Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
cool ding
ok, dank je wel,
ik wild ein mijn edh geist of saint traft deck een aantal truukjes hiermee proberen
Van Merfolk Looter is het inderdaad maar 1 ability (overigens wel een activated en geen triggered ability). Als je dus Sundial gebruikt met de ability van Merfolk Looter nog op de stack, dan krijg je ook geen kaart.
Met Geist of Saint Traft kun je als de exile trigger aan het einde van de combat op de stack is gegaan, Sundial inderdaad gebruiken om het token te redden.
sorry voor de dubbelpost, maar ik heb nog een vraag:
als je met een Geist of Saint Traft aanvalt, en de token komt op het veld, kan je dan met de sundial de beurt beëindigen, om je token in het spel te houden? nogmaals alvast bedankt
kan je met deze trigger ook er voor zorgen dat je met merfolk looter alleen een kaart trekt en niet ook een moet weggooien? of is dat niet een aparte trigger? alvast bedankt
Het probleem is wel dat je de ability van Sundial moet activeren met de trigger(s) op de stack. Als je de ability van Sundial activeert vóór de end step, dan heeft de delayed trigger van Flickerwisp nooit kunnen triggeren, dus dan doet die dat de volgende beurt doodleuk alsnog.
Je hebt overigens maar 1 sundial nodig voor wat je probeert te bereiken...
Ik begrijp je niet helemaal.
Door het activeren van de ability van Sundial gaan de end step triggers niet af, want je gaat in 1 keer door naar de cleanup step. De end step sla je ook over.
Ik heb een vraagje over deze kaart.
Stel, ik heb er twee liggen en ik cast een Flickerwisp. Ik exile wat. Vervolgens speel ik een Azorius Chancery. Met de ETB-trigger op de stack activeer ik Sundial #1. Nu gaan de end step-triggers ook af, waaronder die van Flickerwisp. Kan ik nu nog een keer Sundial activeren opdat ik een gratis Chancery heb en een kaart die voor altijd in exile is van de tegenstander?
je bedoelt kaarten als Angel’s Trumpet, Blood Hound?
dingen als unearth is ook wel wat mee te doen, net zoals elementals die je moet saccen aan het begin van je end step.
Wat kan je nog meer met deze kaart, sudden... is hier besproken. Hoe zit het met andere kaarten of acties die je wil ondernemen om je tegenstander het zo moeilijk mogelijk te maken?
Cool, ik snap het. Bedankt voor de snelle reactie, heren!
Ja, dat werkt.
Je speelt Sudden Disappearance. In de end step laat je de trigger van sudden disappereance op de stack gaan, in in response beeindig je de beurt, waarbij de trigger van de stack verdwijnt.
De Sudden Disappearance trigger heeft een end step gezien en is getriggered, dus gaat hij niet opnieuw af. Als je je beurt eindigt voordat de end step begint (en de trigger dus nog niet is afgegaan) wacht de teruggeeftrigger wel tot de volgende beurt.
Dat werkt inderdaad. Je moet alleen de ability van Sundial op het goede moment activeren.
Sudden Disappearance creëert een delayed trigger die eenmalig triggert aan het begin van de eerstvolgende end step.
Als je naar de end step gaat, zodat die delayed trigger afgaat en op de stack gaat, en dan de ability van Sundial activeert, dan wordt de stack schoongeveegd, wordt de delayed trigger dus weer van de stack verwijderd en doet dus niks. Omdat hij al getriggerd is en hij maar eenmalig triggert, triggert hij de volgende beurt dus niet meer.
Maar als je de ability van Sundial activeert vóór je end step, dan is die delayed trigger nog helemaal niet af gegaan, dus dan triggert die de volgende beurt nog wel.
Artifact
1, T: End the turn. Activate this ability only during your turn. (Exile all spells and abilities on the stack. Discard down to your maximum hand size. Damage wears off, and "this turn" and "until end of turn" effects end.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
9/22/2011
Ending the turn this way means the following things happen in order:
1) All spells and abilities on the stack are exiled. This includes spells and abilities that can't be countered.
2) All attacking and blocking creatures are removed from combat.
3) State-based actions are checked. No player gets priority, and no triggered abilities are put onto the stack.
4) The current phase and/or step ends. The game skips straight to the cleanup step. The cleanup step happens in its entirety.
9/22/2011
If any triggered abilities do trigger during this process, they’re put onto the stack during the cleanup step. If this happens, players will have a chance to cast spells and activate abilities, then there will be another cleanup step before the turn finally ends.
9/22/2011
Though spells and abilities that are exiled won’t get a chance to resolve, they don’t count as being “countered.”
9/22/2011
If Sundial of the Infinite’s ability is activated before the end step, any “at the beginning of the end step”-triggered abilities won’t get the chance to trigger that turn because the end step is skipped. Those abilities will trigger at the beginning of the end step of the next turn. The same is true of abilities that trigger at the beginning of other phases or steps (except upkeep).
9/22/2011
The earliest that you can activate Sundial of the Infinite’s ability is during your upkeep step, after abilities that trigger “at the beginning of your upkeep” have been put onto the stack but before they resolve.
Decktips