Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Venser, the Sojourner

Serie: Venser vs Koth (VVK)

Rarity: Mythic Venser vs Koth Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Scars of Mirrodin
 -
11,95
 -
24,95
Venser vs Koth
 -
11,95    
Venser, the Sojourner | Venser vs Koth

Prijs:

€ 11,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-3-2012 16:42:00

Het werkt wel, maar je hebt er niet zo heel veel aan omdat Oblivion Ring de verbannen kaart weer teruggeeft als hij de battlefield verlaat.

De truc met Oblivion Ring is om hem op instant speed te removen in reactie op de enter-the-battlefield trigger om ervoor te zorgen dat de verbannen kaart ook voor altijd verbannen blijft.

8-3-2012 16:35:00

Leuk voor Reality Acid, werkt dat ook met Oblivion Ring? Is wel geen aura, mr kan wel geblinkt worden op dezelfde manier.

7-3-2012 19:59:00

Kijk eens aan, weer wat geleerd. Goed om te weten voor m'n blink decks.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-3-2012 18:46:00

Als een aura de battlefield binnenkomt, moet je inderdaad nog aanwijzen welke permanent hij moet enchanten als je dat nog niet gedaan hebt. (Als je een aura spell cast, heb je dat tijdens het casten dus wel al gedaan, want dan heb je een target aangewezen, maar nu cast je hem niet.) Dat aanwijzen target echter inderdaad dus niet, want een aura spell target alleen maar als je hem cast.

Als er echter geen permanent is die hij kan enchanten (er is er helemaal geen of ze hebben allemaal protection of er wordt door geen enkele permanent aan de enchant voorwaarde voldaan), dan komt de aura niet de battlefield in en blijft hij waar hij is, ge-exiled dus en komt dus ook niet later nog terug. Hij gaat dus dan niet naar de graveyard, want dat is alleen bij aura's die wel op de battlefield aanwezig waren en die als state-based actions gecheckt worden, niet meer aan een (legal) permanent attached zijn. Deze aura is dan echter nooit op de battlefield aangekomen.

7-3-2012 18:26:00

Hij mag ook op een creature met shroud. Dit is namelijk omdat je bij het terugkomen naar de battlefield van het blinken geen target hoeft aan te wijzen voor het enchantment - aura. Dit hoeft alleen maar bij het casten.

Echter, dit werkt alleen voor shroud/hexproof. Protection van de kleur kijkt er bij iedere SBA's naar, dus dan zal hij er weer afvallen. Bij Shroud etc. gaat het alleen om het targetten, maar zoals hierboven al uitgelegd: je target niet.

7-3-2012 18:04:00

Zover ik kan lezen bij de eerste ability komt die enchant creature weer terug naar het spel. Het moet dan wel op een legal target gelegd worden.
Dat kan dus een ander creature zijn.

7-3-2012 17:54:00

Als ik een enchant creature enchantment exile mag ik deze enchanten op een ander creature of helemaal niet meer enchanten?

4-3-2012 10:51:00

Let wel op dat Venser's ability je daarbij niet kan helpen, aangezien je hem pas op het einde van je beurt terugkrijgt en je dan zijn ability NIET meer kan gebruiken (die kan je namelijk alleen in je main-phase zonder een spell op de stack gebruiken, net zoals sorceries).

Werd niet om gevraagd, wel handig om te weten.

4-3-2012 02:03:00

Als hij opnieuw het spel in komt, dan ziet hij zichzelf als een nieuwe kaart. Hij komt in het spel met zijn originele aantal counters en je mag nogmaals een ability gebruiken.

Hans (30) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-3-2012 01:31:00

vraagje over planeswalkers in het algemeen:
als ik een planeswalker's ability gebruik, hem terug haal naar mijn hand en opnieuw speel in dezelfde beurt, mag ik dan een 2e keer die beurt een ability gebruiken of blijft de 1x per beurt restrictie dan nog steeds gelden?

23-1-2012 22:45:00

Oja tuurlijk, helemaal niet aan gedacht .. Face-slap-smiley

23-1-2012 22:42:00

Als je de token exiled, dan verdwijnt hij en zal nooit meer terugkomen.

23-1-2012 22:39:00

wat gebeurt er precies als ik met een Mimic Vat een random beestje maak,
daarna exile met venser's eerste ability? Gaan de ability's langs elkaar af, at the beginning of the next end step? en als ik hem dan
toch moet sacrifice'en, is er geen manier om het beestje levend te houden in type2?

Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-1-2012 19:58:00

Las over dat Venser vs Koth deck ergens hieronder en dacht:
Hij had zich toch opgeofferd voor Karn? Hoe kan er dan nog een dual deck van hem uitkomen? Reïncarnatie? Of vergis ik me hierin en werkt het anders bij planeswalkers die dood gaan? En zijn er al meerdere gestorven?

Tom (19) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-1-2012 01:17:00

Dank U voor de snelle comment.

Oracle

Legendary Planeswalker - Venser 

+2: Exile target permanent you own. Return it to the battlefield under your control at the beginning of the next end step.
-1: Creatures can't be blocked this turn.
-8: You get an emblem with "Whenever you cast a spell, exile target permanent."

NederMagic FAQ

Vraag: Wallpaper?
Antwoord: Ja, hier

Vraag: is dit de kaart van de dag geweest?
Antwoord: yep!

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/1/2011
Emblems behave similarly to enchantments: They have an ability that, in a general sense, continually affects the game. The primary difference between them is that emblems aren’t permanents and don’t exist on the battlefield. Nothing in the game can remove an emblem, simply because no other spell or ability references them. Once you get an emblem, you keep it for the rest of the game. Emblems have no color, name, card type, or other characteristics beyond the listed ability.

1/1/2011
The first ability can target any permanent you own, including those another player controls.

1/1/2011
If the first ability exiles a token, that token will cease to exist. It won’t return to the battlefield.

1/1/2011
A permanent exiled by the first ability will return to the battlefield under your control at the beginning of the next end step even if you no longer control Venser at that time.

1/1/2011
Venser’s second ability doesn’t lock in what it applies to. That’s because the effect states a true thing about creatures, but doesn’t actually change the characteristics of those creatures. As a result, all creatures can’t be blocked that turn, including creatures you don’t control, creatures that weren’t on the battlefield at the time the ability resolved, and creatures that have lost all abilities.

1/1/2011
Venser’s last ability creates an emblem with a triggered ability. The emblem is the source of the triggered ability. Because emblems are colorless, you can target permanents with protection from white or from blue, for example, with the triggered ability.

1/1/2011
Whenever you cast a spell, the emblem’s ability triggers and goes on the stack on top of it. It will resolve before the spell does.

1/1/2011
If you control more than one such emblem, each one’s ability will trigger separately whenever you cast a spell.

Decktips