Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Gideon’s Lawkeeper

Serie: M12 (M12)

Rarity: Common M12 Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Archenemy Nicol Bolas
 2
0,20    
M12
 8
0,15
 -
1,50
Modern Masters 2017
 -
0,15
 -
0,50
Gideon’s Lawkeeper | M12

 Op voorraad 

€ 0,15 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 1,50

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Premium lid benny (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-6-2012 12:08:00

Oke bedankt voor de snelle reactie!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-6-2012 11:20:00

Ja, de tap ability ligt dan al op de stack en die zal dus gewoon resolven, met als uiteindelijk resultaat dat het beest getapt is en Gideon's Lawkeeper dood.

Premium lid benny (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-6-2012 11:18:00

Wat als ik mijn lawkeeper gebruik om een beest te tappen. Mijn tegenstander speelt hierop als reactie bijvoorbeeld een Shock op mijn lawkeeper. Is het beest van mijn tegenstander nog steeds getapt ook al gaat lawkeeper dood?

Alvast bedankt

Premium lid Ruud (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-3-2012 22:35:00

Ok, heel duidelijk. Iedereen bedankt!

15-3-2012 10:29:00

ok, dat dacht ik al, anyway bedankt!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-3-2012 10:28:00

1) Je kunt meerdere spells en abilities spelen voordat je priority doorgeeft. Vanzelfsprekend kan alleen in je eigen main phase, als de stack leeg is, de eerste op sorcery speed zijn. De rest moet logischerwijs allemaal op instant speed zijn, omdat de stack dan niet leeg is.


2) Als je priority doorgeeft en je tegenstander doet niks, dan resolvet inderdaad de bovenste spell/ability op de stack. Je krijgt in dat geval NIET weer priority terug.

15-3-2012 10:25:00

nu we het toch over priority hebben, ik had er nog 2 vragen over.
Als ik aan de beurt ben:
1. na elke abbility/spell die ik speel, geef ik dan priority door? of kan ik eerst 5 spells/abbility's op de stack leggen voordat ik priority doorgeef?
2. Als ik priority doorgeef, en mijn tegenstander doet niks, resolved dan de bovenste spell van de stack of krijg ik priority nog een keer terug?
vooral inverband met counters, kan ik eerst kijken of hij gecounterd word voordat ik nog iets op de stack erbij plaats of niet.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-3-2012 08:25:00

Klopt.


@Ruud: Zo werkt priority niet. Dat iemand priority heeft, betekent alleen maar dat die speler op dat moment spells kan casten, abilities kan activeren, e.d. Het is NIET zo dat de speler die aan de beurt is, per definitie priority heeft. Hij krijgt als eerste priority en kan spells casten, abilities activeren e.d. en geeft vervolgens priority door aan jou, zodat jij spells kan casten, abilities activeren e.d.

Het feit dat jij de ability activeert, impliceert dus dat jij op dat moment priority hebt. Als je de ability geactiveerd hebt, kun je vervolgens of nog wat instants en abilities op instant speed spelen, of priority doorgeven aan je tegenstander (je kunt meerdere dingen die op instant speed gaan, op de stack gooien voordat je priority doorgeeft). Die kan dan vervolgens reageren, maar jouw ability ligt al lang en breed op de stack en zal dus gewoon resolven, dus die gaat hij niet kunnen voorkomen.

Andersom, als hij eerst probeert jouw Gideon's Lawkeeper te tappen, kun jij gewoon daarop reageren door de Gray Ogre te tappen. Jouw ability resolvet dan eerst (stack wordt van boven naar beneden afgewerkt) en tapt de Gray Ogre. Zijn ability tapt vervolgens een al getapt creature (want die had je al getapt om de cost van de ability te betalen) en dat is dus niet bijster nuttig.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-3-2012 07:02:00

Dit klopt niet.

* Jij betaald en tapped je Keeper, en kiest een target. Gray Ogre.
* De ability komt nu op de stack, en er komt een rondje priority.
* De tegenstander betaald en tapped zijn Keeper, en kiest een target. (Jouw Keeper)
* De ability komt op de stack, en vervolgens komt er weer een rondje priority.

