Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Tezzeret, Agent of Bolas

Serie: Mirrodin Besieged (MBS)

Rarity: Mythic Mirrodin Besieged Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Mirrodin Besieged
 6
3,95
 -
49,95
Tezzeret, Agent of Bolas | Mirrodin Besieged

 Op voorraad 

€ 3,95 (6x)

 Kopen

FOIL 

€ 49,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
22-1-2011 08:23:00

maar turn 3 is wel snel:
t1: landje, sensei's divining top
t2: landje, sphere of the suns -> ff toppen
t3: landje, tezzeret -> -1 ability op de top en hoek voor 5.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-1-2011 03:06:00

Nou, voor 5 hoeken in beurt 4 is niet ZO moeilijk...Drinker of Sorrow, Hunted Horror, Phylactery Lich, Phyrexian Negator en Spined Fluke hoeken ook voor 5 in beurt 4, om maar wat op te noemen.

Maar goed, deze is ook best wel ok hoor

22-1-2011 02:53:00

Het 5/5 maken is permanent? Woei. Stop. Rewind. Play. Dan is dit ding wel erg ziek. En snap ik waarom hij nu voor 30 ps. gaat. In deze kleuren in turn 4 voor 5 hakken is ongehoord. Toch maar eens kijken of ik er 1tje kan fixen voor mijn collectie.

Red (85) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-1-2011 22:43:00

Ja da's toch een uber ability voor je crap-sac-artifacts, misschien stampen ze dan nog wel 1 of 2 keer.

21-1-2011 19:26:00

Dat blijft inderdaad permanent een 5/5, er staat namelijk geen duur van het effect bij (zoals until end of turn). Dus tot je artifact van zones wisselt (doordat hij dood gaat of door een Blink-effect), heb je een lekker dikke 5/5 beatstick

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-1-2011 18:22:00

dat beestje die je aanmaakt die blijft toch ...
dat is toch super goed!!

Ja, blijf lekker vergelijken met Jace 2.0. Dan is elk creature op Tarmogoyf na ook crap. *zucht* Iets hoeft nog niet insane te zijn om play te zien. Ik vind hem beter als andere planeswalkers zoals Elspeth Tirel en Venser, the Sojourner bijvoorbeeld. Vooral omdat hij een card advantage klok is in een artifact deck.

21-1-2011 14:32:00

het is nog steeds som/som/mbs, je begint alleen nu met besieged ipv som

21-1-2011 14:23:00

Ik denk dat het sowieso nog wat te vroeg is om al over limited archetypes te gaan praten. Doordat nog slechts de helft van de set bekend is en de drafts nu MBS/MBS/SOM worden, kan er best veel veranderen.

21-1-2011 14:08:00

Tja, als ze nou artifact land zouden reprinten...

21-1-2011 14:03:00

De grote kracht van Jace 2.0 is juist zijn veelzijdigheid, Tezzy doet iets veel specifiekers. En Brainstorm is zo belachelijk veel sterker dan van 5 kaarten 1 artifact mogen pakken... Maar natuurlijk, er zijn zat goede decks te verzinnen waarin Tez 2.0 een erg belangrijke en sterke kaart is, het is geen strikt slechtere versie van Jace 2.0, maar (afgezien van budget redenen) kan ik me geen deck voorstellen waarin je wél Tez speelt maar níet Jace.
Hmmm, het was niet mijn bedoeling elke nieuwe PW te gaan vergelijken met Jace, dat slaat nergens op. Want laten we eerlijk zijn, Tez is sterk, doet iets bijzonders, genereert CA, kan de kill bezorgen, en hij is een PW dus sowieso cool!
Afgezien van de money, zou je echt blij zijn als je deze opent in Sealed of in draft? Ik denk het niet echt... Zwart/Blauw speelt te weinig artifacts, en in metalcraft moet je dus al minstens 1 kleur gaan splashen. Het is een bom, die in zijn eentje de game kan winnen, mits je niet te ver achter staat.
Trouwens, in Limited met 12 artifacts is de kans om te missen slechts 15%, met 15 artifacts zelfs maar 8%. Zeer acceptabel dus, IMHO

