Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

[COLUMN] M12 set review: Wit

Scroll: [boven|reacties|beneden]
8-7-2011 11:56:00

Beste Nedermagiccers.

Vandaag ga ik de kleur wit van met jullie doornemen, en per kaart bekijken hoe goed ze in limited/Commander zijn!

Ik gebruik daarbij de volgende beoordeling: (Bedankt Channelfireball!)

Commander5.0: Commander all-star. Speel je in élk deck. Mana Crypt, Sol Ring.
4.0: Commander staple. Time Stretch, Primeval Titan, Solemn Simulacrum
3.5: Goede Commander kaart, maar geen staple. Rofellos, Llanowar Emissary, Mimic Vat, Wrath of God
3.0: Commander staple in het juiste deck. Overwhelming Stampede, Phyrexian Reclamation
2.5: Goede kaart in bepaalde decks. Font of Mythos, Violent Ultimatum
2.0: Matige kaart. Ziet soms play of is een goede haat-kaart. Relic of Progenitus, Celestial Purge(Veel kaarten vallen in deze categorie)
1.0: Deze kaart is slecht en ziet zelden play. One with Nothing, Squire

Limited5.0 Deze kaart speel je altijd.
4.5 Deze kaart speel je bijna altijd, ondanks wat je ernaast nog meer hebt.
4.0 Als dit de enige kaart in deze kleur is probeer je hem alsnog te spelen.
3.5 Ik wil graag de kleur van deze kaart gaan spelen.
3.0 Als ik de kleur van deze kaart speel zal ik de kaart in 100% van de gevallen spelen.
2.5 Meerdere kaarten in de kleur van deze kaart zullen me naar deze kleur toe trekken.
2.0 Als ik deze kleur speel, speel ik deze kaart meestal(70%)
1.5 Deze kaart haalt mijn deck 50% van de keren.
1.0 Ik ben niet blij als ik deze kaart moet spelen.
0.5 Er zijn situaties waarin ik deze kaart inboard, maar ik begin er nooit mee.
0.0 Ik stop deze kaart nooit in mijn deck.




Commander: 2.5

Een 5/5 flyer voor 6 mana stelt in de wereld van Commander niet veel voor. Haar ability is echter wel leuk, al worden er teveel manieren in Commander gespeeld om er vanaf te komen.
Ze zal wel een plaatsje vinden in een aantal decks.

Limited: 4.0

In Limited zijn 5/5 flyers voor 6 mana echt de bom! Dit is een klassiek voorbeeld van een first pick. En als extra'tje wordt een andere permanent van jou nog eens indestructible.



Commander: 2.0

Commander is niet het formaat voor deze tovenaar. De ability is leuk, maar voor 2 mana heb je zoveel beters. Stoneforge Mystic bijvoorbeeld.

Limited: 3.0

Lifelink is behoorlijk goed in formaten waar levens ertoe doen. En deze man kan het aan ál je beesten geven. Verder is het een solide 2/1 voor 2 mana. Ik wil van mijn Serra Angel wel een Baneslayer Angel maken!



Commander: 1.0

Mogen ze hierboven genade hebben voor degene die deze kaart probeert te spelen in zijn deck.

Limited: 0.5

Lifegain kaarten zijn over het algemeen echt heel slecht. Het kost je een kaart en het enige dat je ervoor krijgt is wat uitstel. Natuurlijk is het leuk om met een kaart als deze een Fireball te 'counteren', maar deze kaart mag je gewoon niet in je 40 kaartendeck spelen!



Commander: 2.0

In commander geef ik vaak de voorkeur aan goede equipments boven aura's. Aura's hebben de neiging om kaartnadeel te geven, en bij deze kaart is het niet veel anders. In het formaat waar Swords to Plowshares en Path to Exile leven ga ik toch liever voor een andere kaart.
Bovendien maakt de +4/+4 niet zo heel veel uit, al bezorgt Rafiq of the Many je tegenstanders wel een ongunstig lot.

