Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Tezzeret, Agent of Bolas

Serie: Mirrodin Besieged (MBS)

Rarity: Mythic Mirrodin Besieged Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Mirrodin Besieged
 7
7,95
 -
49,95
Tezzeret, Agent of Bolas | Mirrodin Besieged

 Op voorraad 

€ 7,95 (7x)

 Kopen

FOIL 

€ 49,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
28-10-2011 14:16:00

Hoe deed Tezzie het op de GP? Niet zo goed, of wel?

20-10-2011 13:14:00

Ait! Precies! Dan begrijp ik het dus goed!

Inkmoth Nexus is wel degelijk een betere optie, maar ik wil er misschien 1 of 2 Asp's naast gaan spelen.

20-10-2011 13:06:00

Alle abilities blijven, Vector Asp kan je voor (niet ) infect geven zodat je een 5/5 infect man hebt. Een betere optie is overigens om hiervoor Inkmoth Nexus te gebruiken.

20-10-2011 13:03:00

Als ik met de -1 abilitie een Vector Asp 5/5 maak, kan ik hem dan nog steeds voor 1B Infect geven? Of moet ik de abilitie van de Asp daarvoor activeren? Geldt dat na de -1 abilitie van Tezzie dan nog?

Zoals ik het nu begrijp maakt Tezzie de Asp dus een 5/5 Artifact Creature met de abilitie: B: Vector Asp gains infect until end of turn. (It deals damage to creatures in the form of -1/-1 counters and to players in the form of poison counters.)

Of begrijp ik dat dan helemaal verkeerd?

22-9-2011 14:07:00

Deze planeswalker in combinatie met Modular creatures.

+1: Zoek een Modular creature (of andere artifacts)
-1:Modular creature met 0/0 wordt 5/5 (dus effectief gezien krijgt hij +5/+5 until end of game)
-4: Finishing Move als je eenmaal artifacts hebt opgespaard.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-9-2011 16:37:00

Beide (de 1/1 en de 5/5) zijn effecten die de power/toughness naar een vaste waarde zetten. Die zitten dus in dezelfde layer. Dus wint de laatste.

Als je als laatste de ability van Inkmoth gespeeld hebt, is hij 1/1.

Als je als laatste de ability van Tezzeret gespeeld hebt, is hij 5/5.

In jouw voorbeeld, als je betaald hebt, is hij dus 1/1.

19-9-2011 16:31:00

oke laatste vraag dan; ik heb hem dus 5/5flying infect gemaakt. op het einde van de beurt verliest hij flying infect. maar als ik dan 1 betaal, is hij dan weer een 1/1 flying infect of blijft het tezzeret effect? (m.a.w. is het dan een 5/5 flying infect of 1/1?)

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-9-2011 15:58:00

Alleen raakt hij aan het einde van de beurt flying en infect dus wel kwijt.

Rob S (7) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-9-2011 15:24:00

Niet alleen tot end of turn. Het blijft een 5/5 artifact creature.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-9-2011 14:23:00

Klopt helemaal.

19-9-2011 14:22:00

maar als het een 1/1 flying infect artifact creature is en ik gebruik nadien de abilty van tezz. dan word hij die ene beurt wel tijdelijk 5/5 flying infect till end of turn ofniet? want er staat toch nergens dat hij alle abilties verliest?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-9-2011 13:22:00

Het blijft een 5/5 artifact land creature, zonder flying en zonder infect.

Er zijn twee effecten in werking. Die van Tezzeret met een onbeperkte duur en die van Inkmoth met een beperkte duur.

Als die van Inkmoth afgelopen is, loopt die van Tezzeret nog steeds door. Hij is dan nog steeds een 5/5 artifact land creature. Alleen flying en infect is hij kwijt (want die kreeg hij van het effect van Inkmoth).

Verder is het een kwestie van timestamps. In het voorbeeld activeer je eerst de ability van Inkmoth en dan die van Tezzeret, dus wordt hij 5/5 (nieuwste timestamp wint).

Maar als je later de ability van Inkmoth activeert, dan wordt hij weer 1/1 (die heeft dan de nieuwste timestamp). En vanzelfsprekend krijgt hij dan ook weer flying en infect. Als je dan daarna de ability van Tezzeret weer op hem gebruikt, wordt hij weer 5/5.

19-9-2011 13:16:00

dus geen 5/5 flying infect? en moet ik die 1 mana dan blijven betalen? hij blijft dan toch creature?

19-9-2011 12:57:00

Volgens mij blijft het gewoon een 5/5 artifact en een land met de mogelijkheid om een 1/1 flyer met infect te worden.

De ability checkt enkel of het een artifact is op moment van gebruik daarna boeit het niet meer.

19-9-2011 12:46:00

wat gebeurd er op het einde van de beurt als ik van Inkmoth Nexus een 5/5 maak?

Oracle

Legendary Planeswalker - Tezzeret 3

+1: Look at the top five cards of your library. You may reveal an artifact card from among them and put it into your hand. Put the rest on the bottom of your library in any order.
-1: Target artifact becomes an artifact creature with base power and toughness 5/5.
-4: Target player loses X life and you gain X life, where X is twice the number of artifacts you control.

NederMagic FAQ

Vraag: Wallpaper?
Antwoord: Ja, hier

Vraag: Hoe werken Planeswalkers?
Antwoord: Dat kun je hier lezen.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/1/2011
The artifact targeted by the second ability will retain any types, subtypes, or supertypes it has. Notably, if an Equipment becomes an artifact creature, it can’t be attached to another creature. If it was attached to a creature, it becomes unattached.

6/1/2011
If the target of the second ability is already an artifact creature, its power and toughness will each become 5. This overwrites all previous effects that set the creature’s power and toughness to specific values. Any power- or toughness-setting effects that start to apply after this ability resolves will overwrite this effect.

6/1/2011
Effects that modify that creature’s power or toughness, such as the effects of Giant Growth, will apply to it no matter when they started to take effect. The same is true for counters that change the creature’s power or toughness (such as -1/-1 counters) and effects that switch its power and toughness.

6/1/2011
The number of artifacts you control is counted when the last ability resolves, not when it is activated.

Decktips