Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Platinum Emperion

Serie: Scars of Mirrodin (SOM)

Rarity: Mythic Scars of Mirrodin Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Scars of Mirrodin
 -
9,95
 -
19,95
Ultimate Box Toppers
 -
19,95    
Ultimate Masters
 -
7,95
 -
14,95
Platinum Emperion | Scars of Mirrodin

Prijs:

€ 9,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 19,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
11-2-2011 14:59:00

Ja, of niet dusch..

Prachtig eigenlijk hoe betrekkelijk weinig deze kaart doet in dit nieuwe Mirrodin-block.
:')

11-2-2011 14:56:00

Lekker kaartje met Hatred. 12 levens en deze is al 20/20
Ik ga er 4 sleeven!

11-11-2010 02:27:00

Helaas, dat kan niet*, en wel vanwege de volgende 2 regels:

118.7. If an effect says that a player can't gain life, that player can't exchange life totals with a player
who has a higher life total; in that case, the exchange won't happen. In addition, a cost that involves
having that player gain life can't be paid, and a replacement effect that would replace a life gain
event affecting that player won't do anything.

118.8. If an effect says that a player can't lose life, that player can't exchange life totals with a player
who has a lower life total; in that case, the exchange won't happen. In addition, a cost that involves
having that player pay life can't be paid.

*Ok, strikt genomen kan het wel: als je tegenstander en jij op exact hetzelfde aantal leven staan, kun je dus wel wisselen, omdat er geen regel is die dat verbiedt

Bode (56) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-11-2010 00:22:00

kan je dan ook geen life omdraaien met een Reverse the Sands?

30-10-2010 17:17:00

"Damage causes loss of life" volgens onderandere Bloodchief Ascension.
Je krijgt wel damage alleen heeft het geen effect.
Infect zecht "(This creature deals damage to players in the form of poison counters)" en niet "in the form of loss of life".
zo staat het op onderandere Blackcleave Goblin en Blight Mamba.

hij laat je geen levens verliesen de damage wordt niet Prevented/ voorkomen maar hij laat je er geen levens voor verliezen.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-10-2010 23:30:00

Je krijgt de damage nog steeds, dus die blijft tellen en bij 21 leg je het loodje.

27-10-2010 23:26:00

Hoe zit het met deze in edh, kun je nog wel dood aan general damage? Of gaat dat niet?

25-10-2010 21:55:00

In draft had mijn tegenstander toen hij nog op 1 stond. Hij raakte echter niet door mijn verdediging van 2Saberclaw Golems met Tempered Steel en al snel vond ik een Glimmerpoint Stag als oplossing. Emperion weg, Vulshok Replica naar z'n hoofd ftw!

8-10-2010 11:30:00

Mea culpa... Al krijg je dus nog steeds leven en (nu, na goed lezen) jij eigen totaal (wel) kan veranderen, krijg je de levens dus daadwerkelijk ook winking smile

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-10-2010 11:03:00

Lezen!

Je tegenstander heeft Platinum Emperion. Niet jij.

En dan zou je kunnen denken dat lifelink geen zin heeft. Want je doet hem schade, maar hij kan geen levens verliezen.

Maar lifelink reageert niet op het feit of iemand levens verliest, maar simpelweg op het feit dat er damage gedaan wordt. En die wordt wel gedaan. Alleen heeft uiteindelijk niet het effect dat je tegenstander levens verliest.

8-10-2010 10:54:00

Krijgen doe je denk wel; of je der wat aan hebt is een tweede. Je levenstotaal kan immersn iet meer veranderen...

8-10-2010 00:52:00

en ook, als je met een creature met lifelink damage doet aan je opponent die deze heeft, krijg je toch zo veel levens

Bode (56) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-10-2010 13:44:00

Ok dan, heb het nog ff nagetrokken en je kunt idd infect counters krijgen.

Platinum Emperion does not stop damage. The damage is still dealt, and if the source has infect, the player will in fact get poison counters.

If the source does not have infect, though, the damage's result would be loss of life, but the player's life total can't change, so the player's life total doesn't change. So, the damage was dealt, but failed to have a noticeable result.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-10-2010 13:37:00

Ik zie er anders alleen staan dat je aantal levens niet kan veranderen.

En dat gebeurt ook niet met poison counters. Dus houdt deze dat niet tegen.

Bode (56) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-10-2010 13:34:00

nee maar omdat je die poisen counters krijgt ipv de dmg. en door dit ding krijg je geen dmg toch?

Oracle

Artifact Creature - Golem 8 / 8

Your life total can't change. (You can't gain or lose life. You can't pay any amount of life except 0.)

NederMagic FAQ

Vraag: Dus ik krijg geen damage meer?
Antwoord: Jawel, je krijgt wel damage. Alleen die damage verandert je levenstotaal niet. Maar kaarten die triggeren op damage doen (zoals Hypnotic Specter of kaarten met infect) werken gewoon nog wel.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/1/2011
The ability doesn’t prevent damage. Rather, it changes the results of that damage. For example, if a creature with lifelink deals damage to you, you won’t lose any life, but its controller will still gain that much life. Similarly, if a creature you control with lifelink deals damage to another player, that player will lose life but you won’t gain any life. Notably, if a creature with infect deals damage to you, you’ll get that many poison counters.

1/1/2011
Abilities that trigger whenever damage is dealt to you will still trigger because that damage is still dealt, even though your life total doesn’t change as a result.

1/1/2011
Spells and abilities that would normally cause you to gain or lose life still resolve, but the life-gain or life-loss part simply has no effect.

1/1/2011
You can’t pay a cost that includes the payment of any amount of life other than 0 life.

1/1/2011
If a cost would include causing you to gain life (like the alternative cost of an opponent’s Invigorate does), that cost can’t be paid.

1/1/2011
Effects that would replace having you gain life with some other effect won’t be able to be applied because it’s impossible for you to gain life. The same is true for events that would replace having you lose life with some other effect.

1/1/2011
Effects that replace an event with having you gain life (like Words of Worship’s effect does) or having you lose life will end up replacing the event with nothing.

1/1/2011
If an effect says to set your life total to a certain number that’s different than your current life total, that part of the effect won’t do anything.

1/1/2011
If an effect would cause you to exchange life totals with another player, the exchange won’t happen. Neither player’s life total changes.

1/1/2011
The ability won’t preclude you from losing the game. It just precludes your life total from changing.

Decktips