Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

humility/ layers/timestamp

Scroll: [boven|reacties|beneden]
robin (21) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-9-2011 16:11:00

Hoi

Ik ben me aan het verdiepen in Humility en de layer regelgeving er rond.
Natuurlijk zit ik nu met enkele vragen.


Ik speel een batterskull, en de beurt erna een humility. Is mijn batterskull nu 5/5 zonder lifelink en zonder vigilance?
Ik speel eerst de humility, en dan de batterskull: Is mijn beest nu een 5/5 met vigi en lifelink?
Indien niet begrijp ik de timestamp regels nog niet helemaal denk ik.

De timestamp regels tellen toch niet bij lords en sliver effecten omdat het zelf creatures zijn he? 2Muscle Sliver, dan een humility, en dan nog 2 Muscle Sliver maakt gewoon 4 1/1 beesten toch he?

gr

Reacties (3)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
15-9-2011 16:19:00

Het maakt niet uit of je Batterskull of Humility in een bepaalde volgorde speelt, je germ is altijd 4/4 vigilance en liflink aangezien, het effect van humility in layer 7b (p/t settings) en de +4/+4 in layer 7c (p/t +/-) word uitgevoerd.

Een timestep word enkel uitgevoerd wanneer er 2 effecten zijn die in de zelfde layer gedaan worden bv: Humility ligt in het spel en iemand speelt een Ovinize op een beest van jou, bijde P/T setting (layer 7b) en nu word er een timestep toegepast om te kijken welk effect er gebruikt moet worden en aangezien de ovinize een nieuwere timestep heeft word dit effect dus toegepast.

Voor meer info over layers: hier

15-9-2011 16:37:00

@Ajani
Dat hij 5/5 (1/1 van humility, +4/+4 van skull) is is duidelijk, het probleem zit hem in het wel/niet hebben van vigilance/lifelink. (Layer 6; abilities.)

@Humility, the Horror of Horrors.
Vraag 1: Correct. Humility heeft de latere timestamp, en overschrijft de abilities die Batterskull gaf.
Vraag 2: Correct. Batterskull heeft nu de latere timestamp, dus wordt zijn effect (vigilance + lifelink geven) toegepast nadat Humility de rest wist.

Overigens krijgen Equipment en Aura's iedere keer dat ze attached worden een nieuwe timestamp. Als je in voorbeeld 1 de Batterskull zou unattachen en opnieuw equippen zou de Germ wel weer lifelink+vigilance hebben.

Vraag 3: Semi-Correct. Het zijn inderdaad 1/1 creatures, maar dat komt niet zozeer doordat creatures vrijstelling van timestamp hebben. Timestamps zijn alleen als relevant als effecten in dezelfde layer zitten.

Het probleem hier is dat abilities geven/weghalen in een eerdere layer zit dan P/T bepalen. In layer 6 haalt Humility alle abilities van Muscle Slivers weg, waardoor die niet meer aanwezig zijn wanneer in layer 7 de P/T bepaald wordt.

Bij een Winged Sliver (geeft abilities, zit daardoor ook in layer 6)zou timestamp in theorie relevant kunnen zijn, al maakt dat bij Humility nog steeds niet uit:
-Als Winged Sliver de eerdere timestamp heeft geeft hij alle slivers flying, waarna Humility alles weer weghaalt.
-Als Humility de eerdere timestamp heeft wist hij Winged Slivers ability, waarna die geen flying meer kan geven.

robin (21) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-9-2011 18:03:00

Ok, bedankt voor de info. Ik ben blij dat ik het redelijk begrepen heb
Dit is het moeilijkste dat ik ooit over regels heb gelezen btw. Heeft magic nog van deze zieke regeltjes?

Scroll: [boven|reacties|beneden]