Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Regels - Uitleg Horsemanship

Horsemanship komt op kaarten voor uit Portal 3 - Three Kingdoms (). Eigenlijk werkt Horsemanship gewoon exact zoals flying, maar Portal 3 gaat over een deel van de geschiedenis van China, en toen konden ze wel paardrijden, maar nog niet vliegen.

Officiële regels
Dit is wat de officiële regels zeggen over Horsemanship:

- A creature with horsemanship can't be blocked by creatures without horsemanship. A creature with horsemanship can block a creature with or without horsemanship.
- Multiple instances of horsemanship on the same creature are redundant.

Uitleg
Vertaald is dat:

- Een creature met Horsemanship kan niet geblocked worden door creatures zonder Horsemanship. Een creature met Horsemanship kan creatures met of zonder Horsemanship blocken.
- Meer keer Horsemanship hebben op één creature is overbodig.

Oftewel: Horsemanship werkt EXACT hetzelfde als flying. Alleen is het leuke van Horsemanship dat maar heel weinig creatures het hebben. Dus eigenlijk is het bijna unblockable.

Let wel: een creature met flying kan dus NIET geblocked worden door een creature met Horsemanship. En omgekeerd kan een creature met Horsemanship ook NIET geblocked worden door een creature met flying.



Vragen over de regels kun je in het Regelvragen Forum kwijt.



Terug naar het overzicht




Twee voorbeelden van kaarten met Horsemanship.