spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
30-6-2016 6:51:01 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Mimic Vat informatie
Serie: Scars of Mirrodin (SOM)
Rarity: Rare Scars of Mirrodin Rare
Geef commentaar op Mimic Vat
Mimic Vat komt voor in
Serie Normaal Foil
Scars of Mirrodin
 -
2,50
 -
7,95
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Premium lid Jens (66) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Koen (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Official Judge Jelle Zwaan (76) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Global Moderator Official Rules Advisor Arjan Kuijper (Zaandam) (235) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Wijnand Schoenmakers (180) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3 0
Premium lid Brian Keeman (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
franz (3) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Djilan (323) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Vick (53) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3 0
Premium lid Stronghold (27) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 0 1
midnight (31) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 0 1
Robin (33) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid t bodifee (26) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Take (Amsterdam) (27) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Rik S (62) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Illus. Thijs Jager (33) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Hrethgir (59) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Squido (Heerlen) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Mark H (Nieuw Vennep) (173) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3 0
Premium lid Ert (79) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Sjoey (40) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Premium lid Patrick (101) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Kenta (9) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Alwin (4) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Oropher Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
FearDot (35) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Jeron Gilsing Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
goossens Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid wouter (19) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid prs (53) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Official Rules Advisor Erwin (Amstelveen) (138) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3 0
[Recon] (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Robin (15) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
axagon Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Superne5k (149) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Johan C. Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Roald (73) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 4 0
Premium lid Sander W. (Amsterdam) (53) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Niels Noorlander Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
* Dit is het aanbod van Mimic Vat uit Scars of Mirrodin. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
yorick top Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 16-5-2016
mooi, dankje, dan stop ik deze in mijn deck
Bruxonn Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 15-5-2016
Je hoeft de kopie dus ook niet te exilen
Power Moderator Official Judge Dustin (offline - GP Sao Paulo) (33) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 15-5-2016
Nee, een kopie kopieert alleen wat er op de kaart gedrukt staat. De token krijgt haste van Mimic Vat, maar de kopie van de token niet.
yorick top Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 15-5-2016
hoe werkt deze met populate? krijgt mijn gepopulate token ook haste?
bvd yorick
Bruxonn Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 15-11-2015
Klopt. Als je je commander naar je Command Zone terug stuurt, dan is hij niet langer Imprinted door Mimic Vat. Dus kun je er ook geen token van maken... (aangezien het niet meer "the exiled card" is)
Alex (Almere) (17) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 15-11-2015
Hoe werk deze met een edh general? Als ik exile en ervoor kies hem naar de command zone te brengen dan imprint vat hem ook niet ofzo?
Premium lid Jimmy (8) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-7-2015
ok hartelijk dank voor de klare, heldere en duidelijk uitleg
Official Rules Advisor Ivo Beckers Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 24-7-2015
Ook als je de trigger van Academy Rector eerst laat resolven, kun je hem wel nog imprinten als je er voor kiest om hem niet te exilen. Het exilen van Academy Rector in zijn triggered ability is namelijk optioneel vanwege de "may".

