.5 en 708.6c) rondom split cards.
Let wel, dankzij Fuse zullen hier waarschijnlijk toevoegingen (en misschien ook aanpassingen) in plaatsvinden.


Legendary Creature - Human Soldier

//
Sorcery


Creature - Elf Shaman
Sicke kaart zeg. 10 power voor 7 mana verdeeld over meerdere bodies. Geweldig blinktarget ook.
Die tokenkaart is best gaaf! Denk dat die nog best veel play gaat zien.
Game Day full-art promo's voor Dragon's Maze :
Melek, Izzet Paragon & Trostani’s Summoner

Creature - Zombie Wizard


Creature - Demon


Legendary Creature - Troll Warrior


Creature - Beast


Instant

// 

Sorcery

// 
Instant


Legendary Creature - Vampire


Sorcery


Creature - Plant Skeleton


, Put the top four cards of your library into your graveyard: Return Rot Farm Skeleton from your graveyard to the battlefield. Activate this ability only any time you could cast a sorcery.
Doe mij maar alvast 4 dan die Obzedat's Aid, dat ding is awesome.
Vind het ook wel vet dat al die ledgends en aardig wat van de coolere kaarten gewoon rare hebben gemaakt ipv dat suffe mythic.
reanimate was nog niet goed genoeg!
best wel zieke vampire ook in limited die mirko :0


Enchantment
Varolz heeft best wel een vette synergy met Phyrexian Dreadnought, 2 mana voor 12 +1/+1 counters op je general, not bad
iets minder goed maar wel stoer, Groundbreaker.


Creature - Beast Mutant


Creature - Human Advisor
less for you to cast.


Instant

Creature - Elemental