Limited: 4.0

Normaal ben ik geen fan van aura's, maar deze kaart ontloopt de regel van kaartnadeel als je mannetje gesloopt wordt. Als je tegenstander geen Unsummon-achtig iets heeft dan win je op deze kaart. Zorg ervoor dat je deze kaart niet speelt als je opponent mana open heeft, want een Doom Blade in reactie op de spell zou wel heel vervelend zijn..



Commander: 2.0

Deze kaart kan leuk zijn in combinatie met dingen als Basilisk Collar, maar voor 4 mana heb je wel een stuk betere kaarten.

Limited: 3.5

Deze kaart is echt waanzinnig in limited. Je tegenstander kan bijna niet meer aanvallen zodra deze man zijn ability kan gebruiken.



Commander: 3.5

Archon is een dikke vlieger die de engste permanent op tafel kan exilen zodra hij het loodje legt. Zeker met kaarten als Miren, the Moaning Well en High Market kan dat leuk zijn. Verder is hij makkelijk terug te halen met kaarten als Sword of Light and Shadow en Phyrexian Reclamation, voor een unlimited supply aan permanent removal!

Limited: 4.0

Voor de stats alleen al zou je deze kaart graag willen spelen, maar je krijgt er nog eens een toffe ability bij. Hij is uitstekend in het doodschoppen van je tegenstander, maar ook in het chumpblocken van dikke beesten. Bovendien is het automatisch een 2 voor 1 als je tegenstander hier een Doom Blade aan opoffert.



Commander: 1.0

Commander is niet de plek voor kostende vanilla mannen. Hoe gepanserd hij ook mag zijn.

Limited: 2.0

We weten nog niet hoe aggressief het draftformaat van m12 gaat worden. Dat kan de speelbaarheid van deze kaart wel vergroten. Zijn cost zorgt er wel voor dat je hem alleen wil spelen in een heavy deck.



Commander: 1.0

Ik betaal wel 1 mana bij voor een Baneslayer Angel, en die zou ik niet eens spelen in commander!

Limited: 3.0

3 power flyers zijn altijd welkom in limited, en voor slechts 4 mana kan deze vogel al vroeg beginnen met de aanval.



Commander: 2.5

In Commander zijn er behoorlijk wat enge enchantments die je wel goedkoop terug wil kunnen halen. Daar komt nog bij dat dit een beest is en dus makkelijk herbruikbaar is mbv Crystal Shard en dergelijke.

Limited: 1.0-3.0

Het ligt er geheel aan hoeveel goede enchantments je verder in je deck hebt zitten. Als jij een Mind Control en een Pacifism hebt, dan wil je Auramancer zeker spelen. Heb je geen aura's, dan is het een Gray Ogre die je liever niet wil spelen.



Commander: 1.0

Gray Ogres zijn niet helemaal geschikt voor Commander.

Limited: 2.0

In een aggressief deck is dit een prima kaartje. Al kan ik me voorstellen dat je liever geen 3 mana betaalt voor een 2/2 blocker. Het ligt dus geheel aan je deck.



Commander: 2.0

In een meta vol zwarte en rode decks is deze kaart erg sterk, maar tegen een Multani, Maro-Sorcerer deck is het een mulligan. Ik zou oppassen met dit soort kaarten maindeck te spelen.

Limited: 1.0

Purge is een van de betere sideboard kaarten. Als je wit speelt wil je hier best een of 2 van in je sideboard hebben!



Commander: 3.5

Dit soort effecten zijn altijd heel erg goed in Commander, omdat het vaak tonnen kaartvoordeel oplevert. Bovendien kan je hier zelf nog omheen spelen door dingen te regeneraten!

Limited: 3.5

De dagen dag WoG effecten goed zijn limited zijn nog niet voorbij. Als je er zelf een beetje omheen kan spelen dan is het vaak een 3 voor 1 of meer. Ik ben altijd blij met mass removal kaarten in mijn deck.



Commander: 1.0

Disenchant is al oneindig veel beter, en die speel je ook bijna niet.