Let op: Als jouw intentie is om elke beurt een enchantment te zoeken met behulp van Mimic Vat dan gaat dat niet lukken. Als een token van een imgeprinte Academy Rector dood gaat raakt hij welis waar de graveyard en triggert zijn ability, maar kun je hem niet exilen omdat hij niet meer bestaat dus het "if you do" gedeelte kan niet vervult worden
Premium lid Official Rules Advisor Sander v1.1 (39) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 24-7-2015
Ja, ze gaan allebei tegelijk af en jij bepaalt in welke volgorde de triggers op de stack komen te liggen. Als je kiest om hem eerst te Imprinten, kan je hem niet meer Exilen om een Enchantment te zoeken, hij ligt namelijk niet meer in de Graveyard. En als je er voor kiest om 'm eerst te Exilen om een Enchantment te zoeken, kan je 'm niet meer Imprinten.
Premium lid Jimmy (8) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 24-7-2015
Werkt deze met Academy Rector? Kan je deze wel imprinten gezien het effect van de Academy Rector. Een prioriteitsvraag dus
Premium lid Johannes (eindhoven) (135) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 14-2-2015
Ja, beide triggers gaan af.
Premium lid Kaaierd (1) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 14-2-2015
Als ik een Thragtusk heb imprint onder Mimic Vat en ik maak een kopietje, gaan dan zowel de enters the battlefield trigger als de leaves the battlefield trigger af?
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 11-7-2014
Ik denk dat de meeste spelers slim genoeg zijn om dan Mimic Vat niet te activeren. In meeste gevallen zal je je commander dan permanent kwijt zijn puur om een mimic vat uit te zetten. Geen beste ruil imo.
Premium lid Official Rules Advisor Peanut (Zoetermeer) (85) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 11-7-2014
Nee die ligt er dan al niet meer.... Woopsie
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 11-7-2014
Als er een Torpor Orb ligt zou ik toch liever niet de tegenstander hasty phages willen geven. Instant death na een boardwipe lijkt me een beetje risky.
Meer commentaar >
Mimic Vat | Scars of Mirrodin
Oracle tekst
Artifact 
Imprint - Whenever a nontoken creature dies, you may exile that card. If you do, return each other card exiled with Mimic Vat to its owner's graveyard.
3, T: Put a token onto the battlefield that's a copy of the exiled card. It gains haste. Exile it at the beginning of the next end step.
Rating na 6 stemmen
Tournooi info
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Block, Commander
Officiele rulings
1/1/2011 The imprint ability will trigger whenever a nontoken creature is put into any graveyard from the battlefield, not just your graveyard.
1/1/2011 Exiling the card as the first ability resolves is optional. If you choose not to exile it, or you can't exile it because the card has somehow left the graveyard before the ability resolves, the ability simply doesn't do anything as it resolves. Any card currently exiled by Mimic Vat remains exiled.
1/1/2011 If multiple nontoken creatures are put into their owners' graveyards from the battlefield at the same time, the imprint ability will trigger that many times. You put the triggered abilities on the stack in any order, so you'll determine in which order they resolve. However, since exiling those cards is optional, and choosing to exile a card this way causes the previously exiled cards to return to their owners' graveyards, the order generally doesn't matter: You'll wind up with at most one of those cards exiled, and the rest will be in the appropriate graveyards.
1/1/2011 You may exile a noncreature card with Mimic Vat's first ability. For example, if a nontoken artifact that's become a creature is put into a graveyard from the battlefield, Mimic Vat's first ability triggers and you may exile that card.
1/1/2011 The token created by the second ability will be a copy of whatever card is exiled with Mimic Vat at the time the ability resolves. This might not be the same card that was exiled with Mimic Vat at the time the ability was activated. It also might not be a creature card.
1/1/2011 If the token is a copy of a noncreature card, it will still have haste, though that won't matter unless that token somehow becomes a creature.
1/1/2011 You may activate the second ability even if no card has been exiled with Mimic Vat. If no card has been exiled with Mimic Vat by the time the ability resolves, no token will be created.
1/1/2011 If the exiled card has {X} in its mana cost (such as Protean Hydra), X is considered to be 0.
1/1/2011 Any enters-the-battlefield abilities of the exiled card will trigger when the token is put onto the battlefield. Any "as [this permanent] enters the battlefield" or "[this permanent] enters the battlefield with" abilities of the exiled card will also work.
1/1/2011 The token is exiled at the beginning of the next end step regardless of who controls it at that time, whether the exiled card is still exiled at that time, or whether Mimic Vat is still on the battlefield at that time.
1/1/2011 If Mimic Vat's second ability is activated during a turn's end step, the token will be exiled at the beginning of the following turn's end step.
1/1/2011 If the token isn't exiled when the delayed triggered ability resolves (due to Stifle, perhaps), it remains on the battlefield indefinitely. It continues to have haste.
NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Mimic Vat samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Mimic Vat
Zoek decks met Mimic Vat
Mimic Vat toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Scars of Mirrodin / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkel informatie
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Spoilers
Eternal Masters spoiler (EMA)
Shadows over Innistrad spoiler
Oath of the Gatewatch spoiler
Commander 2015 spoiler
Battle for Zendikar
Magic Origins
Modern Masters 2015
Dragons of Tarkir

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Shadows over Innistrad.
Draftbattle Oath of the Gatewatch.
Draftbattle Battle for Zendikar.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 4 leden ingelogd op NederMagic.
16589 paginas bekeken sinds 30-6-2016 0:22:54

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.