Stack [ First in. Last out. ]
* Tegenstander Lawkeeper (Target Keeper)
* Jouw Lawkeeper (Target Ogre)

De Keeper van de tegenstander resolved eerst, en zal dus jouw al getapte keeper tappen. Vervolgens resolved jouw Keeper en tap je zijn Gray Ogre. Wat de tegenstander doet is feitelijk nutteloos.

Correct me if wrong.

EDIT: Sorry van de dubbelpost, maar ik dacht dat dit iets duidelijker was. De edit tijd was helaas al over. );

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-3-2012 06:44:00

Dit klopt niet.

* Jij wilt Lawkeeper tappen om een Gray Ogre te tappen. Tegenstander reageert hierop door zijn Keeper te tappen om die van jouw te tappen.

Je hebt de cost van de ability al betaald. De ability komt nu op de stack. (note: Je Keeper is nu al zelfs getapped)

Stack
* Jouw Lawkeeper (Target Ogre)

Tegenstander wilt reageren door jouw keeper te tappen met die van hem. De ability komt op de stack.

Stack.
* Tegenstander Lawkeeper (Target jouw Keeper)
* Jouw Lawkeeper (Target Ogre)

De Keeper van de tegenstander zal eerst resolven, en zo dus jouw Keeper tappen. Maar die ligt al getapped vanwege de ', :' Kost. Vervolgens resolved jouw Keeper en tap je de Ogre.

Wat de tegenstander doet is feitelijk nutteloos.

Hopelijk is dit duidelijk genoeg.

Correct me if i'm wrong~

Premium lid Ruud (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-3-2012 06:26:00

Wat gebeurd er in de volgende situatie:
-mijn tegenstander en ik hebben beiden een gideon's lawkeeper untapped liggen en genoeg mana
-het is zijn beurt
-ik tap een ander creature van hem met mijn gideon's lawkeeper
-hij zegt dan tap ik eerst jouw gideon's lawkeeper met mijn eigen exemplaar

Volgens mij heeft hij priority dus "wint" hij dit. Klopt dat?

26-12-2011 12:28:00

@ Xander

Bedankt voor de informatie!
gr

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-12-2011 11:59:00

Je moet in ieder geval zijn creature tappen voordat hij aanvalt.

Anders tap je een al getapped creature en dat doet niks en dan zal het creature gewoon blijven aanvallen.

Maar het laatste moment dat je dat kunt doen, is de beginning of combat step (de eerste step van de combat phase). Als je het maar vóór de declare attackers step doet.

26-12-2011 11:53:00

Wat gebeurt er als een speler mij aanvalt met een creature en ik reageer door Gideon’s Lawkeeper ability te gebruiken. Is het zo dat het aanvallende creature dan gewoon getapt wordt en er vindt geen combat plaats? Of dien ik eerst zijn creature te tappen in zijn main phase voordat hij aanvalt?
gr

2-9-2011 14:28:00

Het probleem is dat je geen priority krijgt tijdens het aanvallers declaren. Aanvallers bepalen, costs betalen, tappen en daadwerkelijk aanvallend zijn wordt in 1x doorgewerkt. Daarna gaan eventuele triggers nog de stack op, en pas daarna mag je weer spells/abilities spelen.

Het stappenplan bij attackers declaren (iets vereenvoudigd):
1. Kies met welke beesten je wil aanvallen.
2. Geef aan wie of wat je aanvalt (als er planeswalkers/meerdere spelers zijn).
3. Geef eventuele bands aan als er banding beesten aanvallen.
4. Tap de aanvallende creatures.
5. Bepaal eventuele costs om aan te vallen.
6. Betaal de relevante costs.
7. Gefeliciteerd, je hebt nu legaal aanvallende creatures.
8. Eventuele triggers op aanvallen gaan de stack op.
9. Priority wordt uitgedeeld, je mag weer spells/abilities gebruiken.

Oracle

Creature - Human Soldier 1 / 1

W, T: Tap target creature.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Decktips