Limited: 0.5

Tegen een Mind Control wil ik wel een Demystify inboarden, maar eigenlijk speel ik deze kaart liever niet.



Commander: 1.0

Doe me een plezier, en speel deze kaart niet.

Limited: 1.0

Deze kaart wordt wel meer speelbaar naar mate je meer Auramancers hebt gedraft. +3 bonus op toughness kan enorm zijn, en de levens zijn ook niet onbelangrijk. Echter heeft deze aura hetzelfde probleem als elke andere aura: káártnádéél!



Commander: 1.0

White weenie heeft altijd al bekend gestaan om zijn kracht en populariteit in Commander. Waren er maar 6/6 mannen voor , met lifelink, en flying…

Limited: 1.0

Ondanks zijn aggressieve manacost is het maar een Goblin Piker. Je wil deze kaart niet spelen in je deck, want als je hem niet op beurt 1 hebt wordt je erg ongelukkig als je hem pakt.



Commander: 2.5

Gideon is een van de mindere planeswalkers in Commander. Hij heeft namelijk niet echt een super-special-awsome ability. Hij is gewoon solide, that's it. In Commander wil je geen solide kaarten, je wil broken kaarten!

Limited: 4.5

Gideon kan alles in limited. Hij kan je opponent dwingen aan te vallen in je Serra Angel, hij kan beesten slopen, hij kan je opponent slopen, hij kan Holy Dayen, hij kan een eitje voor je bakken.



Commander: 2.5

Zeker in multiplayer kan hij ontzettend snel heel erg dik worden. Het probleem echter is dat hij verder geen evasion heeft, en dood gaat aan elke vorm van removal.

Limited: 3.5

In limited zijn kaarten van 3 mana die makkelijk 5/5 kunnen worden echter uitstekend, aangezien er zo weinig removal is. Deze kaart zorgt er eigenlijk voor dat je opponent niet meer WIL aanvallen. Hij schijnt ook erg leuk te zijn met…



Commander: 2.5

Een erg politieke kaart. Voor slechts . Je kan helemaal met je tegenstanders gaan onderhandelen wie hij moet aanvallen, en anders tap je zijn beest gewoon!

Limited: 3.5

Tappers zijn altijd geweldig geweest in limited, en deze kost slechts 1 mana! Geef hem niet zomaar door, want betere removal in wit vind je bijna niet.



Commander: 2.0

Dit is vooral een haat-kaart tegen mensen die van truukjes houden. Nou hou ik van truukjes, dus vind ik dit geen leuke kaart in Commander. Maar speelbaar kan hij soms zeker zijn. Echter soms is het gewoon een Glory Seeker.

Limited: 2.0

In limited is deze kaart vaak niet meer dan een veredelde beer. Echter tegen sommige decks kan hij echt waanzinnig zijn. Tappers werken opeens niet meer, Cancels worden onspeelbaar, en combattruukjes zijn dood.



Commander: 1.0

Sorry, ik beledig hiermee vast iemand's tribal griffin deck.

Limited: 1.0-3.0

Het ligt er volledig aan hoeveel Griffin's je hienaast weet te draften. Het grootste probleem van deze kaart is dat hij makkelijk te truuken is, door de griffin te Doom Bladen en hem gewoon te blokken met een random 2/2. Als je echter 5 griffin's in je deck hebt zitten is een 4/4 flyer voor 2 mana natuurlijk prima.



Commander: 1.0

Wederom mijn welgemeende exuses aan de griffin fans.

Limited: 2.0

Hij houdt alle 2/2 creatures tegen, en valt in de tussentijd voor 1 door de lucht aan. Goed is anders maar slecht is hij zeker niet.



Commander: 1.0

Weer zo'n toppertje voor het white weenie commander deck!

Limited: 2.0-3.0

Deze kaart kan insane zijn met een aantal witte vliegers. En anders is het een matige Giant Growth, wat soms nog steeds wel oke kan zijn. Zeker het verrassings effect kan erg van pas komen.



Commander: 1.0

Hou toch eens op met white weenie pushen..

