spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
25-8-2019 8:54:57 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Basilisk Collar informatie
Serie: Worldwake (WWK)
Rarity: Rare Worldwake Rare
Geef commentaar op Basilisk Collar
Basilisk Collar komt voor in
Serie Normaal Foil
Worldwake
 -
4,50
 -
14,95
Modern Masters 2017
 -
3,95
 -
11,95
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
BE - Flashco Da Gama (28) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Nighthawk (4) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3 0
yao (8) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid PR Patiwael (37) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Koen Dekker (31) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
crazedspeed (5) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Thomas (17) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Dan Uri (36) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
snameroc Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Hanno de Wilde (0) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
* Dit is het aanbod van Basilisk Collar uit Worldwake. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Premium lid Official Rules Advisor Sander v1.1 (39) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 19-9-2015
Don't worry about it, het geeft niet, ik maak zelf ook nog genoeg fouten.
Daar leren we van. ^_^
Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (21) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 19-9-2015
En na verder graafwerk.

702.15c If a permanent leaves the battlefield before an effect causes it to deal damage, its last known information is used to determine whether it had lifelink.


Dus ja, dat weet Sander zeker. En ik wist het klaarblijkelijk niet.

P.S.: Sorry voor de onnodige hoeveelheid tekst
Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (21) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 19-9-2015
Om een of andere reden werd de vorige comment twee keer geplaatst :/

Om het toch nog zinnig te maken. Volgens mij gaat het om deze regel en die is hier niet van toepassing, door het feit dat er geen informatie gevraagd wordt van objecten die er niet meer zijn.


608.2g If an effect requires information from the game (such as the number of creatures on the battlefield), the answer is determined only once, when the effect is applied. If the effect requires information from a specific object, including the source of the ability itself or a target that's become illegal, the effect uses the current information of that object if it's in the public zone it was expected to be in; if it's no longer in that zone, or if the effect has moved it from a public zone to a hidden zone, the effect uses the object's last known information. See rule 112.7a. If an ability states that an object does something, it's the object as it exists—or as it most recently existed—that does it, not the ability.
Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (21) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 19-9-2015
Weet je dat 100% zeker? Ik dacht dat last known information alleen gebruikt werd als het spel "naar dingen zoekt" die er niet meer zijn en dat gebeurt hier niet, omdat er alleen gekeken wordt naar de levens die iedereen heeft.
Premium lid Official Rules Advisor Sander v1.1 (39) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 19-9-2015
Het klopt dat het niet uitmaakt of de bron nog op de battlefield ligt wanneer de ability wil resolven.
Maar wat dat weer niet klopt is dat er geen leven word gekregen.
De Collar geeft het equipped creature lifelink en deathtouch.
Dus Heartless Hidetsugu heeft voor het spel, buiten de rest van z'n tekst, ook "lifelink, deathtouch" in z'n tekstbox staan. Wanneer z'n ability op de stack gaat en hij word in response gesloopt, resolved z'n ability terwijl hij in de GY ligt, en de ability gebruikt dan zijn last know information, als in, de laatste informatie die het spel had over het creature op het moment van het activeren van de ability, oftewel, toen hij nog op de battlefield lag en een Collar droeg en dus Lifelink en Deathtouch had. Er worden dan wel levens gegained.
Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (21) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 19-9-2015
Ik denk dat ik hem snap. Door de Collar ging de owner zelf niet dood... maar als de ability op dat stack ligt dan gaat die altijd door ongracht van of de bron tijdens resolven nog in play is of niet. Maar de Collar werkt wel alleen als deze geequipt is. dus als het beest dat equipped was dood gaat dan geen levens voor de damage die hij doet door een ability op de stack.
Johannes Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 18-9-2015
Toen die Heartless Hidetsugu dood ging stond ik op 41. Uiteindelijk dus op 1. Maar ik blijk dus geen recht te hebben op de overwinning; daarvoor moest dus afgerekend worden met de Basilisk Collar in plaats van met het beest waaraan het equipped is.

P.S. Mogg Fanatic is dan ook een soort trage Lightning Bolt; het kost evenveel mana, kan ook burnen en komt ook uit de lucht vallen.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 17-9-2015
Ik haal altijd Mogg Fanatic aan als voorbeeld. Die zou anders heel verdrietig worden.
Official Rules Advisor Ivo Beckers Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 17-9-2015
Snap ook dat Lightning Bolt verhaal niet echt. Als Hidersugu's ability op de stack ligt maakt het niet uit of hij doodgemaakt wordt voor hij resolved. Iedereen met een even aantal levens zal doodgaan. Wat wel handig is dat je de Lightning Bolt ook op je zelf kan spelen om jezelf te redden want die zal je leven naar een oneven aantal brengen
Premium lid Official Rules Advisor Sander v1.1 (39) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 17-9-2015
Ja, de Lifelink gaat nog door.
Zijn last know information word namelijk gebruikt, en daar valt Deathtouch en Lifelink ook onder, want die kreeg hij immers van de Collar.

Wat ik me trouwens ook afvraag is, hoe kan het dat jij dan nog op 41 stond? Want als de Hidetsugu 2x de helft van je leven eraf knalt, sta je gewoon hartstikke op 0, mits je op een gelijk aantal stond, als je op een ongelijk aantal staat, kom je op 1 te staan. Ongeacht of de Hidetsugu op de battlefield ligt of niet.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 17-9-2015
Ik mis even waarom "gelukkig die Lightning Bolt"? Maakt toch niet zo veel uit wanneer je zijn Commander precies doodmaakt? Want behalve dat, verandert er vrij weinig in deze situatie.
Johannes Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 17-9-2015
Iemand had laatst deze liggen op zijn generaal Heartless Hidetsugu, en won ook nog de toss van Desperate Gambit. Toen hij iedereen 40 damage ging doen, speelde iemand anders gelukkig een Lightning Bolt o.i.d. op het beest, en was ik de enige op 41 levens.

Alleen wist niemand zeker of de lifelink alsnog door ging.
Bartel (Leiden) (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-9-2014
Ook fijn om op Freyalise Supplicant te gooien en na de aanval met je Ball Lightning deze af te schieten.
Premium lid Bruxonn (0) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-9-2014
Of beter nog: Goblin Sharpshooter
Bartel (Leiden) (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-9-2014
Doet het super met Banshee
Meer commentaar >
Basilisk Collar | Worldwake
Oracle tekst
Artifact - Equipment 
Equipped creature has deathtouch and lifelink.
Equip 2
Rating na 8 stemmen
Tournooi info
Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander
NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Basilisk Collar samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Basilisk Collar
Zoek decks met Basilisk Collar
Basilisk Collar toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Worldwake / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Commander 2019 (C19)
Core Set 2020 (M20)
Modern Horizons (MH1)
War of the Sparks (WAR)
Ravnica Allegiance (RNA)
Guilds of Ravnica
Magic 2019
Dominaria
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Core Set 2020.
spacer
devider
Er zijn nu 14 leden ingelogd op NederMagic.
14538 paginas bekeken sinds 25-8-2019 0:20:27
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.