21-1-2011 13:43:00

dankje magnus is een brute bureaublad achtergrond

21-1-2011 13:26:00

Tezzeret moet je inderdaad met artifacts spelen. Is dat een probleem? Het feit dat je met mountains moet spelen voor Koth is voor die walker geen probleem...Natuurlijk word deze kaart daarmee wel minder veelzijdig dan Jace 2.0.
Is de vergelijking met Jace 2.0 terecht? Niet helemaal, maar op zich is het wél zo dat beide walkers CA genereren, beide walkers kunnen zichzelf beschermen en beide walkers hebben een "ultimate" die potentieel dodelijk is. Is de een beter dan de ander? Ik denk dat dat - zoals altijd - volledig van het deck afhangt.
Waar is Tezzeret goed? In artifact decks natuurlijk!
Ik denk dat er in het huidige standaard niet echt een deck is waarin Tezzeret goed zou passen, maar in Legacy heb je wel een aantal leuke combo's:
*Affinity zorgt voor snel veel artifacts. Het is zeer nuttig om hier 5/5's van te maken. Kijk ook eens naar Modular beesten. Dit zijn gewoon 0/0's met X +1/+1 counters! Zo kan je eenvoudig een 6/6 of groter krijgen en er is gewoon weinig dat harder kont schopt vanaf beurt 3-4. Of wat dacht je er van om een artifact landje te veranderen in een 5/5 beater?
*Combo's zoals Thopter Foundry & Sword of the Meek zijn ook gewoon ijzersterk. Vijf kaarten diep kunnen graven zorgt er voor dat je vrij eenvoudig je combo kan vinden.
*Verder is de "ultimate" niet iets om over te lachen. Je hebt al snel 5 artifacts liggen en een lifeswing van 20 is voor weinig decks in te halen. In Standard zie ik dit ding zelfs killen nadat je een Myr Battlesphere hebt gedumpt.

Denk ik dat deze beter is dan Jace 2.0? Nee, Jace kan in veel meer decks gespeeld worden en de CA die dat ding potentieel kan genereren is gewoon ziek! Echter, ik denk dat Tezzeret een planeswalker is met veel potentieel en daarmee denk ik dat deze veel gewild zal zijn. Een prijskaartje van ~40 zal ik niet van op kijken...

21-1-2011 12:29:00

Ik heb ook nooit gezegd dat deze beter zou zijn dan Jace 2.0 ofzo. Ik zeg enkel dat je ook de +1 ability niet moet onderschatten, want als deze blijft liggen (wat wel aannemelijk is met zijn -1 bescherming) kan die in het juiste deck heel veel voordeel genereren. En ja, de +1 ability kan missen, maar hij graaft wel 5 diep!

21-1-2011 12:19:00

"en als laatste is jace zn ultimate altijd de kill, waar deze wel 10 artifacts moet hebben, voor die significante schade doet."

Dit stuk ben ik toch echt niet met je eens, jij zegt 10 artifact maar hij verdubbelt. 10 is een instant kill, met 4 artifacts ernaast krijg jij 8 hp en verliest je tegenstander er 8. dat is een verschil creëren van 16hp met een ultimate die weinig kost!
Verder is Jace zijn ultimate lang niet altijd meteen kill.

Deze zijn -1 is blijvend beschermend, de -1 van jace is het mogelijk dat je die elke beurt weer opnieuw moet gebruiken. Met deze maak je een {=blighsteel collossus} een stuk minder schadelijk, met jace maar tijdelijk tot die weer op ligt.

Oracle

Legendary Planeswalker - Tezzeret 3

+1: Look at the top five cards of your library. You may reveal an artifact card from among them and put it into your hand. Put the rest on the bottom of your library in any order.
-1: Target artifact becomes an artifact creature with base power and toughness 5/5.
-4: Target player loses X life and you gain X life, where X is twice the number of artifacts you control.

NederMagic FAQ

Vraag: Wallpaper?
Antwoord: Ja, hier

Vraag: Hoe werken Planeswalkers?
Antwoord: Dat kun je hier lezen.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/1/2011
The artifact targeted by the second ability will retain any types, subtypes, or supertypes it has. Notably, if an Equipment becomes an artifact creature, it can’t be attached to another creature. If it was attached to a creature, it becomes unattached.

6/1/2011
If the target of the second ability is already an artifact creature, its power and toughness will each become 5. This overwrites all previous effects that set the creature’s power and toughness to specific values. Any power- or toughness-setting effects that start to apply after this ability resolves will overwrite this effect.

6/1/2011
Effects that modify that creature’s power or toughness, such as the effects of Giant Growth, will apply to it no matter when they started to take effect. The same is true for counters that change the creature’s power or toughness (such as -1/-1 counters) and effects that switch its power and toughness.

6/1/2011
The number of artifacts you control is counted when the last ability resolves, not when it is activated.

Decktips