Limited: 2.5

Ik vraag me af wat voor soort kaarten je moet spelen om deze kaart goed te maken..



Commander: 1.0

Spirit Link kon je tenminste nog op beesten van de tegenstander leggen, zodat ze lekker aan konden vallen en jij levens zou krijgen. Deze kaart is echt heel slecht en ik Basilisk Collar aan voor de mensen die er toch mee willen spelen.

Limited: 0.5

Een aura die niet eens de stats van een beest opkrikt. Ik wordt altijd gelukkig als ik mensen deze kaart tegen me zie gebruiken!



Commander: 3.0

In een deck met veel enchantments is deze kaart echt waanzinnig. In een deck zonder veel enchantments speel je hem gewoon niet.

Limited: 0.5-3.0

Als je nou 4 Pacifisms en 2 Mind Controls hebt dan is het wel een goed kaartje ja.. Met minder dan 4 enchantments zou ik hem echter nooit spelen.



Commander: 1.0

Combat truukjes zijn nou eenmaal niet zo goed in Commander.

Limited: 3.0

Deze kaart is erg veelzijdig. Je kan er een Serra Angel mee truuken, je kan een Incinerate ‘counteren', je kan een met een klein beest een dikker beest doodblocken. Bovendien kan het jouw Craw Wurm opeens laten vliegen om in één keer voor de win te gaan!



Commander: 3.5

Een antwoord op alle nonland permanents, voor slechts 3 mana. Bijna elk wit deck wil deze kaart wel spelen. Hij is alleen niet zo goed als er veel Akroma’s Vengeance achtige kaarten gespeeld worden.

Limited: 4.0

Oblivion Ring is waarschijnlijk de beste removal spell in limited, en er zijn zeker decks die ervoor willen splashen. Het is een antwoord op álles, inclusief Planeswalkers. Geef hier alleen echte bommen voor door.



Commander: 1.0

Wit heeft wel iets betere removal, zelfs voor minder mana.

Limited: 3.5

Removal dat bijna op elk beest werkt en makkelijk te splashen is. Het is geen Oblivion Ring maar het komt zeker in de buurt.



Commander: 1.0

"Hallo, ik ben een Peregrine Griffin."
"Peregrine Griffin, dit is Baneslayer Angel."

Limited: 3.0

Hij schopt misschien iets minder snel dan Assault Griffin, maar hij wint meer gevechten. Zeker als je er meer naast elkaar hebt liggen komt er maar weinig doorheen.



Commander: 1.0

Nee, gewoon… nee.

Limited: 0.0

Herhaal mij:
Enchantments die niets doen zijn slecht.
Enchantments die niets doen zijn slecht.
Enchantments die niets doen zijn slecht.



Commander: 1.0

Deze kat zou zijn trots snel verliezen als hij wordt bloodgesteld aan het formaat Commander.

Limited: 0.5

Misschien dat je deze kaart wil inboarden tegen een deck dat heel veel 2 drops speelt, maar verder zie ik weinig nut voor hem in limited. Als hij nou 0/4 was geweest had het echt een wereld van verschil gemaakt.



Commander: 5.0

Volgens mij wil iedereen wel een lekkere uitsmijter tijdens een potje Commander!
Maar even serieus, deze kaart krijgt een 1.0.

Limited: 2.5

Hij kan de meeste beesten wel blokken en het is niet erg als hij dood gaat. Een 3/3 vlieger voor 3 mana is namelijk een super goede deal!



Commander: 2.0

Voor de angel-liefhebbers zal ik deze kaart geen 1.0 geven, al zijn er wel erg veel kaarten tegenwoordig beter dan een Serra Angel. 16 jaar geleden was dat echter wel even anders.

Limited: 4.0

In limited is Serra een van de power uncommons. Aanvallen en blocken, zo domineert Serra het board. Er zijn maar weinig kaarten beter(en knapper) dan een Serra Angel



Commander: 1.0

Het kost 5 mana en het vliegt

Limited: 1.5

Niemand is ooit blij om een Siege Mastodon te spelen, maar hij blokt wel 4/4 mannen de hele dag lang.



Commander: 1.0

Ik speel geen slechte aura's.
Ik speel geen slechte aura's.
Ik speel geen slechte aura's.

Limited: 2.5

Tegen een deck zonder removal is deze kaart een waanzinnige beating. Opeens kan je man niet meer geblokt worden, gaat hij niet meer dood in combat, en wordt hij nog dikker ook.
Tegen een deck mét removal is hij meteen een stuk minder goed, want: Het is een aura!



Commander: 1.0

Truukjes als dit zijn schattig in Commander, maar ik zou er bij wegblijven.

Limited: 2.5

In limited kan dit een erg goed truukje zijn. Niet alleen haalt het Mind Control en Pacifism van je beest af, je kan ook opeens een beest doodblocken zonder dat jouw beest doodgaat. Ik zou hier altijd wel 1 van willen spelen!



Commander: 2.5

Dit kan een hele irritante kaart worden in combinatie met Crystal Shard.

Limited: 2.0

Vaak speel je deze kaart wel in je deck. Hij is best goed in race-situaties. Hij zorgt er namelijk voor dat je tegenstander een beurt niet kan aanvallen, en dat jij een extra Horned Turtle hebt.



Commander: 1.0

Je bent erg dapper als je deze kaart speelt in je 99 kaarten deck.

Limited: 3.0

2 mana 2 powered vliegers zijn heel goed in het doodschoppen van je tegenstander. En anders kan hij altijd nog ruilen met de Assault Griffin van je tegenstander!



Commander: 4.0

Sun Titan is erg veelzijdig in Commander. Hij haalt fetchlanden terug, hij haalt Zwaarden terug, hij haalt Eternal Witness terug. Er zijn zoveel dingen waar hij goed mee is. Als ik wit speel dan is Sun Titan meestal een van de eerste kaarten die ik erin stop.

Limited: 4.5

Alle Titans zijn absurd in limited. Niet alleen is dit een 6/6 vigilance voor 6 mana(wat opzich al goed zou zijn), maar je krijgt er ook nog eens elke keer dat hij aanvalt of in het spel komt een kaart voor. Of dat nou een Pacifism of een Stormfront Pegasus is, deze kaart is waarschijnlijk de beste witte kaart om te openen in M12.



Commander: 1.0

3 soldaatjes zijn niet het beste dat er is in Commander.

Limited: 2.0

Deze kaart kan best goed zijn. Als je op de draw bent en je tegenstander speelt een 2 drop en schopt je er een keertje mee, dan haal je er wel dikke waarde uit. Als je dan nog iets als Honor of the Pure of een equipment hebt liggen wordt het helemaal feest!

Top 5 Commander kaarten voor wit5. Gideon Jura
4. Day of Judgment
3. Oblivion Ring
2. Archon of Justice
1. Sun Titan

Top 5 commons voor limited5. Peregrine Griffin
4. Stormfront Pegasus
3. Assault Griffin
2. Pacifism
1. Gideon’s Lawkeeper


Zoals je kan zien is wit in voor Commander geen speciale set. De meest boeiende kaarten zijn reprints, en vrij weinig van de nieuwe rares zijn écht leuk.
In limited is wit echter behoorlijk goed. De kleur bezit over erg goede removal en heeft behoorlijk aggressieve en sterke beesten, waaronder veel flyers. Net als in zal wit weer een sterke kleur zijn om een aggressief deck mee te draften!

Volgende keer komt Blauw!

 Reactie plaatsen

Reacties (19)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
8-7-2011 12:09:00

Super om jouw bevindingen van de kaarten in de nieuwe set te lezen!Ik verheug me op blauw!

8-7-2011 12:18:00

Toffe column, ik kijk uit naar de blauwe

En de recurring baneslayer joke kon ik wel om lachen

-Bram

8-7-2011 12:30:00

Very nice job! De schrijfstijl bevalt me, het leest lekker weg en is denk ik heel leerzaam voor veel spelers om te leren herkennen welke kaarten goed zijn.

8-7-2011 14:44:00

Tof! Leuk om alvast een beetje vooruit te kijken naar het pre-release weekend. Ben benieuwd naar blauw!

8-7-2011 15:36:00

Leuke evaluatie van de witte kaarten in . En helaas geen Baneslayer Angel.

Je gaat naar mijn idee een beetje voorbij aan het feit dat kaarten nooit in een vacuum gemaakt en gespeeld worden. In de meeste van jouw beoordelingen zit zeker een (grote) kern van waarheid, maar je moet ze ook in een context kunnen plaatsen. Dan is het ook een beetje flauw om een common met BSA te vergelijken: nee, natuurlijk zijn ze niet hetzelfde, maar zo zijn ze ook niet ontworpen. Dan zou het heel snel een saai spelletje worden.

8-7-2011 18:01:00

hmm... ik dacht dat je eerlijk gezegd wel de Day of Judgment in commander boven de Oblivion Ring zou plaatsen, zeker in de decks waar we elke dag mee te maken krijgen: ofwel Multani, Maro-Sorcerer, ofwel Enlightened Tutor into Survival of the Fittest into Terastodon of Qasali Pridemage (dag O-ring op mijn winconditie)
hoewel het gewoon een antwoord op allerlei shroudloze dingetjes en het zeker een must in wit is

9-7-2011 00:52:00

Ja, die top 5 is ook heel narrow hoor. Wit heeft plenty betere wog effecten dan de Day of Judgment, en maar weinig betere effecten dan een Oblivion Ring!

@ Marijn,
Commons met Mythics vergelijken is toegestaan in Commander. Er is namelijk nergens een regel die je verbiedt mythics te spelen
Limited is het enige formaat waar je rekening moet houden met de rarity van kaarten, omdat daar rarity iets zegt over het aantal keer dat een kaart in de draft kan zitten, en dat rares dus sterker mogen zijn dan mythics.
Verder heb ik juist het hele limited formaat als context genomen voor de limited rating.

Bedankt voor de positieve reacties! Blauw is in de maak

11-7-2011 00:09:00

En hebben jullie er nog wat aan gehad? Zijn jullie het eens met de ratingen na de prerelease te hebben gespeeld? Graag jullie commentaar!

11-7-2011 00:24:00

Hoe ben je zelf gegaan?

11-7-2011 00:26:00

Prerelease zaterdag 4-0-1, finale gesplit met Michel. Toen had ik ook wel een goede pool met een Grave Titan
Vandaag ging ik 5-1 met een minder goede pool, maar ik heb wel tegen 5 titans gespeeld vandaag en ze allemaal kapot gemaakt!

11-7-2011 11:01:00

Grappig, alleen denk ik dat jij en ik nogal van mening verschillen.

Timely Reinforcements verdient hoger dan een 2.0 voor de limited schaal.

Ik heb gister 2 drafts gedaan (allebei 6-0) en in mijn tweede deck dat heavy white was met een rode splash speelde in twee reinforcements. Het goede aan reinforcements vind ik dat je meer tijd hebt om te wachten met bepaalde kaarten (ik speelde bijvoorbeeld ook pacifism en o-ring). Als timely reinforcements eindelijk wordt gespeeld worden meestal 1 of 2 early attacks van je opponent teniet gedaan door de lifegain waarna hij opeens ook in de creature disadvantage komt door de drie tokens. Die overigens doodleuk een 3/3 doodblocken zonder je het een kaartdisadvantage op te leveren (ze komen immers allemaal uit 1 kaart). Kortgezegd voor 3 mana doet Timely reinforcements alles wat je wil. En al helemaal in een langzaam deck. Het enige nadeel is dat het geen instant is.

11-7-2011 11:03:00

beide drafts waren natuurlijk 3-0, 6-0 in totaal. In dat laatste deck zaten trouwens ook Archon, Aegis Angel, Serra angel, O-ring, Gideon's Lawkeeper en pacifism.

Een sterk wit deck dus.

11-7-2011 12:11:00

Hij krijgt van mij een 2.0 omdat ik hem niet in elk deck zou willen spelen. Aan jouw deck te horen wilde je zo lang mogelijk rekken tot je uiteindelijk je bommen op tafel kon leggen om daarmee te winnen. In zo'n deck is het inderdaad een ontzettend goede kaart. Als je echter een deck vol Stormfront Pegasus hebt, en je vanaf het begin al staat aan te vallen, dan komt die reinforcement een beetje te laat, aangezien jij meer beesten hebt en hoger staat in levens vaak.
De beschrijving van 2.0 luidt: Deze kaart speel ik meestal(70%), volgens mij is dat een correcte beschrijving.

11-7-2011 12:38:00

Stave Off heeft mij heel erg verrast in veelzijdigheid. Heb er in mijn draft al een keer een beest van mijn tegenstander pro wit mee gegeven toen hij em lifelink wilde geven met z'n Alabaster Mage Erg leuk en nuttig (en uiteraard ook een Prima Out vs Mind Control)

12-7-2011 01:04:00

leuke collumn.

12-7-2011 11:43:00

@ jelmer, Stave off is ook een goede kaart. Kan een removal zijn of een counter.

Ik vraag me alleen af of ik er meer dan 1 of 2 in een limited deck zou spelen. Meer waarschijnlijk zou ik ze inboarden tegen decks waar ze handig tegen zullen zijn of nodig. Over het algemeen heb ik denk ik toch liever beesten of utility spells.

12-7-2011 11:48:00

Op de prerelease speelde ik er 1, en die ene Stave Off was altijd waanzinnig wanneer ik hem had. Héél misschien zou je er 2 willen spelen, maar je hebt inderdaad wel beesten nodig om druk te zetten.

15-7-2011 15:19:00

Ligt het aan mij of is wit de enige kleur zonder lord?

21-8-2011 17:43:00

Wat kleine aanpassingen:

Armored Warhorse

Oude rating: 2.0
Nieuwe Rating: 2.5

Het paard is prima in de witte aggro strategie.

Benalish Veteran

Oude rating: 2.0
Nieuwe rating: 2.5

3/3 op de aanval heeft nog best wat impact in een formaat maar zoveel 2/x beesten.

Elite Vanguard

Oude rating: 1.0
Nieuwe rating: 2.5

Ook deze soldaat is prima in de aggro strategie. Hij ruilt eigenlijk altijd wel voor een andere kaart omdat er zoveel x/2 beesten gespeeld worden, en vaak schopt hij nog voor 4 bij je tegenstander.

Gideon’s Lawkeeper

Oude rating: 3.5
Nieuwe rating: 4.0

De lawkeeper is wel de beste witte common, en verdient dus een 4.0

Griffin Sentinel

Oude rating: 2.0
Nieuwe rating: 3.0

1/3 schijnt behoorlijk relevant te zijn in een formaat met zoveel 2/x beesten. 1 damage per beurt doen lijkt weinig, maar het tikt toch best wat aan!

Stave Off

Oude rating: 2.5
Nieuwe rating: 3.0

Ik ben zelfs geneigd deze kaart een 3.5 te geven. Dit truukje ruilt eigenlijk altijd wel voor minstens 1 kaart, en soms gaat hij zelfs 2 of 3 voor 1, als je er aura's bij beesten af kan halen.

Timely Reinforcements

Oude rating: 2.0
Nieuwe rating: 3.0

Het formaat is aggressief genoeg om 6 levens en 3 beesten voor 3 mana te rechtvaardigen

Top 5 commons voor limited5. Assault Griffin
4. Stave Off
3. Stormfront Pegasus
2. Pacifism
1. Gideon’s Lawkeeper

Ook hier weinig veranderd aan de common top 5, alleen Stave Off is ertussen gekomen, en Stormfront Pegasus is gewisseld met Assault Griffin.

Scroll: [boven|reacties|beneden]